Home » Editorial » Taxa pe ecumenism

Taxa pe ecumenism

10 Sep 2007 Mihail Neamtu | 23 comentarii | 1469 vizualizari
Rating:
6 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

Protestantismul a descoperit noi modalitati de expiere a vinovatei constiinte moderne: obolul ecologic in contul mameinatura.

Zilele acestea, la Sibiu, Biserica Evanghelica a strins 15 euro de la delegatii Adunarii Ecumenice sositi cu avionul, rascumparind astfel emisiile cu dioxid de carbon ale motoarelor Boeing sau Airbus. Nimeni n-a calculat impozitul pe kilometri, mile, noduri sau poste in cazul invitatilor transportati cu masini de teren, autoturisme de protocol, vase de croaziera, trenuri cu locomotive hidraulice sau trasuri burgheze. Taxa s-a distribuit egalitar, acoperind costul unui copios dejun sasesc. O plata suficienta pentru a descarca sentimentul de culpa al celor peste doua mii de lideri religiosi, obligati la pietate in fata naturii naturate in stil carpato-danubiano-pontic.

In tara secetei si in batatura ploilor, a drumurilor sparte si a autostrazilor imaginare, pe solul vaduvit de ultima punga de titei ori sonda nationala de petrol, ecumenismul a impus taxa de zbor ca masura precisa a picajului spiritual european.

Un crestinism redus la grija pentru verdeata padurilor, o biserica indragostita de planeta animalelor mai mult decit de cetatea sfintilor, o preotie inrobita mai mult "drepturilor omului" decit slujirii Evangheliei, un "pelerinaj" catre unitate fara sete de adevar, o nesfirsita retorica despre "valori comune" lipsite de referent, o cruce nu a Golgotei, ci a utopiei fluorescente - toate acestea compun portretul neputintei umanismului contemporan. Cind Bisericile europene ajung sa vorbeasca despre "soarta emigrantilor", "degradarea mediului" si despre "saracia materiala" mai mult decit despre agonia omului in postmodernitate, atunci ceva profund din intelegerea crestinismului apostolic s-a alterat. Atit "Ispitirile Sf. Antonie" de Bosch ori "Demonii" lui Dostoievski, cit si intreaga revelatie biblica a poporului Israel si scurtcircuitarea istoriei in persoana lui Hristos par niste ipoteze indigeste.

Din acest motiv, ecumenismul institutional risca nu doar falimentul teologic, ci si impasul politic. El postuleaza, precum legislatorul lui Rousseau, nevoia emanciparii fata de vechile predanii printr-un consens impus de la centru. Pina la moarte, ecumenismul nu va vorbi decit limbajul reconcilierii socialiste in numele unei ratiuni volatil-imanente.

Mihail Neamtu este cercetator in stiinte umaniste.

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

23 comentarii

 
1
hoinar 10-Sep-2007 22:21
Corect, cu jumate de milion de euro faceai o biblioteca de toata cinstea, dadeai burse, finantai traduceri, colectii de carte, o policlinica, puneai la punct un sistem de educatie teologica avansata (postdocuri).

In schimb, asa BOR si Statul au invitat la taclale 2500 de ecumenisti intr-o excursie ecologica la Sibiu... Trist, in orasul lui Saguna si Staniloae!
2
rozadream 10-Sep-2007 22:36
@hoinar
Tu n-ai citi articolul??? Sau ai o capacitate intelectuala redusa?
Ce a spus Neamtu si ce ai inteles tu?

Neamtu a zis ca ecumenismul = indepartare de valorile evangheliei...
Ce ai inteles tu...ca popi au mancat de 15 euro..
Mare e gradina Domnului
3
hoinar 10-Sep-2007 22:46
Rosa Dream (sau Rosa Luxembourg)

De ce esti agresiv? Ziceam ca 2500 de insi au mincat papica a la roumaine nu doar de 15 Euro (n-a fost pentru nimeni post negru in aceste zile...)

Dimpotriva, au cheltuit jumate de milion de euro ca sa ne vinda gargara cu 'faceti bine' 'ajutati saracii' 'valoarea pacii' de parca am fi in timpul lui Gheorghiu Dej... Deci sunt de acord cu tine: ecumenismul asta turistic e politichie, nu traire crestina.

Esti de acord? In plus, nimeni n-a cerut ca Romania sa fie gazda, noi ne-am oferit, evident din surplus de ospitalitate. Tu ce ai face cu jumate de milion de euro pentru Biserica?
4
lucid 10-Sep-2007 22:49
Text exceptzional. Felicitari, dle Neamtzu! Nu degeaba isi are sediul Consiliul Mondial al Bisericilor la Geneva, orasul palavrelor inutile incepute prin 1920 cu Liga Natziunilor si continuate azi cu total impotenta Comisie pentru drepturile omului a ONU.
Transformarea cvasi-genetica a europenilor in omul consumerist, omul-burta, nu va putea fi oprita decat revenind la valorile Evangheliilor. Vremea secerisului e aproape, dar unde sunt seceratorii?
5
al_m 10-Sep-2007 23:28
Din nou, dl Neamtu atinge o problema de fond, e drept sub drapajul ironiei amare. Transpare in randurile lui amaraciunea ca ne lipsesc ,,seceratorii" (de care vorbeste Lucid)
6
CP_away 11-Sep-2007 01:53
Pai a devenit destul de clar ca in ceea ce priveste "litera Evangheliilor" fiecare "mare biserica" o tine pe a ei(comunicatul Papei de acum vreo luna sau declaratiile celui care reprezenta Biserica Rusa).
Si pt ca la adunarea ecumenica trebuia sa se discute totusi ceva, dar care sa nu enerveze pe nimeni si unde sa se ajunga la "consens", s-a discutat despre ceea ce-a enumerat Neamtu mai sus. Curat diplomatic.
7
Citrus 11-Sep-2007 08:48
@MIhail Neamtu
Indignarea dvs. este falsa cu totul.

15 euro, hmm, asta inseamna circa 50 ron. Cu mult mult mai putin decat "taxele de slujba" cerute preotii ortodocsi la cele mai simple "taine" savarsite. Fratele meu a fost nas anul trecut si preotul i-a spus in fata ca cele 3 milioane oferite il jignesc si ca nici nu concepe sa primeasca mai putin de 5 milioane lei vechi, adica 150 euro, de exact 10 ori mai mult decat "taxa ecologica" de la Sibiu.

Despre taxele astea trebuie sa vorbiti dvs., dle Neamtu. Sunteti ca politicienii aceia criticati de dl. Basescu ca au alte teme pe agenda lor, nu temele din agenda cetateanului.

Pe agenda cetateanului nu sunt taxele de la Sibiu, ci taxele preotilor ortodocsi din Romania!!!

Veniti putin cu picioarele pe pamant.




@lucid

Va inselati si dvs. in ce spuneti despre Geneva. Daca ati fost vreodata pe acolo inseamna ca nu ati vazut nimic din Geneva. Iar daca nu ati fost mai bine sa taceti cu totul cand este vorba de Geneva.

Eu am fost numai anul acesta de doua ori la Geneva, pentru mai multe zile de fiecare data. Am fost invitat la familii de genevezi, am stat si la ei acasa, am stat si la hotel, am mers si cu masina, si pe jos, si cu bicicleta, am discutat cu oameni care lucreaza acolo, am vazut tot ce se putea vedea in aproape 3 saptamani in total.

Asemenea aprecieri ca ale dvs. @lucid, venite din partea unui roman despre Geneva, pot fi premiate la categoria "glume proaste".

8
Citrus 11-Sep-2007 09:25
@Mihai Neamtu

De fapt analizand mai bine articolul, am constatat ca se vrea un articol electoral bisericesc in favoarea "traditionalistului" Anania fata de "ecumenistul" Ciobotea.

Faceti o opozitie voita, dar total gresita, chiar necinstita, intre cartile "profunde" ale "baiatului bun", Dostoievski, pline de har chipurile si "raul" Rousseau, caruia conform @lucid i se contabilizeaza si pacatul de a fi fost din Geneva.

Sigur, publicul nu stie ca si Dostoievski a petrecut mult timp in Elvetia, dar nu precum Rousseau, prin bibliotecile si salile de clasa ale acestei tari, ci Dostoievski isi toca banii si se "trata" cu alcool prin cazinourile elvetiene din Saxon si Montreux.

Daca este un articol electoral ar fi reprobabil din partea dvs., dle Neamtu.

Nu am mare simpatie pentru dl. Ciobotea, pe care il cunosc personal. Desi a stat mult timp prin occident, nu a luat de acolo exact ce trebuia: respectul pentru ceilalti si transparenta decizionala. Este intr-adevar un dictator, cum probabil sunt majoritatea ierarhilor ortodocsi. Facultatea de teologie din Iasi este denumita de studenti "sereleul mitropolitului Daniel".

Mie personal mi-e antipatic si dl. Anania, inutil vesnic incruntat , care se tot da "traducator al Bibliei". Am citit si "traducerea" sa (de fapt niste adnotari pe marginea unor cuvinte).Este slaba de tot! Valoare teologica si literara zero barat.

Probabil dle Neamtu ca oricum ar iesi patriarh Bartolomeu Anania, chiar si fara "ajutorul" dvs., dar nu neaparat pe criteriul ca ar fi mai bun decat Daniel Ciobotea.

Pentru mine sunt precum Tanda si Manda, ori lacul si putul.


BOR are nevoie de un lider spiritual adevarat, cu experienta misionara adevarata, precum tinerii episcopi Lucian Lugojanu ori Petroniu Salajanul, primul cu o mare experienta in dialogul concret spiritual cu alte culte, nu "ecumenic" de vrajeala, iar ultimul fiind o vreme misionar ortodox in India, propovaduind ortodoxia printre idolatrii hindusi.


9
al_m 11-Sep-2007 09:34
@Citrus
Fondul problemei este altul, bine articulat de autor: ,,agonia omului in postmodernitate" si alterarea crestinismului apostolic, care au generat si realitatile de care dvs. vorbiti. Cat despre raspunsul pe care i l-ati dat lui @Lucid...ce sa spun? Sper sa nu fi fost un pretext pentru a ne spune ca v-ati petrecut vacanta la Geneva. El vorbea, parca, despre altceva...
10
al_m 11-Sep-2007 09:42
@Citrus
abia acum am citit postarea 9. vad ca la o relectura a articolului ati ajuns la concluzia ca autorul este agentul electoral al lui Anania. Cred ca va inselati, mai cititi-l inca o data.
11
vasile militaru 11-Sep-2007 11:00
pai nu ziceati alde matale si colegii ca Biserica nu se implica destul in social si e paralela cu realitatile diurne?
12
Sonia Marmeladova 11-Sep-2007 11:38
Citrus, din bibliotecile si salile de clasa frecventate asiduu Rousseau a scos numai teorii aiuritoare si periculoase, in timp ce Dostoievski, din crasma-n cazinou si invers, a scris capodopere la a caror intelepciune tu nu vei avea acces in vecii vecilor, amin!
13
Citrus 11-Sep-2007 11:56
@al_m
Ar trebui sa tratam "agonia omului in postmodernitate" in varianta romaneasca. Tot ne uitam pe varfuri ca niste pigmei peste gard la altii si ne dam cu pumnii in piept ca ei au probleme, ca sunt "alienati", ca sunt "in agonie", dar nu vedem putregaiul total din Romania, si in primul rand cel spiritual!

Sunt penibili toti cei care incearca sa descoase problemele "occidentului" fara a lua in seama ca populatia ortodoxa din Romania este sufocata de problemele spirituale.

Incepand de la injuraturile de Dumnezeu, de Maica Domnului si de de sfinti pe care le auzi la tot pasul (asta nu este o problema spirituala?) pana la vanzarea la greu a posturilor preotesti pe bani (simonie = un pacat de moarte conform chiar doctrinei ortodoxe ).

Este penibil ca dintr-o tara in care la orice buletin de stiri vezi la tara (unde cica credinta ortodoxa e puternica) copii legati cu lanturi, incesturi, sinucideri, crime in familie la betie, violuri de batrane si de tinere la un loc,

ca dintr-o tara unde incalcarea cuvantului dat este aproape regula generala, juramantul pe Numele Lui Dumnezeu este calcat cu nonsalanta in picioare, unde lumea se foieste, barfeste si se imbranceste in biserici in timp ce vorbeste preotul (inchipuindu-L pe Hristos!)

sa vorbeasca despre problemele spirituale ale altora.

P.S. Imi cer scuze ca am dat impresia ca ma laud ca am vizitat Elvetia. Mi-am permis sa comentez astfel comentariul @lucid deoarece zilele trecute dansul povestea tot la un articol din cotidianul.ro cum a vizitat...Cuba. Nu am deschis eu vorba despre alte tari... Vorba lui Marius Cosmeanu "I Didn't Start the Fire".

14
al_m 11-Sep-2007 13:09
@ Citrus
despre toate acestea M.N. a scris cu aceeasi neliniste cu care vorbiti dvs acum. (Vezi ,,Soarele si semiluna Ortodoxiei", in volumul ,,Bufnita din daramaturi") Eu ma refeream strict la sensul articolului de astazi pe care nu l-am gasit nici tendentios, nici ,,penibil"
15
Citrus 11-Sep-2007 13:10
@Sonia Marmeladova,
sper ca nu v-ati luat numele acestei eroine dostoievskiene pe motiv ca tatal dvs. ar fi betiv sau ca ati ajuns prostituata, precum personajul.

Dostoievski si-a creionat personajele de asa natura incat acestea au devenit anti-modele pentru societate. Personajele sale realizeaza viata nefasta pe care o duc si cauta sa se schimbe in bine, dar Dostoievski prezinta asta de o maniera incat sa piara cheful oricarui citior sa faca la fel.

Ii prezinta pe acesti oameni care isi recunosc greselile si care se schimba in bine ca pe niste ratati pe care nu este bine sa ii urmam!

Si rezultatul este catastrofal. Modelul de actiune al acestor personaje, care ar fi de dorit sa fie imitat de cititori, este chiar evitat cu strasnicie de acestia!

Cati oameni importanti corupti, decadenti, din Romania cunoasteti sa-si recunoasca coruptia si pacatele impotriva semenilor asemenea personajelor lui Dostoievski? Niciunul!

Paraseste vre-unul casa ieftina luata ilegal de la stat? Pana si miliardarul Tiriac a pus mana pe o vila cu chirie ridicola de la stat.

Recunoaste unul ca a fost corupt? A dat vre-unul banii furati inapoi? Copos, Basescu, Nastase, Gh. Stefan Pinalti, au cumparat terenuri ieftine de la prieteni si le-au vandut scump tot lor. Nimeni nu recunoaste nimic.


Cati procedeaza la fel ca personajele lui Dostoievski? Cati ierarhi au recunoscut colaborarea cu Secu si s-au retras?

Dupa crima de la Tanacu, cand o domnisoara a fost ucisa de un calugar preotit de episcopul de Husi in schimbul unei spagi consistente (bani si produse date de sponsorul manastirii Tanacu), fara indeplinirea normelor canonice, l-ati vazut pe episcop sa procedeze precum personajele dostoievskiene?

Ce atitudine a luat defunctul Teoctist fata de simonia criminala la propriu a episcopului de Husi? A acoperit cat a putut pacatul.

Dimpotriva, in Romania domina un comportament exact opus celui al personajelor lui Dostoievski, pentru ca oamenilor nu le plac aceste
16
Mihr 11-Sep-2007 13:20
"Este penibil ca dintr-o tara in care ...
sa vorbeasca despre problemele spirituale ale altora."

Citrus,
Problemele Romaniei NU SUNT problemele occidentului, pt. ca Romania a fost crucificata de comunism.

Ti se pare ca acest occident despre care vorbesti priveste foarte onest aceasta realitate? Mie NU, si de aceea nu mi se pare deloc corect cand cineva vine (pretinzand chiar ca vorbeste din interiorul ortodoxiei) sa ne critice cu argumentele celor din afara ortodoxiei.

cei din afara ortodoxiei nu au fost prigoniti de comunism; Bisericii catolice nu i-a luat nimeni proprietatile, ca sa o faca dependenta de stat asa cum a ajusn biserica ortodoxa in timpul comunismului;

Biserica ortodoxa si-a pierdut averile DAR NU SI-A PIERDUT OAMENII

in timp ce Biserica catolica si-a conservat averile dar si-a pierdut SI CREDINTA SI OAMENII.

Nu e corect ca unui om care a iesit crucificat si care este inca in genunchi - INCERCAND SA SE RIDICE - tu sa incerci sa-i tai radacinile pe care se sprijina CA SA SE RIDICE.

Poate ca posturile de preot se mai cumnpara - dar habar n-am in ce proportie - si atunci ce justificare ai sa spui tu ca asta e un fenomen general ? Ce imi pasa mie daca unii preoti isi cumpara posturile - in timp ce altii au har si PE EI II CAUTA LUMEA ????

M-ar speria doar un singur lucru: cand Harul si preotii si credinciosii lucratori ar disparea din BOR.

De ce arunci in fata BOR faptul ca sunt copii tinuti in lanturi ?
Vrei sa incarci biserica cu responsabilitati ale Statului ?
60 de ani in care Romnaia a DEVENIT o ciorba de peste nu au putut produce altceva decat astfel de aberatii. Diferenta este ca acum ele SE VAD.
Educatia, solidaritatea si altele care ne lipsesc cer timp sa capete RADACINI.

Cam asta ar fi o MINIMA perspectiva onesta asupra ortodoxiei; numai ca ceea ce vad eu cu insistenta de cateva zile nu poarta in sine nici un pic de onestitate.
Incept sa ma gandesc ca poate, BO este un prag prea inalt pt. unii.
17
Citrus 11-Sep-2007 15:28
@Mihr,
Pe undeva aveti dreptate, ca am fost si "crucificati de comunism". Greco-catolicii au fost chiar crucificati aproape la propriu.

Dar sunt probleme spirituale grave ale prezentului care nu au legatura cu trecutul comunism, cu saracia locuitorilor sau cu exproprierea BOR (care insa a primit de la regimul comunist ca o compensatie averea greco-catolica cu mare bucurie, pactizand astfel cu diavolul comunist).

De exemplu spuneti ca multi romani cauta preotii cu har. Dar pentru inca si mai multi romani sa fie credinciosi inseamna doar sa asculte mancand seminte manele de genul "Dumnezeu sa dea moarte la dusmani si sa ma umple de bani".

Alti romani, iarasi foarte numerosi, cauta harul la vrajitoare! Ziarele sunt pline de reclame ale vrajitoarelor, iar la Mogosoaia si in alte zone vrajitoarele au un adevarate cartiere intregi de vile enorme, dovada a numarului mare de clienti!

Langa blocul unde locuiesc se aduna mereu o gasca de tineri fara capatai din zona. Beau alcool, fumeaza, rad tare, scuipa pe jos, arunca PET-uri si pachete goale de tigari in iarba, injura la greu. Incerc mereu sa stau de vorba cu ei, cu vorba buna, si ii indemn sa se ocupe de ceva util, sa nu mai injure, sa nu arunce gunoiul aiurea. Unii cand ma vedeau ca ma apropii fugeau de mine, acum incet incet am stabilit un dialog. Se vad ceva rezultate, timide inca. Dar sunt singurul care face asta!

Pe acolo trece insa, aproape zilnic, preotul ortodox al cartierului, care are ore de religie la o scoala din zona si care absolut niciodata nu le adreseaza acelor tineri niciun cuvant. Trece pe langa ei ca si cum nu i-ar vedea. Nu le spune nimic, nu mobilizeaza credinciosii (unii fiind chiar parintii acelor tineri) sa se ocupe de ei, nu face nimic spiritual pentru aceia.

Preotul e foarte bogat, cu vila si masini inca de pe vremea comunismului, asa ca nu a avut vreodata probleme cu "crucificarea comunista a Romaniei", nici cu saracia.

18
Mihr 11-Sep-2007 16:03
17 | Citrus-(11-09-2007 15:28)

NU: am fost "si" crucificati" de comunism, ci: CHIAR am fost crucificati de comunism, in sensul cel mai propriu al cuvantului.
ASTA ESTE RADACINA RAULUI care se intampla in Romania -
SI NU biserica ortodoxa, sau ortodoxia insasi, asa cum vad ca vor unii sa acrediteze prin tot felul de "povesti din cartierul meu", agenti de influenta, de net sau de presa.

Eu locuiesc intr-un oras si vad un preot catolic care trece zilnic nepasator pe langa tinerii din blocul meu. Ceea ce ma scarbeste total de catolicism.
...iti place...? :)
Desigur ca nu e asa. Dar metoda asta de a spune povesti e o manipulare crasa si ma dezgusta.

Datorita comunismului, Romania este plina de amaraciuni.
Milioane de romani au plecat din 1990 din Romania, si atunci, daca conform logicii tale oricare ALTA biserica e mai responsabila decat biserica ortodoxa, ATUNCI SA NE ZBARLIM LA CATOLICI PENTRU ASTA, SI SA-I INVITAM SA-SI IASA DIN NESIMTIRE SI SA FACA CURAT IN ROMANIA -

Ei, uite ca asta nu se imtampla, si nici nu s-ar putea intampla, pt. ca biserica nu este un ONG care sa se ocupe de problemele sociale ale tarii, si nu e nici Stat care sa aiba resurse sa faca educatie. Dar eu oricum astept sa faca si biserica catolica, greco-catolica sau care mai vrei tu macar atat cat face Biserica ortodoxa:
http://www.sfintii-arhangheli.ro/alcool ismul.php

Iata ceva care nu suna deloc ca "povestile din cartierul meu" spuse de tine.
Ma intreb cum se face ca BO nu isi face reclama cu astfel de lucruri, in schimb asa-numitii critici ai BO au la indemana tot felul de "povesti" din cartier, cu vile, preoti care au masini si altele.

Ca atare, voi face eu ceva pt. asta.

Centrul de formare si consiliere Sfintii Argangheli Mihail si Gavril

ACTIVITĂŢI DE FORMARE
Formarea voluntarilor este una din principalele direcţii ale activităţii Centrului nostru. Interesul nostru este acela de a putea extinde ct mai mult reţeaua de consiliere
19
Mihr 11-Sep-2007 16:08
ACTIVITĂŢI DE FORMARE
Formarea voluntarilor este una din principalele direcţii ale activităţii Centrului nostru. Interesul nostru este acela de a putea extinde ct mai mult reţeaua de consiliere n diferite medii (parohii, şcoli, spitale, facultate, grădiniţe), pentru ca toată lumea să poată beneficia de sfatul şi de ajutorul unui consilier ortodox.

Principalele probleme care apar n aceste medii sunt de comunicare, nstrăinare de sine, ceilalţi, Dumnezeu. De aceea consilierul format n duhul psihoterapiei ortodoxe va cunoaşte şi modalităţile de depăşire a diferitelor bariere ale comunicării şi sprijinire a noii relaţii, indiferent cu cine ar fi.

Activitatea de formare se realizează prin intermediul următoarelor cursuri şi activităţi:

CURS PRACTIC DE CONSILIERE CARE ESTE DESTINAT DIFERITELOR MEDII: persoane care lucrează cu oamenii, membri ai unor instituţii (asistenţi sociali, profesori, medici, preoţi) şi studenţi de la diferite facultăţi.

CURS DE INSUSIRE A TEHNICILOR DE CONSILIERE adresat studenţilor din anii terminali ai Facultăţii de Teologie secţia Asistenţă Socială.

Scopul acestui curs este de a forma consilieri care prin aceste şedinţe de consiliere să parcurgă ei nşişi un demers al autocunoaşterii şi formării prin testele proiective.

CURS DE SCRIEREA PROIECTELOR DE FINANTARE, un curs foarte util tuturor celor care lucrează n domeniul asistenţei sociale sau care vor lucra.

CURS MANAGEMENTUL PROIECTULUI ESTE UN CURS DESTINAT ORGANIZATIILOR (ce funcţionează cu binecuvntarea Bisericii) care implementează proiecte.

Participanţii sunt membri coordonatori de proiecte, directori executivi ai organizaţiilor, alţi membri ai echipelor de pr
20
Mihr 11-Sep-2007 16:08
CATEHIZARE SI EDUCATIE RELIGIOASA LA COPIII DIN GRADINITE, ELEVI LA ŞCOALA GENERALA. Această activitate are ca scop familiarizarea copiilor cu principalele nvăţături ale Bisericii Ortodoxe. Copiii sunt foarte receptivi la aceste nvăţături şi, de multe ori, ei devin propovăduitorii cei mai buni n familiile şi cercurile lor de joacă. Este foarte important ca lor să li se răspundă la fiecare ntrebare ct mai simplu şi pe nţelesul lor şi, mai ales, cu exemple vii (parabole, povestiri, poezii).

Elevii de şcoală generală dispun de programul de educaţie religioasă şi catehizare prin participarea consilierilor la şedinţele cu părinţii, diferite ore deschise (dirigenţie, vizite la Mănăstire) şi ntlniri periodice la Centru nostru (consiliere de grup). Aceste ntlniri au loc la cererea diriginţilor şi profesorilor de religie sau a elevilor.

GRUPUL DE SUPORT A PERSOANELOR CU PROBLEME PSIHICE. Principala problemă a persoanelor cu probleme psihice este aceea că nu au cu cine comunica şi mai ales că ei cred că sunt singuri.

Vorbind cu ceilalţi ei şi spun problemele şi mai ales văd că ceea ce credeau că este doar problema lor este de fapt şi a celorlalţi şi deci ei nu sunt singuri.

CURS DE FORMARE DE LIDERI AI GRUPURILOR DE TINERI DIN PAROHII. Are ca scop formarea ca lideri a tinerilor care s-au remarcat prin activitatea desfăşurată n cadrul grupurilor de tineri care funcţionează pe lngă parohiile din Arhiepiscopia Craiovei.
21
Mihr 11-Sep-2007 16:10
CURS DE FORMARE DE LIDERI AI GRUPURILOR DE TINERI DIN PAROHII. Are ca scop formarea ca lideri a tinerilor care s-au remarcat prin activitatea desfăşurată n cadrul grupurilor de tineri care funcţionează pe lngă parohiile din Arhiepiscopia Craiovei.
n urma acestor cursuri sperăm ca rolul tinerilor formaţi să crească tot mai mult degrevnd astfel preotul paroh de ct mai multe din atribuţiile care-i revin ca organizator al activităţilor destinate tinerilor.
SEMINARUL PASI SPRE DESAVARSIRE cu 15 cadre medicale. Este un seminar de dezvoltare şi cunoaşterea personală şi de formare a abilităţilor de lucru cu pacienţii. n cadru acestui seminar tehnicile utilizate sunt de terapie emoţională, parcurgndu-se etapele modelului Baron de consiliere.
ACTIVITĂŢI DE CONSILIERE
Centrul nostru desfăşoară o importantă activitate de consiliere a persoanelor aflate n situaţie de criză. Modul n care noi ncepem consilierea cu aceste persoane este diferit de la caz la caz. Fie ne caută ei, fie ne ntlnim pe stradă, fie sunt trimişi la noi. De aceea nu se poate preconiza ce număr de persoane va fi consiliat.
n mod organizat avem următoarele segmente de consiliere, susţinute de consilierii specializaţi ai Centrului nostru:
LA PENITENCIARUL DE MAXIMA SIGURANTA:
Consilierea cu deţinuţii nchişi pe viaţă se va desfăşura, ca şi pnă acum, o dată pe săptămnă cu un număr ce variază de la 8 la 15 deţinuţi.
Deţinu&# 355;ii care sunt scoşi la consiliere se află ntr-o permanentă corespondenţă cu noi. Le cunoaştem astfel problemele, nelămuririle, greutăţile şi, n funcţie de importanţa problemelor şi timp, ne ntlnim n cele 3 ore rezervate consilier
22
Dreaq 11-Sep-2007 18:00
@16 "Biserica ortodoxa si-a pierdut averile DAR NU SI-A PIERDUT OAMENII" - averi ha? ce mi-e becali ce mi-e bor? cu litere mici ca nu merita majuscule. Cine mai cerceteaza un pic inainte de a crede stie de ce.
23
dead END 11-Sep-2007 18:51
Corect! Eu zic sa nationalizam BOR, la fel ca-comunistii.

Dupa care, eventual, sa nationalizam si Biserica-Catolica, ca de-aia e Universala si Unica Reprezentanta a lui dumnezeu pe pamant - cu litera mica !

Si oricum acolo e grosu, nu la amaratzii astia de fraieri ortodocsi, care dupa ce ca s-au trezit cu comunistii pe cap, "impartizi fara vina" la masa verde, n-au avut si ei nici macar un continent acolo DE JEFUIT, cum au avut catolicii America de sud.

Dupa care sa impartim in mod egal averile-astea la bashtanii din America si Europa, ca oricum Bursele lor cad si au nevoie de lichiditati.
Eu asa zic ca e MORAL !
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
EDITORIAL