Home » Home » Ancheta » Semnături în fals pe listele lui Oprescu

EXCLUSIV
Semnături în fals pe listele lui Oprescu

Rating:
27 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Cotidianul a verificat o pagină din listele cu semnături de susţinere a lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei. Majoritatea celor contactaţi susţin că semnăturile le-au fost falsificate.
 
Semnaturi
Statistica acestei pagini pledează deocamdată împotriva lui Oprescu: opt persoane neagă semnătura, una o confirmă, mai rămân şase de verificat.
Listele cu semnăturile de susţinere a candidaturii lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei au fost ţinute la secret de Biroul Electoral Municipal. Nici Oprescu nu le-a arătat, motivând că acestea se află la instanţele care au judecat contestaţiile la candidatura sa, iar procesele au avut caracter secret.

O fotografie a unei pagini cu semnături, făcută cu ocazia unei conferinţe de presă ţinute de fostul senator PSD, este singura dovadă concretă a unui scandal ce a debutat în forţă săptămâna trecută şi care are în centru corectitudinea candidaturii doctorului preferat al lui Ion Iliescu.

Cotidianul a verificat informaţiile din foaia ce conţine numai 15 semnături şi a descoperit că unele au fost falsificate, persoanele respective negând că ar fi semnat pentru susţinerea lui Oprescu. Falsurile au două elemente în comun. Primul e că în loc de seria şi numărul de buletin conţin doar Codul Numeric Personal şi adresa indivizilor respectivi. Al doilea element comun constă în faptul că datele cu care cetăţenii respectivi au fost înscrişi se găsesc în diverse baze de date în care figurează în prezent.

Astfel, Lucian Ionel Adam şi Bogdan Lucian Barbu se regăsesc în baza de date a celor care au trecut pe la Spitalul Universitar din Bucureşti, locul unde Oprescu a fost director şi este în continuare şef de secţie. „Nu am semnat niciodată pentru Oprescu. Cineva mi-a falsificat semnătura. Nu-mi dau seama cum s-a întâmplat acest lucru, pentru că adresa şi CNP-ul sunt date personale şi ar trebui protejate”, spune Lucian Adam.

Povestea semnăturii lui Bogdan Barbu este puţin diferită. Tatăl său ne-a confirmat că acesta a semnat pentru Oprescu, dar alături de întreaga familie şi cu precizarea seriei şi numărului de buletin, nu cu cea a CNP-ului. Pe foaia aflată în posesia Cotidianului, semnătura lui Bogdan este singura din familia Barbu care apare.

Ştefănel Drăgan a trecut şi el pe la medic anul trecut, cu ocazia unui concurs pentru angajarea în poliţie. Acum, numele şi semnătura sa sunt trecute pe foaia susţinătorilor lui Sorin Oprescu: „Nu am semnat aşa ceva. Nu ştiu cum au făcut rost de datele mele. Doar la Policlinica Ministerului de Interne mi-au cerut toate datele când am dat acel concurs. Să-mi daţi un mail să văd şi eu cum mi-au falsificat semnătura. Chiar sunt curios“.

Genţiana Sofia Ioniţă figurează şi ea pe aceeaşi listă. „Nu am semnat nimic pentru Oprescu. Este un fals. Sunt medic, iar CNP-ul meu şi adresa se găsesc la Colegiul Medicilor din Bucureşti“ (unde Sorin Oprescu a fost preşedinte - n.r.), spune mirată Ioniţă. Un alt cetăţean care nu-şi recunoaşte semnătura este Victor Băşică.

Acesta are 26 de ani, este student la Psihologie şi susţine că nu a fost niciodată internat pentru ca cineva să-i „recolteze“ datele personale. Nu-şi explică felul în care acestea au ajuns pe listele lui Oprescu.

O altă filieră pe care s-au recoltat CNP-uri şi adrese pare a fi o bază de date a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, întrucât trei dintre cei 15 verificaţi de Cotidianul lucrează acolo. Unul dintre ei e Titi Aurel Hăuţă, care şi-a recunoscut datele de identificare, dar nu şi semnătura: „Este CNP-ul meu, dar nu am semnat nimic, domnule! Nu mă interesează pe mine politica. Probabil că au datele de la serviciu“, comentează acesta.

Nicolae Belu este şi el şofer la RATB. Nici el nu şi-a recunoscut semnătura de pe lista depusă de Oprescu în vederea candidaturii la funcţia de primar general al Bucureştiului. „E falsă! Nu am semnat nimic. Mi-au luat CNP-ul din baza de date de la serviciu“, spune Belu. În fine, al treilea salariat al RATB se numeşte Leonard Iordan, care de asemenea neagă că ar fi semnat vreo listă de susţinere pentru Sorin Oprescu. Spre deosebire de ceilalţi, el e însă mai îngăduitor: „Dar nu mă deranjează chestia cu semnătura, cred că o să-l votez pe Oprescu“.

Semnăturile falsificate nu sunt însă singurele nereguli din lista intrată în posesia Cotidianului. În unele cazuri adresele consemnate diferă de cele reale, iar în altele, CNP-ul nu corespunde numelui trecut în scriptele oficiale. Aşa se face că Titi Aurel Hăuţă figurează pe lista lui Oprescu ca locuind pe strada Alunişului, dar de fapt el stă pe strada Valea Florilor: „Pe Alunişului am stat cu mutaţie în buletin doar o lună, anul trecut.

Singurul loc unde am înregistrat acest lucru a fost la Administraţia Financiară, pentru că trebuia să plătesc un impozit pentru o maşină“. Pe aceeaşi listă figurează şi Andrei Valentin Alexandru, cu domiciliul pe Bulevardul Unirii, dar CNP-ul şi adresa corespund, de fapt, lui Andrei Valentin Vrabie. Medicul Genţiana Sofia Ioniţă are şi semnătura falsificată, dar şi numele greşit, fiind trecută drept „Geanina Sofia Ioniţă“. CNP-ul şi adresa însă corespund.

De la o singură persoană dintre cele contactate de noi am avut o confirmare indirectă a faptului că ar fi semnat. Este vorba despre un anume Diţă Radu, la domiciliul căruia l-am găsit pe fratele său. Acesta şi-a amintit că în urmă cu câteva zile au trecut prin Parcul Cişmigiu şi că fratele său ar fi semnat în favoarea lui Sorin Oprescu. El însă n-a făcut-o, din comoditate.

„Baza de date a spitalului indexează pacienţii după CNP, nu după seria şi numărul de buletin. O să fac verificări să văd dacă a umblat cineva la această bază de date. O să-i chem azi pe cei care gestionează reţeaua să am o discuţie cu ei“, spune Gheorghe Iana, managerul Spitalului Universitar.

La Realitatea TV, Sorin Oprescu a recunoscut că membri ai echipei sale de susţinători au strâns semnături în mai multe spitale, dar a negat că aceştia ar fi influenţat medicii sau pacienţii să îi acorde girul, după cum a negat şi folosirea unor baze de date cu informaţii personale.

În ce priveşte lista verificată de Cotidianul, şi care a fost întocmită de o anume Corina Tocan, Sorin Oprescu ne-a declarat: „Nu ştiu nici despre ce listă vorbiţi, dacă a fost sau nu depusă la BEM, pentru că am strâns mai multe semnături de câte am depus la birou. Unele, care nu aveau datele complete, le-am înlăturat chiar noi. Voi verifica însă la echipa mea de campanie, dacă într-adevăr aşa stau lucrurile“.


Testele în Justiţie ale lui Oprescu

Validitatea candidaturii lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei a fost atacată chiar la înscrierea sa, din 23 aprilie, de Biroul Electoral Municipal (BEM). Judecătorii BEM au decis atunci că Oprescu ar fi avut doar 35.438 de adeziuni, cu 365 mai puţine decât minimumul necesar, stabilit de lege la 2% din populaţia cu drept de vot a Bucureştiului, adică 35.803 de semnături.

BEM a înlăturat 4.982 de semnături, pe motiv că acestea nu erau însoţite de seriile şi numerele de buletin ale susţinătorilor senatorului, aşa cum prevede legea, ci doar de CNP-urile lor. Oprescu a contestat la Tribunalul Bucureşti refuzul BEM de a-l înscrie în cursa electorală, dar la tribunal a pierdut.

Oprescu a câştigat însă, în 25 aprilie, recursul la Curtea de Apel Bucureşti (CAB). Judecătorii CAB au decis că CNP-urile susţinătorilor sunt suficiente pentru identificarea precisă a acestora. Duminică, candidatura lui Oprescu a fost contestată de o anume Doina Mocanu, cu aceleaşi motive pe care le invocase BEM: senatorul nu avea un număr suficient de semnături valide. Luni, prima instanţă, Tribunalul Bucureşti a respins contestaţia Doinei Mocanu, care a făcut recurs la CAB.

Nu au putut fi găsiţi

Din cei 15 semnatari verificaţi de Cotidianul, un număr de şase nu au putut fi contactaţi sau nu erau acasă. Aceştia se numesc Amărăscu Ion Victor, Flavius Dobre, Vasile Hegheduş, Haradja Alexandru, Vrabie Andrei Valenti şi Iorgu Ion.
 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

44 comentarii

 
1
Pintea Viteazul 28-Apr-2008 20:09
O practica curenta
Asta e o practica curenta a tuturor candidatilor. De fapt, nu sunt ei de vina, ci cei din stafful lor de campanie.
2
Bleen24 28-Apr-2008 20:13
Oprescu recidiveaza in plastografie
Seria si numarul de buletin se cer pentru a vedea daca semnatarul are domiciliul in orasul respectiv. CNP-ul nu contine date decat la locul nasterii nu si la resedinta.
@Pintea Viteazul
De unde stii ca este o practica a tutoror candidatilor? Ai dovezi? Ca vad ca in cazul lui Oprescu exista dovezi.
3
SCORPIO 28-Apr-2008 20:19
Ati descoperit apa calda!
Hai domne, lasati-l dumnezeului in pace pe Oprescu, nu-i mai faceti atata campanie electorala (negativa,pozitiva efectu-i acelasi)! M-am saturat sa tot aud numai de el in Saptamana Mare! Lasati-l sa-l voteze, cati l-or vota, ca tot aia e!
4
Bleen24 28-Apr-2008 20:26
Furt de date personale
Nu e frumos ca un candidat la Primaria Generala sa incalce legea si sa inceapa cu o minciuna. Si, ceea ce e mai grav, sase foloseasca de datele personale ale pacientilor. De increderea acestora. Ce incerdere sa avem in sistem, cand sistemul (prin Oprescu, in cazul de fata) ne fura datele personale?
5
lucid 28-Apr-2008 20:33
Hotzului trebuie sa i se dea peste bot
Obraznica odrasla securista, profesorash fraudulos, profitor nerusinat pedeserist, un astfel de individ nu se da in laturi de la nici o hotzie, deci nu-i de mirare ca a inaintat "adeziuni" de la oameni carora nu le-a cerut nimeni asa ceva. Cazurile Oprescu si Morega (vezi blogul lui ITM) sunt turnesolul putregaiului pedeseristo-petroliberal pe care trebuie sa-l spulbere la vot cei care mai spera intr-un viitor civilizat al Romaniei.
6
Bleen24 28-Apr-2008 20:34
Fals in acte publice
Daca se face expertiza grafologica si se descopera ca semnaturile sunt false avem un caz grav de fals in acte publice (listele sunt semnaturi sunt acte publice si au consecinte juridice -inscrierea unui candidat la alageri).
7
Cepeca 28-Apr-2008 21:01
"Sistemul ticalosit"
Oprescu a inceput campania cu atacarea sistemului ticalosit. Este sistemul de care el se foloseste pentru a indeplini conditiile pentru a candida.

In parte sunt de acord cu @Bleen24, in parte nu. Nu stim daca listele cu semnaturile in fals au fost depuse la BEM. Atunci ele ar constitui un fals intelectual. Stim insa ca Oprescu si staff-ul de campanie nu au o problema in folosirea falsului. Clar ca Oprescu este un fals.

Ma bucuram ca Oprescu sa intre in cursa. Nu de alta, dar are niste declaratii interesante cu privire la anul 2000 - intelegerea intre Basescu si Nastase pentru tronul Bucurestiului. Atunci cand se punea problema unificarii PSD cu PD. Se pare ca nu au incaput in aceeasi "teaca". Din acest motiv cei din PD au cautat o alianta cu PNL. Daca Basescu nu ajungea presedinte, din cauza de boli stolojeniene, azi PD era o aripa in PSD sau poate in PNL (a ferit Dumnezeu PNL de asa belea !).

Oprescu are de tras. Daca se vor face verificari la persoanele care "au semnat", si el si staff-ul intra la mititica. Cum iti asterni, asa dormi. Sa vedem ce va mai fi.
8
Bleen24 28-Apr-2008 21:12
Fals intelectual
@Cepeca
"Nu stim daca listele cu semnaturile in fals au fost depuse la BEM."
Unul dintre cei ale caror semnaturi au fost falsificate a fost sunat si de BEM pentru a fi intrebat daca a semnat. (Antena 3)
9
Bleen24 28-Apr-2008 21:20
Barbu - semnatura dubla
Oprescu zicea ca e obosit findca a stat o noapte intreaga sa veriofice listele de senaturi. Cum le-a verificat? Cum a aceptat 4000 (nu 5, nu 15, nu 50) de semnaturi fara datele complete (doar cu CNP - nu se putea sti, doar dupa CNP daca respectivi sustinatori sunt bucuresteni). Cum sa treci cu vedrea, sa-ti scape 10% din listele de semnaturi? Daca ar fi fost doar 3 sau 5, tot ilegal era, dar in cazul sta s-ar fi putut spune ca unul disntre cei care strangeau smenaturile a fost ori neglijent ori prea zelos. Daca semnaturile erau reale si aveau doar datele incomplete s-ar fi putut spune ca nu au fost bine instruiti cei care strangeau semnaturile si nu au stiut ce date sa le ceara sustinatorilor. Avand in vedere ca de pe lista celor de la Cotidinaul decat unul singur a recunoscut ca a semnat (coincidenta tragica ptr Oprescu - Bogdan Barbu a semnat pe bune, impreuna cu toata familia in acelasi timp i s-au luat si datele din baza de date -semnatura dubla, cu alte cuvinte) putem spune ca falsul este premeditat, nu o consecinta e neglijentei sau proastei organizari.
10
Bleen24 28-Apr-2008 21:34
Intrebari
Problema: cum a decis Curtea de Apel ca Oprescu poate candida? Pe ce s-au bazat judecatorii? Care sunt datele oficiale ale numarului de electori, cele de la BEC/BEM sau cele de la INS? Daca trebuie validat rezultatul unui referendumla ce ne raportam, la datele BEC, sau la datele INS? Care e rgula, pece date se bazeaza alegrile din Romania? Pe datele de la BEC, de la INS, de pe Wikipedia, de pe site-ul CIA-worldfacts? Cum au decis judecatorii ca semnaturile sunt reale? De ce n-a adus BEM la Curtea de Apel (unde se judeca constestatia unei decizii ale sale) dovezi ca unele semnaturi sunt falsificate (il sunasera pe unul dintre semnatari si descoperisera ca semnatura sa e falsa)?
11
Bleen24 28-Apr-2008 21:38
Curtea de Apel
Care e jusitificarea Curtii de Apel? Si cum ii cheama oe judecatorii care au dat decizia? Unde au facut Dreptul? La Romana-Americana sau la Stefan Gheorghiu? Cu c emedie au terminat, cate restante au avut? Au intrat pe pile la facultate? Au facut Facultatea de Drept sau nu? Diploma de bacalureat au?
Oprescu poate candida acum? Rezultatele alegerilor propiru-zise cums e vor calcula, pe baza datelor de la BEM/BEC sau de la INS? Semnaturile false raman in coada de peste?
12
Bleen24 28-Apr-2008 21:39
Contestatie
Sa intelegem ca madama aia cu fatza de pesedista care l-a contestat are acum dovezile necesare? Se pare ca da.
13
milli 28-Apr-2008 21:46
Curtea de Apel Bucuresti=MAFIA PSD
Daca cineva ar avea curiozitatea sa urmareasca ce sentinte definitive a dat CAB de-a lungul timpului, ar observa ca 95% din sentinte au fost favorabile PSD si coruptilor din PSD. CAB este o pepiniera de judecatori securisti, plantati acolo de Iliescu, fiind "foarte" santajabili. La fel si ICCJ, condusa de Nicolae Popa, un "dinozaur" prieten al lui Iliescu, care tb sa iasa la pensie de un an, dar CSM l-a lasat in functie.
Daca presa ar fi independenta cu adevarat, ar tb sa "sape" putin in trecutul acestor judecatori. Vor avea mari surprize!!!
14
evanescentul 28-Apr-2008 22:21
ce tie nu-ti place...
Vad ca se contureaza doua tendinte. Una a sustinatorilor lui Oprescu, care spun: "ia mai lasati-l domnule, da` ce, nu fac toti la fel? Ce va e frica de Oprescu?" si cealalta a pupinilor care inca mai spera ca Bleaga sa castige primaria Capitalei "pentru noi", adica pentru borduristi si asfaltatori si care afirma nici mai mult nici mai putin, ca Oprescu e un infractor! :)
Nu sunt de acord nici cu primii, nici cu cei din urma, dar parca sunt pornit mai ales impotriva celor care o fac pe nevinovatii si il categorisesc pe Oprescu drept infractor! Astia, vorba doctorului, ori sunt prosti, ori sunt prosti! :))) Pai sa ai un personaj de teapa domnului Goe in curtea ta si sa arati cu deshtul catre Oprescu ... Asta e ca si cand ai ordona decimarea iepurilor care iti rod culturile de varza, inaintea "lupilor" care-ti atin calea cu dintii ranjiti, pregatiti sa sara la carotida!

Baieti, scumpii mei pupini, e drept pesedeii sunt penali si sunt multi, dar nici cu domnul Goe nu mi-e frica! Asta face cat toti penalii pesedei la un loc!! El este cum ar veni, tatal penalilor! :)))

PS Am vazut-o la realitatea.tv pe pensionara care intre vopsitul oualor si coptul cozonacilor si-a gasit timp sa initieze o actiune judecatoreasca impotriva lui Oprescu. Asa de-un parplezir, ca cica i s-a sculat simtul civic mai tare ca foliculina, chit ca a "iertat-o D-zeu"! :)))

Daca n-as judeca, as zice ca e o pesedista care il vrea primar numaidecat pe Diaconescu, dar am facut greseala sa judec cu capul meu si mai am neajunsul ca citesc si printre randuri. Ca urmare am auzit din gurita pensionarei, exact expresii folosite de "colectivul de autori" al acestui articol, care precis, nu prea a avut un Paste fericit, de vreme ce a trebuit sa dea telefoane si sa umble dupa martori, ca sa demonstreze ... ce? Lor si celor care plang pe umerii justitiei, le recomand sa faca ce-a facut pensionara, adica sa se duca la un jude si sa deschida o actiune impotriva doctorului. Si asta repede ca ....
15
evanescentul 28-Apr-2008 22:24
continuare
s-ar putea sa le-o ia altii inainte! :))))
16
MarianDaniel 28-Apr-2008 22:30
Practic, Oprescu e terminat!
Oprescu e terminat. Cotidianul i-a descoperit o gramada de falsuri pe o singura lista, ceea ce ne arata ca sustinerea acestui fiu de securist e practic zero. Minciuna e la ea acasa in PSD, asa ca Oprescu, ca PSD-ist sadea si omul lui Iliescu, o foloseste cu predilectie. O sa iasa ultimul, asa cum merita orice facatura.
17
Maliutascuratov 28-Apr-2008 22:35
d. doctor,
sunte-ti un nesimtit ordinar ! crezi ca lumea asta este chiar asa de naiva ? nici "nu rosesti" la obraz cand minti . halal.
18
un apolitic 28-Apr-2008 22:48
spagar
ca toti medicii
19
mishoo 28-Apr-2008 23:32
Iar mincati rahat
Pai semnaturile cu CNP nu i-au fost acceptate de instanta.El a fost acceptat cu mai putin de 40.000 de semnaturi pt ca s-a recalculat bazinul electoral.Deci chiar daca semnaturile cu CNP sunt naspa cele cu care a fost acceptat sunt bune.Se pedepseste si intentia?Daca e asa, verificati si listele lui Blaga.
20
Pintea Viteazul 29-Apr-2008 01:11
re bleen
Bleen24 (28-Apr-2008 20:13)
Oprescu recidiveaza in plastografie
Seria si numarul de buletin se cer pentru a vedea daca semnatarul are domiciliul
Cotidianul prezinta o poza cu o hartie care poate fi scrisa de oricine. Nu vad nici o dovada in sprijinul afirmatiilor din articol.
21
Karel 29-Apr-2008 01:48
sau....
Pagina cu semnaturi, fotografiata la conferinta de presa se afla printre paginile aflate la BEM?
Daca nu precizati acest lucru, poza nu are nici o valoare.
22
Florin C 29-Apr-2008 06:03
Relax, people!
Trucuri cu semnături fac toţi candidaţii, ca să le iese numărul. Oprescu putea scoate din burtă serii şi numere de buletin, că nu stătea nimeni să le verifice. A greşit la prezentare, de-asta a atras atenţia asupra lui.

Pe de altă parte Oprescu nu e un neica nimeni. Are un bazin electoral, şi dacă lumea îl votează, nu mai contează cum şi-a strîns semnăturile. E doar o tehnicalitate. Şi de ce vă temeţi? Că va cîstiga? Come on, be serious!
23
cetateanul 007 29-Apr-2008 07:36
Uite domne cum se lupta
nenea doctoru, cu sistemu ticalosit!!!!
Cica umbla cu falsuri! Mare chestie...stie toata lumea ca listele alea ,cam 75% ,sunt falsuri. Fizic nu a fost timpul necesar sa stranga atatea semnaturi.
E clar ca doctoru n-o sa castige alegerile, dar le cam incurca!
Hai, baieti, sociologii, iesiti la scena si spuneti pe ale cui voturi le deturneaza baiatul?
Pe ale PSD-ului, ale PDL-ului, nehotarati?
Mie imi miroase a scenariu securist. A mai rulat o data filmul asta,pe la niste generale...erau unii de-ai lui Marian Munteanu, altii de la URR , care au deturnat o buna parte din electorat. Atat cat sa nu iasa cine trebuie!
Asta face si doctoru acu.
Doamne, ce lume proasta!
24
rxctps 29-Apr-2008 08:06
ce agitatie!
De ce sunteti asa de agitati mai baieti?Le este teama sefilor vostri ca vor pierde...sau ce?A intrat Blega in panica?Basescu isi vede socotelile stricate?Unde naiba sunt sondajele alea de aratau ca PDL este pe val?Si ca romanii nu pot trai fara el?A ajuns sireacu'Basescu sa-si viziteze"alagatorii"pe unde si-a intarcat drakku copii si sa umble "oamenii Realitatii"cu limba scoasa pe coclauri pentru cateva ovatii lesinate,doar doar o iesi ceva...Ei bine nu iese! Si ca sa-l parafrazez pe Basescu ,nu va este rusine mai baieti sa vorbiti de tatal securist al lui Oprescu,cand Basescu este un fost (?)securist?Personal nu-mi place Oprescu si probabil ca imi voi anula votul cum am facut-o pana acum,dar imi place cum ii tremura gusulita "competentului", "experimentatului" si "bucuresteanului"Bleaga...
25
petrualexandru 29-Apr-2008 09:28
ce imbecili!!!
De ce nu se vrea candidatura lui Oprescu?
Sunt altii care trebuie sa continue hotiile de la primaria capitalei?
Cata ipocrizie si din partea presei si din partea ,,barosanilor'' din umbra care coordoneaza atacurile!!
De ce nu lasati alegatorii sa decida daca Oprescu este bun de primar? Ei nu au nici un cuvant de spus? Sau totul tine doar de coruptie? Asa se procedeaza in anul 2008 intr-o capitala europeana?
Rusine tuturor invartitilor care incearca sa fure in continuare!
LASATI BUCURESTENII SA DECIDA CA EI STIU CEL MAI BINE CARE SUNT HOTII IN FRAC !!!

26
Gabi_Micu 29-Apr-2008 09:47
Cercetari
De ce nu se autosesizeaza Parchetul si nu cerceteaza listele ca sa vada daca cei care apar in ele chiar au semnat?Este fals in acte publice!Si oricum este o ordinarie sa te duci prin spitale si sa-i pui pe bietii bolnavi sa-ti semneze listele!Si,oare cine ne poate lamuri care este numarul real al celor cu drept de vot din Bucuresti.Recensamantul INS a fost facut in 2001,iar de atunci s-au schimbat multe in Bucuresti!Normal ar fi sa fie luat numarul locuitorilor dela BEC deoarece dupa acesta se calculeaza castigatorul!Iar judecatorii dela CAB au facut-o de oaie!Halal justitie!Sa permiti participarea la alegeri a unuia care chiar dela inceput apeleaza la falsuri?!Iar pe Oprescu,asa l-a invatat mentorul lui Iliescu,cel vinovat de multe care nici dupa atatia ani nu a ajuns in justitie ca sa plateasca!
27
cetateanul 007 29-Apr-2008 10:05
purtatorul de cuvant al MITICILOR
MITICII sunt cei mai mari spagari, borfasi , smecheri si invartiti ai tranzitiei. Sigur ca ei nu vor un primar CINSTIT. Ei vor un primar SMECHER, dar care face pe cinstitul.
Oprescu e facut dupa chipul si asemanarea MITICILOR. Ii reprezinta.
LASATI MITICII SA-SI VOTEZE TARTORUL!
28
neugen 29-Apr-2008 10:15
de acord cu hotul
SCORPIO (28-Apr-2008 20:19)
Ati descoperit apa calda!
Hai domne, lasati-l dumnezeului in pace pe Oprescu, nu-i mai faceti atata campanie electorala
Adica il stimati asa de mult, ca si hot fiind tot il sustineti.
Pai cum sa ai incredere in el ca primar, daca de acum umbla cu falsuri?
29
neugen 29-Apr-2008 10:33
evanescenta
evanescentul (28-Apr-2008 22:21)
ce tie nu-ti place...
Vad ca se contureaza doua tendinte. Una a sustinatorilor lui Oprescu, care spun: "ia
Incepeti prin a blama usor pe escrocul Oprescu, iar apoi totul se estompeaza si reveniti unde va doare.
Evanescenta referitoare la escroc, va pune alaturi de el.
Fiindca escrocii, dupa ce fura intra in evanescenta, se estompeaza
Poate ati ales nickul fara sa stiti bine ce inseamna.
V/a placut sonoritatea culta a cuvantului.
Nici intr/un nici in altul, infratirea cu Oprescu nu va face cinste.
Gasiti alta modalitate de a/l ataca pe Basescu.
30
Roman Polanschi 29-Apr-2008 10:36
Rolul lui Oprescu ,
este sa l aduca pe Diaconescu nevatamat in turul 2.
In luna februarie umbla un zvon prin PSD ca se vor pregati 2 candidati pt primaria capitalei.
Dar au avut un BAD TIMING,sau si au depasit asteptarile singuri.
Ce se intimpla acum cu Oprescu nu era programat.
Daca se insista mai mult pe semnaturile false ,d ul Oprescu se poate astepta la o condamnare.
FALS,UZ DE FALS SI UZURPARE.
Cu aceste 3 acuzatii dul Oprescu ,isi poate aranja vacantele pe mai multi ani de acum incolo.
Mare noroc ca PSDul a apucat sa se dezica de Oprescu,dar nu o sa le foloseasca prea mult caci dela ei este scoala asta.
Ca su nu fiu acuzat de partizanat subliniez, ca mi as dori ca Videanu la sfirsitul mandatului, sa treaca si el pe la DNA.
31
Mart 29-Apr-2008 11:42
Oprescienii
N-am nimic cu persoana Oprescu, mi-e indiferent daca candideaza ori ba. Eu as lasa pe cine vrea sa candideze, fara liste si semnaturi, alegatorii decid.
Dar ceea ce a facut omul asta si gasca lui sunt fapte penale.
Legea e pentru toti, ea trebuie respectata.

In studentie, am avut o colega cleptomana, fata sefului gospodariei PCR dintr-un judet, care locuia in camera de camin cu fata unui medic militar general, avansat pe motiv de tratat Ceausescu.

Ei, prima a furat chilotii si altele de la a doua, care a facut scandal. S-a tergiversat pana s-a putut, dar in final a trebuit sa se ia atitudine.
La sedinta de partid unde s-a discutat sanctionarea cleptomanei, primul lucru care s-a spus ca circumstanta atenuanta a fost ca tatal studentei e un om foarte cumsecade.

la fel si cu Oprescu, nu conteaza ca a falsificat publicatiile cu lucrarile stiintifice, nici ca a trecut semnaturi false pe lista de adeziuni, EL E UN OM FOARTE CUMSECADE si are voie sa faca ceea ce pulimii i se interzice.
32
daniel55 29-Apr-2008 11:59
oprescu
acest securist nenorocit vrea sa traiasca bine din politica pe spinarea noastra returnand lui iliescu si gastii lui de comunisti favorurile primite acest domn nu ar fi ajuns niciodata director de spital .sa-i fie rusine.sa se faca dreptate iar candidatura lui sa fie respinsa cum este corect.
33
SCORPIO 29-Apr-2008 11:59
NEUGEN
neugen (29-Apr-2008 10:15)
de acord cu hotul
Adica il stimati asa de mult, ca si hot fiind tot il sustineti.
Pai cum
De unde ai tras mata concluzia ca eu il sustin pe Oprescu? Eu am spus numai ca m-am saturat d-un fas de presa iar rezultatul va fi acelasi. In definitiv ce mai conteaza un catindat in plus sau in minus pe langa aia nu stiu cati, in conditiile in care justitia la care s-a facut apel nu recunoaste invinirile dupa ureche a lu` un nenea sau tanti oarecare. Daca bucuresteni nu au incredere in Oprescu nu-l voteaza si gata! Problema este ca unii s-or gandi ca s-ar putea sa aiba ceva sanse si-l vor "afara". Deci nu trage concluzii pripite! Iar pana una alta cand faci pe cineva escroc mai trebuie sa si demonstrezi iar matale nu-ti exprimi , probabil, decat niste intuiti personale,subiective si neverificabile Adica povesti!
34
hendrix 29-Apr-2008 12:11
manipulare jurnalistica
Acesti ziaristi, care dintr-un ciudat exces de zel s-au apucat sa purice listele de semnaturi ale lui Oprescu, arata pana unde se pot cobori jurnalistii slugoi ai lui ba-secu. Ei uita ca sentinta de vineri a CAB nu s-a referit la numarul de semnaturi nevalidate de BEM, care au ramas in continuare nevalidate, ci a luat in calcul alt prag electoral. Adica Oprescu n-avea nevoie de 35.803 semnaturi, cum sustineau cei de la BEM, conform statisticilor BEC, ci de mai putine semnaturi, conform INS. Discutia trebuie purtata in acesti termeni, eu cred ca judecatorii de la CAB au avut dreptate, in sensul cu populatia cu drept de vot nu poate fi de aproape 1,8 milioane, cum sustinea BEM.
Decizia este definitiva, orice discutie este inutila acum. Faptul ca ziaristii slugoi de la cotidianul cotrocenilor vor sa vada falsuri in acte publice, ilegalitati cu iz penal il listele lui Oprescu este ceva PENIBIL. Potrivit legii, semnaturile care nu intrunesc cerintele legale nu sunt luate in calcul, adica nu sunt validate. Punct.
Daca ar fi dupa mintea unor fani ba-secu, Oprescu ar trebui anchetat penal! Ba chiar unul mai infierbantat, pribabil din cauza alcoolului ingurgitat in exces zilele astea, @bleen24 la postarea 11, acuza judecatorii CAB si face procese de intentie acestora. El pune problema daca acesti judecatori au facut dreptul(!!!), daca au diploma de bacalaureat. In caz ca au facut dreptul, el se intreaba daca au absolvit Romano-Americana sau la stefan gheorghiu, alte solutii neexistand dupa mintea lui. Tupeul acestui fan ba-secu atinge culmea ridicolului cand se intreaba retoric cu ce medie au terminat si cate restante au avut!!! Se mai intreaba si daca au intrat pe pile!!! Acest tovaras ceausist, acum inflacarat fan ba-secu, ne demonstreaza inca o data ca ceasca n-a murit, el mai exista in mintile multora. Inaca destul de multi si periculosi, din pacate. Sper ca @bleen 24 sa-si dea seama de stupizenia afirmatiilor sale si sa-si ceara scuze. Nu cred ca alcoolul e de vina.
35
Tik 29-Apr-2008 12:17
incredibil...
cata indarjire in a-l impiedica pe Oprescu sa candideze. Ca si cum n-ar urma alegeri in care votul decide.
36
wsand 29-Apr-2008 12:20
pacat de hendrix
ca a murit !
el, originalul...
37
milli 29-Apr-2008 12:35
Si mama securista???
"Sorin Oprescu a devenit brusc o victima a sistemului care l-a sustinut, i-a acordat functii si l-a rasfatat. Fost director la spitale cu staif din Capitala, senator, profesor universitar si candidat perpetuu la Primaria Capitalei, Sorin Oprescu declara fara drept la replica, dar si fara argumente: "Sistemul m-a scos din joc". Crescut intr-o familie legata direct de regimul ceausist, dupa cum rezulta din anchetele de investigatie publicate de-a lungul timpului, cu tatal "colonel in Directia a V-a" a Securitatii, iar mama "ofiter DIE", Sorin Oprescu stie exact din cine este format "sistemul" si cum lucreaza acesta. Sustinut mereu de mentorul sau, Ion Iliescu, generosul doctor, iubit de pacienti si de multe ori favorizat de jurnalisti, s-a intins mai mult decat ii era plapuma. A vrut sa fie in acelasi timp senator, director de spital, doctor, lider de partid si doar legiferarea conflictului de interese l-a facut sa renunte la o parte din functii. (RL)
38
viq 29-Apr-2008 14:13
Falsul cred ca devine evident...
...pentru oamenii normali.
Doar unii ca Mihooo (care are impresia gresita ca ceilalti chiar ar inghite ce-are el in cap), mai pot fi atat de irationali incat sa refuze sa vada.
Din moment ce pe o pagina exista un fals, indoiala se extinde in mod logic asupra tuturor celorlalte, pana in momentul in care sunt cercetate in amanunt.
Abia atunci indoiala este spulberata sau confirmata.
Indiferent ca pagina de la care s-a plecat a fost acceptata sau nu.
In mod firesc asta trebuie sa provoace verificarea tuturor respectivelor date, nicidecum acceptarea neconditionata a veridicitatii lor.
Ceea ce ma indoiesc ca se va intampla.
Si drept urmare, pentru mine va accentua senzatia ca plastografia "medicala" e nu numai posibila ci chiar probabila.
Sunt curios sa vad daca scenariul asta, deloc simplu, va reusi sa resusciteze pesedeaua.
39
Lumy 29-Apr-2008 14:50
plastografii in regim de urgenta
milli (29-Apr-2008 12:35)
Si mama securista???
"Sorin Oprescu a devenit brusc o victima a sistemului care l-a sustinut, i-a acordat
Oprescu nu poate fi invinovatit pt ce au fost sau ce au facut parintii sai . Are destule bube-n cap si fara asta . Delatiunea facuta de altii in numele lui , insa , il responsabilizeaza si pe el .Si-l compromite .
40
Bleen24 29-Apr-2008 15:29
Curtea de Apel a citit legea?
In lege se vorbeste depsre listele electorale permanente nu despre statisticile celor de la Institultul National de Statistica:

Legea 67/2004

Articolul 22
Primarul comunica biroului electoral de circumscriptie numarul de alegatori rezultat din listele electorale permanente, in termen de 24 de ore de la constituirea acestuia. Numarul definitiv de alegatori se comunica de catre primar biroului electoral de circumscriptie cu 5 zile inaintea datei alegerilor, pe baza datelor cuprinse in copiile de pe listele electorale permanente si in lista suplimentara.

Articolul 25
(1) Birourile electorale de circumscriptie au urmatoarele atributii:
f. stabilesc, pe baza numarului de alegatori inscrisi in listele electorale permanente, comunicat conform dispozitiilor art.22, numarul de sustinatori necesar pentru depunerea candidaturilor independente;
41
running 29-Apr-2008 15:38
afla CNP
Ati vrut vreodata sa aflati ce reprezinta numerele din CNP? Acum puteti afla :
|S| |AA| |LL| |ZZ| |JJ| |ZZZ| |C|
|_| |__| |__| |__| |__| |___| |_|
: : : : : : :
: : : : : : :
: : : : : : –> Cifra de control
: : : : : :
: : : : : –> Numarul de ordine atribuit persoanei
: : : : :
: : : : –> Codul judetului
: : : :
: : : –> Ziua nasterii
: : :
: : –> Luna nasterii
: :
: –> Anul nasterii
:
–> Cifra sexului (M/F) pentru:
1/2 - cetateni romani nascuti intre 1 ian 1900 si 31 dec 1999
3/4 - cetateni romani nascuti intre 1 ian 1800 si 31 dec 1899
5/6 - cetateni romani nascuti intre 1 ian 2000 si 31 dec 2099
7/8 - rezidenti
Persoanele de cetatenie straina se identifica cu cifra “9″ Algoritmul de validare al unui cod CNPPas preliminar:
Se testeaza daca codul respecta formatul unui cod CNP. Adica prima
cifra sa fie cuprinsa in intervalul 1 - 6 sau sa fie 9 pentru straini.
Urmatoarele sase cifre trebuie sa constituie o data calendaristica
valida in formatul AALLZZ.

Pas 1: Se foloseste cheia
de testare “279146358279″. Primele douasprezece cifre se inmultesc pe
rand de la stanga spre dreapta cu cifra corespunzatoare din cheia de
testare.

Pas 2: Cele douasprezece produse obtinute se aduna si suma obtinuta se imparte la 11.

Daca restul impartirii la 11 este mai mic ca 10, atunci acesta va reprezenta cifra de control.
Daca restul impartirii este 10 atunci cifra de control este 1.
Pentru un CNP valid cifra de control va trebui sa coincida cu cifra de pe pozitia treisprezece din CNP-ul initial.
42
nicolae75 29-Apr-2008 16:52
trebe dat in judecata
ar mai trebui cautati din cei care nu au semnat si trebuie dat Oprescu in judecata pentru fals in inscrisuri. De ce nu faceti asta, de ce nu duceti campania mai departe. Poate s-or invata politicienii nostri sa nu ne mai falsifice semnaturile, sa fie dat un exemplu. Nu mai spun ca Oprescu e maestru in falsuri, caci stim cu totii.
43
delia 30-Apr-2008 16:00
la penal cu el!!!
cum este posibil ca cineva sa faca atatea ilegalitati in tara noastra si sa nu i se intimple nimic?? Din cate vad eu si ar trebui o expertiza grafologica, toata lista pare completata de aceeasi persoana!!!
44
lory222 19-Mai-2008 13:08
....
a obtinut semnaturile cu orice pret..pana si falsificandu-le...nu avem nevoie de astfel de primar...votati Diaconescu care este corect in tot ceea ce face...
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
ANCHETA