Home » Societate » Se schimbă cărţile de identitate

Se schimbă cărţile de identitate

19 Apr 2008 Antoaneta Etves | 28 comentarii | 41840 vizualizari
Rating:
13 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Ministerul Internelor a depus vineri la Guvern un proiect de lege pentru modificarea cărţii de identitate. Pe noile documente nu mai figurează numele părinţilor.
 
Carte de identitate
Printre propunerile făcute în noul proiect de lege al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) se găseşte şi aceea ca pe noua carte de identitate să nu mai figureze numele părinţilor, menţiune care nu este făcută nici în actele de identitate din Uniunea Europeană.

Rubricile care se vor găsi pe noua carte de identitate propusă de MIRA au rămas cele referitoare la datele de identitate ale titularului. A fost scoasă rubrica în care se găseau numele părinţilor, dar s-a introdus în schimb cea care arată cetăţenia acestuia.

Actul de identitate va fi tip cartelă şi va avea aceleaşi dimensiuni precum cel care se eliberează în prezent: lungimea - 105 mm şi lăţimea - 74 mm. Grosimea va fi de 0,7 mm.

Fotografia va fi color, cu dimensiunile de 38x30 mm, şi va fi executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de identitate. În act se vor mai găsi, ca şi pînă acum, stema ţării, drapelul României şi sigla “evp”, a “evidenţei persoanelor”.

MIRA a mai propus mărirea termenului de depunere a cererii pentru schimbarea cărţii de identitate de la 15 la 30 de zile şi să fie trecute pe noua carte localităţile în care posesorul are interdicţie.
 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

28 comentarii

 
1
minny 19-Apr-2008 15:52
Propunere
Ar trebui adaugata explicit data nasterii (nu ca parte din CNP pentru ca afara nimeni nu stie ce e aia CNP in afara poate de autoritati) si foarte important semnatura titularului ca in pasaport si permis.
2
Capsunarul 19-Apr-2008 16:09
Alta propunere !! Sa fie desfiintate !!
Daca miine s-ar desfiinta CI ce a-ti face ? Lumea civilizata nu a auzit de asa ceva si traiesc mai bine decit voi.In lumea civilizata nu se cere CI, singurele acte sint fie permisul s-au pasaportul Numai acolo se inventeaza tot felul de aberatii ,statistici, asteptari de 30 de zile pentru o bucata de plastic fara valoare, stampile, CNP,CUI si tot felul de timpenii din Estul Europei
3
AVP 19-Apr-2008 16:29
Neam de maimuţoi... :(
Dacă UE s-ar arunca în mare, ca porcii din Biblia crudă, alde nea David al lu pirandha lu şue paparudă s-ar arunca şi ei în neagra undă, deodată cu ioropa asta zăludă...? După părerea mea, din contra, pe cărţile de identitate ar trebuie să figureze nu doar cei doi genitori ai rumânilor nu prea iubitori de părinţi, ci şi cei patru bunici, plus cei opt străbunici, carele de facto sunt adevăraţii şi singurii sfinţi pentru progenitura lor din vremuri ortofoxe cu dinţi... Ori de câte ori rumânu nost şi-ar scoate cartea-i cu identitate de prost, la cererea unui birocrat or a altui anost şi-ar aminti de scumpii lui care-au fost şi care nu mai au nici un preţ de cost, n-aşa ...? Or, pentru un bobor fără genealogii, pedigri or ştiinţă de carte, asta ar fi cam singura ocazie când ar phootea să facă măcar doi paşi dincolo de moarte, aloo...
4
ipse 19-Apr-2008 20:46
ID card
pentru capsunarul:
esti alaturi cu drumul. iata:
in
http://www.privacy.org/pi/activities/id card/idcard_faq.html#1 scie:
Identity (ID) cards are in use, in one form or another in numerous countries around the world. The type of card, its function, and its integrity vary enormously. Around a hundred countries have official, compulsory, national IDs that are used for a variety of purposes. Many developed countries, however, do not have such a card. Amongst these are the United States, Canada, New Zealand, Australia, Ireland, the Nordic countries and Sweden. Those that do have such a card include Germany, France, Belgium, Greece, Luxembourg, Portugal and Spain.
The use of sectoral (specific purpose) cards for health or social security is widespread, and most countries that do not have a national universal card, have a health or social security card (in Australia, the Medicare Card, in the United States, the Social Security number), or traditional paper documents of identity. The reverse is also true. In Sweden, while there exists a ubiquitous national number, there is no single official identity card. 1

Generally speaking, particularly in advanced societies, the key element of the card is its number. The number is used as an administrative mechanism for a variety of purposes. In many countries the number is used as a general reference to link the card holders activities in many areas.
....
In many countries, identification documents are being replaced by plastic cards, which are seen as more durable and harder to forge. Card technology companies are well organized to conduct effective promotion of their product, and companies have moved into the remotest regions of the world. Many Asian and African nations are replacing old documents with magnetic stripe or bar coded cards. The South African Passbook is being replaced by a card. The UK drivers license is also being replaced by a photo ID card from 1996.
5
Marius Delaepicentru 19-Apr-2008 21:29
Mai bine cod de bare
...tatuat pe antebraţ. Ca la Auschwitz. Ca să ştim o treabă.
6
Maxine 20-Apr-2008 09:55
buletine (nu de vot)
Hai sa facem cu totii ca doamna Tariceanu si sa chemam fotografii si organele acasa sa ne faca buletine noi. Pe mine tocmai m-a cuprins o febra subita cand am auzit ca trebuie sa scot din nou niste bani din buzunar si sa stau din nou la doua cozi ca sa mi se faca un buletin cvasiidentic cu cel pe care-l am acum.
7
www.SfaturiOrtodoxe.ro 20-Apr-2008 10:35
www.SfaturiOrtodoxe.ro
Inca putin si visul uniuni cu "nimeni nu va cupara sau vinde daca nu are semnul fiarei pe frunte sau pe mana dreapta" va deveni realitate. Momentan ii deranjeaza cuvantul mama is tata si se pare ca fac orice pentru a-l scoate din scoli - vezi cazurile din america si anglia.
8
Silviu2007 20-Apr-2008 11:54
pt ipse:
ipse (19-Apr-2008 20:46)
ID card
pentru capsunarul:
esti alaturi cu drumul. iata:
in
http://www.privacy.org/pi/activities/id card/idcard_faq.html#1 scie:
Identity (ID) cards are in use, in one
Scuza-ma, dar ar trebui sa ii traduci textul. Dupa felul agramat in care scrie in romaneste, m-ar mira sa inteleaga ceva.
9
Sakura 20-Apr-2008 20:06
mai mici
Singurul lucru care nu-mi place la actuala carte de identitate este dimensiunea mult prea mare care impreuna cu materialul prea putin elastic il fac greu de purtat vara, cand numarul buzunarelor disponibile scade simtitor. Ar fi bine sa fie cat permisul de conducere. In rest chiar nu vad care ar fi rostul schimbarii lor. Poate vreun parlamentar care vrea sa-si rotunjeasca veniturile...
10
Irulan 21-Apr-2008 09:32
O propunere
Ar fi bine sa fie imprimata si amprenta. Oamenii cinstiti nu au de ce sa se teama, doar infractorii se vor opune.
Si, da, ar trebui sa aiba dimensiunile carnetului de conducere.
11
Cristian Roata 21-Apr-2008 13:08
Un aspect de luat in considerare!!!
Nu comentez decizia luata de unii "posibili parlamentari de a se mai imbogatii",de a schimba vechea carte de identitate cu cea noua si totodata ne schimband nimic!
Cum este posibil ca nimeni sa nu sa se gandeasaca sau macar sa se informeze cum sunt cartiile de identitate a Uniunii Europene?
Majoritatea se gandesc la marimea colosala si imaginea fastuasa a cartii,uitand de anumite criterii foarte importante si utile!
Cu regret va informez ca in Portugalia,ca si probabil in mai multe tari,cartea de identitate romaneasca nu valoareaza nimic,nu reprezinta un document de identificare din moment ce nu exista O AMPRENTA SI O SEMNATURA!!!
Mai ganditiva asupra acestui aspect foarte important!!!
12
artyroly 23-Apr-2008 18:44
Marimea !!!!
Vreau sa ma unesc la grupul de persoane care cer ca dimensiunile sa fie cele ale unui permis de conducere. Si intradevar ar trebui sa contina si o amprenta.. Sincer...nu vi se pare incomod???...in aproximativ toate tarile din Europa cartea de indentitate are dimensiunile unei carti de credit...incredibil...asta nu e carte de identitate..e un poster....
13
CristinaV 15-Mai-2008 23:08
data nasterii si dimensiunile!!!
ce-au cu numele parintilor? sa introduca data nasterii si sa reduca dimensiunile! si intr-adevar e bine sa avem carte de identitate. daca cineva nu e apt sa-si dea examenul pt permisul de conducere si nu-si face pasaport va fi identificat dupa abonametul de transport in comun? (asa e in anglia!!! si credeti-ma e f usor de falsificat, cu unele companii aeriene chiar pot calatorii in uk si irlanda...si se mira de atacuri teroriste sau alte infractiuni in care indivizii isi iau identitati false!)
14
angello 24-Mai-2008 02:33
data nasterii!!!!!!!!!!
Ce are de-a face numele parintilor? Traiesc in franta de mai bine de 5 ani si de fiece data tre sa explic unde e scrisa data nasterii!!! In CNP cu albastru si se incepe cu anul,luna,ziua. Mi se pare total aberant sa pastreze rubrica parinti...

Nu am nimic cu marimea dar sa fie mai greu de falsificat sa para mai sigura... TOVARASI LUATI LECTIE DE LA FRANCEZI!!!!
15
ovisan 28-Mai-2008 01:09
data nasterii, dimensiuni, semnat., ampr
Subscriu si eu la ceea ce se cere mai sus (inclusiv cu motivele mentionate):

in PRIMUL rand: data nasterii si dimensiunile!!!!
APOI semnaturi si amprenta...

Oare aude cineva????
16
Camelian Propinatiu 01-Iun-2008 13:31
Incultura si intelectualii
AVP (19-Apr-2008 16:29)
Neam de maimuţoi... :(
Dacă UE s-ar arunca în mare, ca porcii din Biblia crudă, alde nea David
Pentru incultura unui neam se cearta intelectualii nu gloata.
Neam de maimutoi - poate marxistii!
Trebuie infiintat Institutul pentru Semnalarea si Monitorizarea Antiromanismului (ISMAR).
17
nicugarofil 06-Iun-2008 15:39
ptr www.sfaturiortodoxe.ro
cel care scrii cu acest pseudonim, in primul rand explica-ne la cine te referi cand spui uniune, si cand spui numarul fiarei sau ceva asemanator, in al doilea rand explica-ne, noua celor nesfatuiti cum incearca "fiarele" sa elimine cuvintele mama si tata din scoli iar, in al treilea rand, explica-ne de ce incerci sa-ti transpui temerile si complexele (considerandu-te amenintat de "insemnarea pe frunte sau pe mana") asupra noastra. Oare ce ar spune Freud daca te-ar auzi ?!?. Sa fie oare expresia vreunui gand ascuns ?!? Oare iti doresti sa fii "insemnat" si/sau "stampilat"?!? Sau ti-e ciuda ca zeii tai elohim, iahwe, iuda, adam, eva, eli ... (si multi altii inchipuiti) nu-si mai poarta "stantele" in mintile noastre ?!?
18
euxdobrin 09-Iun-2008 12:54
O idee tembela
De asta aveam acum nevoie.
19
ZURICH_SCHWEIZ 16-Iun-2008 18:32
dimensiuni, data nasterii
ovisan (28-Mai-2008 01:09)
data nasterii, dimensiuni, semnat., ampr
Subscriu si eu la ceea ce se cere mai sus (inclusiv cu motivele mentionate):
nu stiu ince tara este si amprenta, dar intr"o tara mult mai civilizata decat franta, portugalia dupa statistici:Danemarca este cartea galbena tip card cu un nr de securitate personal format din data de nastere luna an si inca 4 cifre. tot aceasta carte reprez si asigurarea de sanatate. sa invete politicienii de la o tara barbara crestinizata acum 1000 de ani cum se face ceva bun si ieftin( dubla intrebuintare). aici e cineva care vrea sa scoata milioane de euro de la 20 de mil de romani.ROMANI TREZITIVA! AICI POLITICIENII SE IMBRACA NORNAL NU AU MASINI DE LUX
DANEZII LE DAU DOAR SALAR, NU LUX, BUFET PARLAMENTAR, LIMUZINE, HOTELURI. AICI A FOST TIMP DE 1 LUNA GREVA IN SPITALE. DAR DIFERIT DE ROMANIA. DAR POLITICIENII INDIFERENT DE CURENT POLITIC SE ADUNA SE INTELEG DISCUTA SI REZOLVA PROBLEMELE. PT CÅ"S PLATITI DE POPOR. AU MARE FRICA. TRE SA DEA SOCOTEALA PT FIECARE COROANA CHELTUITA DATORITA SISTEMULUI DE TAXE. 48% DIN SALAR.HALA DE EI, AM RAMAS SUPER SURPRINS
NOI NE MANDRIM CA AVEM 2000 DE ANI DE CRESTINISM, TRADITII INTELIGENTA. BUN! BUCURESTENII AU DAT DOVADA CA ROMANIA GANDESTE CA IN 89.COMUNISTI. NICOLAE IORGA: "CINE UITA ISTORIA E CONDAMNAT S"O RETRAIASCA" ROMANII AU UITAT DE CEAUSESCU SI ACUM VOTEAZA OAMENII LUI IYLICIESCU. SINCER SUNT DEZAMAGIT CÅ"S ROMAN SI MA DOARE. DE ASTA ROMANII CU ALTE IDEII PLEACA DIN TARA.DE SCÅRBÆ. INVATAMANTUL E LA PAMÅNT FRATILOR
AM FACUT O FACULTATE 5 ANI, PRACTICA NIMIC,AICI COPII LUCREAZA DIN LICEU LA FERME/MAGAZINE/ FABRICI SI IAU SALAR CA ELEV/ STUDENT,FAC PRACTICA SI TEORIE. HALAL DE DANEZI CUM DE ALTEF SI ELVETIA.ROMANIA VA FI O TARA TURISTICA PT MINE PT CA ESTE "MICA ELVETIE A LUMII" DE O FRUMUSETE RARA.PACAT DE NATURA, POPORUL DOARME. DE CE? PT CA SA INVATAT SA RABDE SA SUFERE SAI FIE FRICA DE CEI CE CONDUC. CU CALM DAR CU ATITUDINBE SARITI LA GATUL POLITICIENILOR NU LE MAI DATI LUX PE BANII VOSTRII. "SARACA TARA BOGATA DE POLITICIENI FURATA!
20
publius 18-Iun-2008 20:46
dim
io zic sa le faceti format A4.
in us te legitimezi cu carnetul de conducere. cine nu are carnet o poate face cu id.
id-ul insa e facultativ.
21
neugen 14-Iul-2008 09:56
bani pe ultim suta de metri
PNLul are nevoie de bani, pe ultima suta de metri.
Daca motivatia este stergerea numelui parintilor, ca si cum acestea ar fi o rusine, este clar ca scopul e tras de par, ca sa iasa bani. Din comentarii se vede ca fiecare tara are alt tip, cel care convine cel mai bine pe plan national, nu pentru alte tari. Se mai vede ca UE nu impune un prototip, probabil tocmai tinand seama de traditia si necesitatile tarii respective. Ca intotdeauna e loc si de mai bine, e adevarat, dar cred ca avem alte probleme pe care trebuie sa cheltuim banii acum.
22
GONTA_NINA 31-Iul-2008 18:29
CATA DREPTATE
ZURICH_SCHWEIZ (16-Iun-2008 18:32)
dimensiuni, data nasterii
nu stiu ince tara este si amprenta, dar intr"o tara mult mai civilizata decat
cata dreptate a spus "comentariul 19 "... stau toti aici , in romania ,tac si rabda potlogariile parlamentarilor ce le mananca banii... sa le franga gaturile .. ghiftuite si sa nu mai aleaga exroci..tare-s prosti romanii!
23
Florin_Ursache 01-Aug-2008 22:16
Scrisul, mama lui...
Capsunarul (19-Apr-2008 16:09)
Alta propunere !! Sa fie desfiintate !!
Daca miine s-ar desfiinta CI ce a-ti face ? Lumea civilizata nu a auzit
Mai bine ai invata sa scrii, iar dupa aia poate mai faci si comentarii inteligente.
24
Nectarinne 04-Aug-2008 14:31
DATA NASTERII
Chiar daca s-a mai scris, spun si eu: lipseste data nasterii!!!!
Poate aude cineva. In afara toata lumea intreaba data nasterii!
25
sabinel65 14-Aug-2008 09:05
cartea de identitate
O alta magarie la fel ca si cu cartile de alegator. Nu te poti duce la votare cu aceasta pentru ca trebuie musai B.I sau C.I
dar cind iti faci carte de identitate iti dau si aceasta nenorocita de carte de alegator. Vorba cuiva de mai sus au foamea-n git de bani. Iar timpenia cu scoaterea numelui parintilor e chiar absurda. Sa va fie dupa ceafa lata domnilor parlamentari si ,,iubiti" conducatori. cotidianul.ro Huoooooo nemernicilor rusineeeeeeeee!
26
DVlad 16-Aug-2008 03:21
CI
1. sa fie mai mica asa cum e acum e o mare pleasca!!! cat un card bancar
2. amprenta + semanatura
3. banda magnetica
4. si chiar nu se poate face un design mai bun?! e groaznic de naspa facuta. se vede din avion tipicul deisgn romanesc de 2 bani. fonturi sans serif sunt atat de 1900 toamna... steagul ca background... jalnic. poa' sa puna steagul intr-o parte mic si la dimensiunile corecte, eventual langa steagul ue. ce design jalnic are acum...
27
LascarC 20-Aug-2008 16:11
Ne sufocam treptat
Camelian Propinatiu (01-Iun-2008 13:31)
Incultura si intelectualii
Pentru incultura unui neam se cearta intelectualii nu gloata.
Neam de maimutoi - poate marxistii!
Trebuie
ce trebuie sa plateasca un om normal:
-preschimbare carte de identitate, talon masina, permis auto, pasaport.
-apoi taxe la fisc, cas, sanatate, somaj,
-cine are un mic srl plateste contabilitate, tva, taxe, impozite, apoi iar taxe iar impozite dimineata, la pranz si seara.
-cladiri (cheltuieli cu un imobil) impozit pe cladiri, asigurari de locuinte contra calamitati, incendii etc; la un apartament: intretinere, lumina, cablu, telefon, reparatii cladire etc etc etc
- masini (cheltuieli cu o masina): rca, impozit fisc, rovinieta, casco, benzina, revizii, itp, taxa de prima inmatriculare etc etc etc
Si pe langa toate astea trebuie sa mai si mananci si sa te imbraci, tu si familia ta.
Si toate astea trebuiesc platite dintr-un singur venit.
28
vladiu 08-Sep-2008 16:20
Vlad
Rog statul roman sa aiba respect pentru cetateni si sa nu treaca in dreptul Nationalitate: ROM! Asa ne-a dat SUA pe vize, suntem romi toti!
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
SOCIETATE