Home » Editorial » Editorialisti » S-a semnat Parteneriatul cu Dracu’

S-a semnat Parteneriatul cu Dracu’

14 Dec 2008 Adrian Ursu | 18 comentarii | 4871 vizualizari
Rating:
19 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Douăzeci şi cinci de puncte înşirate pe cinci pagini. Atât are pactul semnat aseară de PDL cu PSD, care consfinţeşte noua frăţie cu Dracul, după 16 ani de când Ion Iliescu se prindea cu C.V. Tudor în patrulaterul roşu sub aceeaşi scuză a interesului naţional.
 
Marea înfrăţire a celor două partide, pe care unii tot sperau, cu degetele încrucişate a cobe optimistă, să o vadă spartă înainte de a se înfăptui, a fost desăvârşită cu o viteză care a sufocat şi scrupule, şi resentimente, şi remuşcări. Etica PDL, de care era atât de mândru partidul lui Traian Băsescu, s-a sleit penibil la votul din Colegiul Director: două voturi împotrivă şi patru abţineri. Asta a fost toată zbaterea morală a pedeliştilor la naşterea corciturii politice care va conduce România.

Până şi la PSD au fost mai mulţi opozanţi ai asocierii care sare din orice logică, nu doar doctrinară, dar şi democratică. Justificarea găsită de Emil Boc pentru a tăia greaţa propriilor alegători - noi am vrut cu PNL, dar ei nu au vrut, iar criza ameninţă România - e identică celei pe care, în 1992, o furniza Ion Iliescu spre a explica hora roşie pe care o încingea peste România de mână cu PRM, PSM, PUNR. Trebuie să te faci frate cu Dracul ca să treci puntea, spunea atunci, bâţâind din cap, cel mai iubit dintre români. Ţara trebuia guvernată, iar partidele istorice - PNŢCD, PNL, PSDR - nu au vrut să îşi asume răspunderea, îşi continua justificările fostul preşedinte. Şi ce a mai avut de târât, ani la rând, după el asocierea asta, mai grea decât secera şi ciocanul. I s-a imputat mereu că s-a lipit cu naţionaliştii şi cu comuniştii nereformaţi, incalificabil pentru şeful unui stat care îşi propune să intre în NATO şi UE.

Atunci totul era monstruos, acum totul e acceptabil. În definitiv, Iliescu era mai consecvent decât Băsescu şi Boc: el nu făcea decât să prelungească în plan politic şi instituţional afinităţi personale şi reflexe ancestrale, combinându-se cu foşti tovarăşi de viaţă şi muncă de partid. În 2008 asistăm însă la o mutaţie şocantă: de data asta, cei care îşi vând sufletele diavolului sunt tocmai cei care se lăudau cu fecioria lor politică. Cavalerii luptei anticorupţie vor sta la masa guvernării care se sprijină tocmai pe stâlpii corupţiei, ranforsaţi cu dosare penale. Oprişan, Mazăre, Dragnea, Mitrea, baronii mari şi mici ai PSD, noile vedete ale anului politic cu abonament de fidelitate la DNA, au fost primiţi cu braţele deschise de cei care până mai ieri făceau spume împotriva sistemului ticăloşit.

Şi compromisul e şi mai jalnic dacă te gândeşti că Traian Băsescu - cel care se împăunează cu deconspirarea Securităţii şi cu condamnarea comunismului - şi locotenenţii săi vor gira această formulă politică în care Voiculescu-Felix va prinde din nou loc în faţă, la împărţirea bucatelor. Nu putea fi nimic mai rău pentru partidul care şi-a făcut blazon din anticorupţie şi anticomunism decât să îi ia în poală şi pe corupţi, şi pe criptocomunişti, şi pe securişti. Astfel privită alegoria politică, singura concluzie pe care poţi să o tragi este că Dracul lui Băsescu e mai negru decât al lui Iliescu.

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

18 comentarii

 
1
renatta 14-Dec-2008 19:45
De acord.
Aveti dreptate, d-le Ursu. Si la ei, ca la voi. Fiecare aveti in negru, intensitate diferita a culorii dracului. Sper ca nu v-ati cocotat pe un scaunel de inger in Paradis, si ne vorbiti de-acolo despre DRACI!
2
Mart 14-Dec-2008 19:52
Nu fii necajit
d-le Ursu, ma bucur ca sperantele ti-au fost inselate!!
Pana Tariceanu a condus guvernul in cardasie cu psd, totul era bine si nu existau securisti, criptocomunisti, oligarhi , baroni mari si mici,nu-i asa?
Si Felix- Voiculescu a fost, pentru acea cardasie, ingerul pazitor si chiar acoperitor, ridicand la gradul de "primii 10 romani" oameni deosebit de capabili, ca M.Badea, Stan, Cristoiu, Vranceanu-Firea, angajatii trustului propriu, merituosi prin flegmele aruncate presedintelui, totusi, ales si reales, al tarii si tuturor celor care nu scuipau in ritm cu ei.

Concluzia: Daca alianta pnl-psd-pc se producea, era totul OK.
Sau poate ma insel, esti necajit ca nu vei mai avea subiecte interesante, daca totul va merge bine?
3
cicero. 14-Dec-2008 19:57
numai ca astia au negru in cerul gurii
renatta (14-Dec-2008 19:45)
De acord.
Aveti dreptate, d-le Ursu. Si la ei, ca la voi. Fiecare aveti in negru,
atata rahat cat au mancat in a ceste zile tot felul de canalisti politici incat mie-mi vine sa vars.
4
arleziana 14-Dec-2008 20:53
Reducere la absurd!
Comparaţi două situaţii diferite, fără să ţineţi cont de diferenţele pe care le impun condiţiile actuale. Dar nu are rost să dezvolt, că nu o meritaţi.
În tot cazul, părerera mea este că sînteţi un mare bou, dle Ursu. Îmi pare rău că mi-am pierdut timpul citindu-vă! Va fi învăţătură de minte, altă dată n-o mai fac. Garantat!
5
alupiguS 14-Dec-2008 21:21
S-a dovedit !

URSU = lacheul Petroliciului.

Lasa-ne Pupinuleee !!!
6
Alexandru1958 14-Dec-2008 21:28
Consecinta logica
Cand iti bazezi intreaga "activitate politica" pe spurcarea adversarului si un timp chiar a aliatului nu poti sa nu te trezesti in situatia de a face pact cu diavolul. Banii coanei UE n-au miros si decat sa-i administreze "ei cu ei" pe toti aia mai bine jumate- jumate "noi cu voi".
Iar atunci cand admiti ca trebuia sa inghiti o broasca ca sa treci la administrarea cascavalului, macar s-o inghiti p'aia mare si corupta, pe principiul: daca'i bal, bal sa fie!
Mai ales ca broasca mai mica era salamandra si tinea si coada pe sus.
Cam atat despre logica inghititorului de broaste.
As vrea sa privesc si din perspectiva broastei celei mari.
Daca nu se combina cu inghititorul, tragea barca pe uscat inca 4 ani. Desi controleaza judete intregi, cu sabotajul de la centru si cu tridentul lui Zeus deasupra capului viata e grea. Deci mai bine in meniu.
Logica salamandrei este clara. Cat a coabitat cu inghititorul de abia s-a salvat de la extinctie. Pentru o noua coabitare trebuiau puse conditii dure. A sperat la o lupta de uzura. Adevarat ca nici nu credea ca inghititorul va inghiti broasca cea mare....
Dar salamandrele supravietuiesc trecerii prin foc.
7
evanescentul 14-Dec-2008 22:08
Mai nea Ursule ..
O dadusi cu oistea-n gard. Corciturile, stie toanta lumea reprezinta baza selectiei naturale. Metisul este mai rezistent la boli si mai prolific. Hahahaha!! Vorba unui coleg de-al meu. Ba baieti, io stiu, sunt cam corcitura, da v-am aratat ce am io in pantaloni? E? Hahahahaha!!!
8
avenirv 14-Dec-2008 22:13
mart, problema este
"Daca alianta pnl-psd-pc se producea, era totul OK."

DACA, intelegi ? DACA ! pina la urma peneleii si petrolei NU au facut-o ci altcineva. cineva ce a scuipat la nebunie ceva si acum linge acel ceva. si acel cineva, daca este adevarat ca MM nu va fi la justitie, a dovedit ceva rau de tot.
am o intrebare: de ce trebuie sa insultati cind ceva nu va convine ? numai comunistii faceau asa. poate ar fi timpul sa acceptati ca intr-o democratie pot sa existe pareri diverse.
dar se pare ca un singur adevar este absolut: toti sint la fel !
9
nicolae75 14-Dec-2008 22:20
noi suntem prosti
lasati fratilor, ca ei sunt destepti, noi prosti. Pentru unii ce era in 92 e tot una cu ce e in 2008. Unii nu au avansat deloc. Nu zic ca imi convine aceasta alianta, caci figurile sinistre ale lui Oprisan et co imi fac greata, insa tara are nevoie acum de o guvernare cit de cit stabila, nu de circul cu PNL. A zis bine CTP, propabil alianta de acum va fi mai stabila decit precedenta. Vom vedea ce va mai fi, sa iesim naibii din criza, ca aud numai vesti proaste.
10
avenirv 14-Dec-2008 22:41
nicolae75, ai absoluta drepate.
imi place sinceritatea ta.
11
Mart 14-Dec-2008 23:00
Insulta?
N-am obiceiul sa insult; domnul acesta Ursu este chiar obraznic in comentariul sau, laudandu-l pe Iliescu si criticand, asa cum nu l-am vazut pana azi, psd-istii mafioti, care nu sunt de ieri-alaltaieri "baroni", dar azi i-au sarit in ochi.
Urasc psd, am fost simpatizant pnl pana la suspendarea lui Basescu si Tariceanu imi produce greata; de aceea, ma bucur ca pdl a ales raul mai mic, adica guvernarea alaturi de beneficiarii Antenelor, sper ca asa macar o parte din mizeria morala raspandita de posturile astea dispare.
12
avenirv 14-Dec-2008 23:31
va fi invers
Mart (14-Dec-2008 23:00)
Insulta?
N-am obiceiul sa insult; domnul acesta Ursu este chiar obraznic in comentariul sau,
mizeria morala se va ingrosa si la pdl - ea exista oricum dar acum va fi groasa rau.
este greu sa gasesti o shipca pe ocean !
13
Cristian2006 14-Dec-2008 23:41
Pandemonium
Cine vorbeste de dracu' ?
Frate-sau!

Hai siktir, ursule!
14
LoL-repet 15-Dec-2008 06:52
parerile sunt impartite !
Salut libertatea de exprimare de care uzati ( uneori, cind e avantajos)..dar nu agreez excesele literare si langajul neingrijit..

Nu cred ca e inteleapta demonizarea unei situatii politice rezultate din alegeri...dupa cum nici idolatrizarea unei guvernari ..discutabile..


...mai prieten mi-e adevarul !

iata alte comentarii , ale altcuiva... si el are dreptate. !

Nu inteleg disperarea care a cuprins presa ; fatucele bulbuca ochii ("trebuie sa fin ingrijorati???) si tuguie buzitele ironic, "analistii"- urit cuvint!- clatina din cap si chicotesc aparte, toata lumea e ..disperata..Nu inteleg ce au toti acestia de pierdut???


Mircea Mihăieş
Luni, 15 Decembrie 2008


Mircea Mihăieş: "Se vede treaba că pentru Dinu Patriciu un PNL de optsprezece la sută e un partid prea mare."

Drept care, s-a gândit să-l trimită la micşorat, într-o opoziţie de batjocură, terfelind şi ideea de democraţie, şi pe aceea de liberalism. Aroganţa prostească a omului său de paie, Tăriceanu, a făcut României un rău incomensurabil. Împins de electorat în postura de a decide guvernul, PNL-ul a preferat să mai trădeze o dată. A făcut-o în 2006, a făcut-o şi în noaptea alegerilor din 2008, când i-a lăsat în ofsaid pe pesedei, a făcut-o şi în zilele ulterioare, sfidând PDL-ul, respingând cu dispreţ oferta de a guverna împreună, fără a-şi consulta filialele sau delegaţia permanentă a partidului."..

" E, poate, o fatalitate ca ultimul mare partid istoric să intre în disoluţie din proprie voinţă, şi nu sub loviturile nimicitoare ale inamicilor. La fel au ieşit din istorie şi ţărăniştii, incapabili să înţeleagă momentul politic, măcinaţi de ambiţii personale şi de o incalificabilă lipsă de caracter.

Dacă influenţa în partid a grupului „petrolier“ scade dramatic, la fel de prost stau liberalii şi în raport cu pesedeii. Dinu Patriciu era sigur că va impune fluierând un guvern PSD-PNL, asigurându-şi astfel râvnita imunitate în justiţie."..
15
ioan_plischi 15-Dec-2008 07:29
s-a adeverit...
...ceea ce era clar de multa vreme: pedeleii au ramas, ca in urma cu patru ani, aceiasi fraieri buni de incalecat. regresul consta in faptul ca macar acum patru ani i-au incalecat unii mai isteti decit ei, pe cind acum a venit rindul porostanacilor sa-i calareasca.
16
caraiman 15-Dec-2008 08:30
Inspirata decizia
PNL de a nu se lasa inghitit de PD , asa cum prevedea planul de confiscare a dreptei politice si de impunere a imposturii securiste pe post de alternativa la PSD.

Datorita acestei inspirate decizii, chiar daca o fi fost luata absolut la nimerela de ageamii din PNL, astazi se realizeaza alianta de guvernare intre doua partide de stanga, doua aripi ale hidosului trup fesenist, care vor sfarsi prin transformarea unuia din ele, in anexa ridicola a celuilalt.

Dupa cum deja se vede, PD va reveni la dimensiunile sale reale, de sub 10 %, plus ca sufixul "L" nu are absolut nimic de-a face cu adevarata structura comunistoida si securista a acestei formatiuni !
17
Nyki 15-Dec-2008 09:12
D-le Ursu
Voi posta acelasi comentariu comentariu de la articolul d-lui TrU, deoarece am un singur punct de vedere referitor la acordul de guvernare dintre PDL si PSD-PC.

Desi s-a semnat acest accord intre PSD-PC si PDL in vederea guvernarii eu nu sunt convins ca Traian Basescu si-ar fi compromis partidul degeaba; aceasta combinatie cred ca ascunde anumite planuri din partea presedintelui pe care le vom descoperi sau afla mai tarziu. Din cate am auzit numerosi membri PNL vor sa treaca la PDL ; in functie de cei primiti la guvernare din PSD si acest partid are posibilitatea sa se scindeze. Imi imaginam ca miza lui Traian Basescu este sa tina sub control PSD-l pana la racolarea unor parlamentari PNL si PSD in vederea formarii unor majoritati care sa sustina o guvernare PDL-UDMR dar acum cred ca este vorba despre o miza mult mai mare pentru presedintele jucator (acum si premier). Cred ca se gandeste la a-l lasa pe Tariceanu fara o mare parte din parlamentari aruncand astfel PNL-l la groapa de gunoi, cred ca se gandeste sa tina sub control PSD-l si sa-l scindeze si sa formeze o majoritate in PDL prin atragerea parlamentarilor din cele doua partide. Refuz inca sa cred ca ar fi acceptat o guvernare PSD-PDL fara ca aceasta sa aiba un scop f précis. Probabil ca acest guvern va dura pana la alegerile prezidentiale din 2009.
18
nicolae75 15-Dec-2008 10:11
Ursu, citeste aici comentarii pertinente
mai jos o lectie de comentariu de la un ziarist din provincie. O analiza la obiect: http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/noua _alianta_si_problemele_ei_168812.html
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
EDITORIALISTI