Home » Societate » Justitie » Paula Iacob, posibilă colaboratoare a Securităţii

Paula Iacob, posibilă colaboratoare a Securităţii

09 Mai 2009 Razvan Mihai Vintilescu, Dorin Petrisor | 25 comentarii | 8376 vizualizari
Rating:
8 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Avocata care l-a apărat pe Nicu Ceauşescu a fost deconspirată joi, într-o şedinţă a CNSAS. La fel s-a întâmplat şi cu Alexandru Fărcaş, fost ministru al Integrării Europene în guvernul Adrian Năstase, candidat din partea PSD la alegerile europarlamentare de luna viitoare.
 
Paula Iacob
Surse din cadrul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii au declarat pentru cotidianul.ro că în şedinţa din 7 mai printre cei pentru care s-au întocmit note de constatare a calităţii lor de colaboratori ai Securităţii s-ar număra avocata Paula Iacob şi Alexandru Fărcaş, candidat PSD la alegerile europarlamentare de luna viitoare. Iacob a fost verificată de CNSAS deoarece anul trecut a participat la alegerile uninominale pentru Parlamentul României, candidând din partea Partidului Verzilor. Ea a devenit celebră la începutul anilor ’90, când l-a apărat pe Nicu Ceauşescu. În urmă cu câţiva ani l-a salvat pe maidanezul Bosquito de la injecţia letală, după ce omorâse un japonez, iar în prezent îl reprezintă pe arhiepiscopul Tomisului, Teodosie, în scandalul iscat de un reportaj din care rezulta că Înalt Prea Sfinţitul cerea şpagă pentru a facilita anumite avansări ierarhice.
 
“Nu numai că nu ştiu nimic de această decizie, dar faptul că aceasta apare în momentul în care îl apăr pe arhiepiscopul Teodosie îmi demonstrează că este vorba de o acţiune îndreptată împotriva Bisericii. În afară de necazuri nu am avut nici o legătură cu Securitatea. Nu există nici o notă informativă sau nici un angajament cu numele meu”, a declarat Paula Iacob pentru cotidianul.ro. La rândul său, ÎPS Teodosie a semnat un angajament de colaborator cu Securitatea, pe când era asistent universitar la Institutul Teologic din Bucureşti.
 
Alexandru Fărcaş, fost judecător între 1983 şi 2000, a fost director la Direcţia pentru Drepturile Omului din Ministerul Afacerilor Externe, între 1993 şi 1996, director al Direcţiei Juridice din MAE, între 2000 şi 2001, secretar de stat la Interne, între 2001 şi 2003, pentru ca în ultimul an al guvernării Adrian Năstase să fie titularul Ministerului Integrării Europene. Dacă Paula Iacob a primit decizie de colaborare, pentru Fărcaş decizia ar fi de “lucrător” al fostei Securităţi, susţin surse din CNSAS. Contactat de cotidianul.ro, Fărcaş a negat orice formă de colaborare cu fosta Securitate. “Nu am colaborat niciodată cu fosta Securitate, nici nu am urmat cursurile vreunei şcoli militare de orice fel”, a declarat Fărcaş pentru cotidianul.ro.


 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

25 comentarii

 
1
doru55 09-Mai-2009 14:28
este un atac.....la bun simt madam !
nici nu este de mirare ca a colaborat iar felul in care motiveaza acuzatia ca, vezi doamne (!), ar fi un "atac impotriva bisericii"fapt ce dovedeste o totala lipsa de imaginatie ptr. un avocat obisnuit sa faca din ciocolata bici (daca l-ar fi aparat pe musiu Prigoana ar fi fost un atac impotriva gunoierilor,parol moncher !
2
Comentator Sceptic 09-Mai-2009 16:31
Atac...
doru55 (09-Mai-2009 14:28)
este un atac.....la bun simt madam !
nici nu este de mirare ca a colaborat iar felul in care motiveaza acuzatia
Unde-i intelegerea crestineasca?
3
berindei 09-Mai-2009 17:01
Ne-a dat gata cu scuza ei....
" Nu există nici o notă informativă sau nici un angajament cu numele meu"
De parca ar exista vreo nota cu numele Dan Voiculescu , Mona Musca sau Rodica Stanoiu. Exista doar Felix, Dana sau Sanda. Urmeaza sa aflam ce nick-name avea doamna Iacob. ...
4
Torra 09-Mai-2009 18:37
O rusine !
Aceasta persoana penibila, care a aparat un caine impotriva unui om ucis, este un monstru. In orice tara civilizata un caine agresiv, numai daca a muscat un om, este eutanasiat chiar si daca are stapan. Numai in Romania se gasesc astfel de specimene care pentru bani apara pe oricine si orice.
E de toata greata aceasta femeie, ca toata "justitia" romana de altfel.
5
fatality 09-Mai-2009 19:51
sa nu facetzi cumva infarct fratzilor...
nu va mai enervatzi oameni buni ca noi suntem mici shi doamna iubeste animalele - are o bulina buna de la je ...
6
Corson 09-Mai-2009 23:13
Colaborator fara sa intre in politica?
Atunci sa-i dam un premiu!

Poate a fost, sau poate doar a semnat un angajament de colaborare. Vax!
De ce vax? Au suferit oameni? Au fost haituiti, si-au pierdut slujba, prietenii, familia, rostul in viata? A facut victime Paula Iacob? Atunci sa o punem la zid! Sa o supunem oprobiului public, sa o batem cu rosii stricate in piata publica. Virsta are privilegiile ei.

De ce nu cred ca e, sau ca fost vreodata "pericol public"? Pentru ca daca ar fi fost, ar fi intrat in politica.
7
doru55 09-Mai-2009 23:25
nu ne mai facem bine !
Comentator Sceptic (09-Mai-2009 16:31)
Atac...
Unde-i intelegerea crestineasca?
citeste celelalte comentarii,vezi unanimitatea si astfel gasesti "intelegerea crestineasca"
8
rsumy 10-Mai-2009 05:45
Vai de mine...
"Surse din cadrul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii au declarat pentru cotidianul.ro că..."
Dar despre Băsescu văd că, încă, nimic...

*Sursele* nu vă spun nimic despre Marele Marinar ???...
1987 - sef al Agentiei Navrom din Anvers - Băsescu Traian...
9
Costin_Sandu 10-Mai-2009 07:11
Posibila? Sigura!
Asemeni comandorului de la Anvers, marinarul care a batut recordul de stat in strainatate vorbind limbi straine cu mainile intr-o perioada cand si pana in Bulgaria o saptamana era nevoie de aprobare de la oamini munci cu secera si ciocanul si de la baietii cu ochi albastri!
10
Nabucodonosor 10-Mai-2009 07:20
rsumy & Costin_Sandu
- sursele despre care vorbesti tu au credibilitate doar la Spitalul 9, salonul PRM. Oamenii normali mai vor si probe.
- \"oamini munci\" se scrie altfel. Pune mina pe carte inainte de a da verdicte (sau roaga un pusti care are macar 4 clase)
11
rsumy 10-Mai-2009 07:59
Bre, Nabucodonosor...
Te legi de chestii mărunte...trei litere...
Lasă astea, pânâ la urmă Constituţia ne permite să VOTĂM, chiar dacă mai facem mici greşeli gramaticale.

Bre: Poţi explica cum, în plină DICTATURĂ CEAUŞISTĂ (COMUNISTĂ), un *biet* MARINER, pre numele lui BĂSESCU TRAIAN, a putut *exercita* funcţia de ŞEF AGENŢIE NAVROM ANVERS (Belgia) fără să aibă nicio legătură cu SECURITATEA ???

Bre, răspunzi la această întrebare şi ai 10 puncte de la mine !!!
12
Nabucodonosor 10-Mai-2009 08:54
rsumy
Ai dreptate, chiar si cei cu scoala putina pot sa voteze. Am contestat eu treaba asta ?
Teoretic este posibil sa ai dreptate, dar pe supozitii, chiar logice, nu poti condamna un om. Cind institutia abilitata o sa spuna ca Basescu a fost colaborator atunci o sa accept acest lucru. Deocamdata nu imi permit sa-l judec. Eu de exemplu, cred cu tarie ca si Iliescu este agent KGB, dar fara probe s-ar putea sa ma dea in judecata si nu-mi place sa pierd procese pe supozitii. In alta ordine de idei, intre un "biet mariner" si un comandant de nava e o mare deosebire. Vezi ce usor ne putem juca cu cuvintele ?
13
Costin_Sandu 10-Mai-2009 09:20
Nebucodonosor
Esti cam suficient si nespus de agresiv. "Oamini munci" era modul in care se exprima Ceausescu si am facut o trimitere la el pentru cine a avut de inteles. Asa ca mai pune tu mana pe carte!
Si cine a zis ca-l condamna cineva pe Ba-Secu sau pe baba Iacob? Doar moral, taticu, doar moral! Eu unul m-am saturat de lupi moralisti. Chiar atunci cand ii comparam intre ei, securistii astia au diverse grade de marlanie. Astfel, daca-i luam pe Voiculescu, Basescu si Musca, primul e o balena, al doilea - un elefant iar ultima - o biata musca. Si altadata nu mai sari la grumazul celor care-l ataca pe presedintele tau iubit purtand o proteza!
14
flop 10-Mai-2009 09:31
Ia de citeşte aici...
Corson (09-Mai-2009 23:13)
Colaborator fara sa intre in politica?
Atunci sa-i dam un premiu!

Poate a fost, sau poate doar a semnat un angajament

@Corson,

Ia de citeşte aici dacă ai fost comod şi ai citit articolul în diagonală. Vei vedea că a avut intenţia să intre în politică: „ Ea a fost verificată de CNSAS deoarece anul trecut a participat la alegerile uninominale pentru Parlamentul României, candidând din partea Partidului Verzilor”. A fost mai important pînă să fi intrat în politică să-şi facă jobul de avocat, era mai important pentru oamenii vechiului şi actualului sistem deghizat în sistem domocratic ca ea să-i apere în caz de nevoie.
P.S. OPROBRIU, nu oprobiu. E o greşeală tare frecventă şi tare puţini sînt cei care pronunţă şi scriu corect acest cuvînt.
15
rsumy 10-Mai-2009 09:33
Nabucodonosor...
Frumos comentariu, şi logic...
10 puncte.
16
gheorghe 10-Mai-2009 10:59
Confunzi principii politice si juridice
@Nabucodonosor - "intre un "biet mariner" si un comandant de nava e o mare deosebire."

Asa-i, primul trebuia sa fie de incredere si al doilea "cu functie in structuri".

Atata timp cant institutile sunt dominate de oamenii servicilor, si atat atimp cat servicile guverneaza tara, atestatele lor nu au nici o valoare.
Cei care stiu cum functiona sistemul nu pot fi pacaliti de lipsa probelor.
Cand o sa existe garantii ca informatile lor sunt corecte si complete, atunci va dispare si suspiciunea.

Politicienii trebuie sa se supuna principiului "mai presus de orice banuiala". "Hotul nedovedit e cetatean cinstit" e valabil in justitie ca principiu al prudentei.
17
Nabucodonosor 10-Mai-2009 11:29
Costin_Sandu & gheorghe
- daca puneai ghilimelele din prima era OK dar tot e bine ca te-ai corectat macar acum. Deci cu scoala ramine cum am stabilit. Cu mirlania securistilor suntem pe aceeasi lungime de unda. Condamnarile morale, taticu,sunt sublime dar...nu au nici o valoare. Eu stiu pe un fost poet de CURte care zilnic ne spune ca el este presedintele moral al Romaniei dar in realitate.....
- cunosc bine sistemul trecut dar nu am vazut in nici un document (cu doua sau trei zerouri in fata numarului de inregistrare) ca cineva TREBUIE sa fie cu functie in structuri. Ca este DE DORIT asta este o alta poveste dar din nou vorbim de diferente de exprimare. Ce garantii vrei tu ca informatiile sunt complete si corecte ? As fi foarte curios sa-mi explici si mie si sa-mi spui in ce, sau in cine, ai tu incredere.
18
naex 10-Mai-2009 13:03
Paula
Dna. de mai sus a fost o avocata prafuita inainte de 90 ca mai toti avocati care nu prea aveau treaba cu facultatea si pe care nu-i lua nimeni in seama. Dna. nu avea nici un client si la acceptat pe nicusor si vezi doamne a facut gaura in cer.De aici a inceput sa-i creasca nasul si numai ei ci si la altii.Vad ca aici se discuta de persoana de mai sus iar tonomatele s-au intors din nou la castravete(stiti scheciul cu castravetele).Mult ia mai usturat amestecul lui base si stricarea ploilor lui patriciu,vantu.voiculescu.s.r.stanescu,nastase si altii de au platit preturi imense de li se cunoaste in buget sa-l discrediteze.Nici base nu este usa de biserica ca si alti politicieni dar totusi se pare ca au avut o limita rezonabila.Cred ca iliescu ala sarac si cinstit care ia acoperit pe hoti si a fot presedinte trei legislaturi nu a fost discreditat nici un sfert din cat a fost discreditat base si asta datorita faptului ca ia lasat sa fure in liniste.Cei de mai sus au folosit tactica marsava a discreditari fara limite ca pana la urma tot ramane ceva in subconstientul populatiei.
19
Americanski 10-Mai-2009 15:31
am aflat cu bucurie cine e Paula Iacob!!
Pana de curand credeam ca e o doamna venerabila de o anumita etate, pe care o vedeam pe la televizor. La intrebarea fireasca "cine o fi si asta??" recunosc ca nu reuseam sa gasesc un raspuns adevat. Intamplator am vazut reportajul la tv despre traficu de influenta si spaga ceruta de arhiepiscopul Teodosie. In concluzie pot sa confirm ca nobila meserie de avocat presupune pe langa principialitatea indiscutabila a apararii unor"drepturi" (fie si ele ale cainilor bolnavi de rabie in fata oamenilor omorati in consecinta) cat si multa multa hotarare. Ca sa nu zic tupeu...
20
COCALARU 10-Mai-2009 15:39
Vai dar ce noutate
Nici nu ma asteptam, incredibil, avocata ceausista colaboratoare a Securitatii?
21
gheorghe 10-Mai-2009 16:08
Garantii legislative - Nabucodonosor
Legea sa prevede ca daca a facut politie politica nu mai poate fi membru activ al actualelor servicii secrete si deci nu mai paote fi aparat de lege, si ca activitatea lui poate fi confidentila, pentru a nu aduce daune altor persoane, dar faptul ca a facut politie politica nu poate fi ascuns. Legea sa prevada, ca cine da informatii false sau incomplete sa fie condamnat, cine are cunostinta de falsuri si nu le face cunoscute sa fie condamnat pentru complicitate, cine devoaleaza abuzuri si ilegalitati sa fie recompensat cu sume consistente sau cu promovarea in functie.
Criterile trebuie sa fie clare, sa nu lase loc la interpretari, motivarea prin recompense si sanctiuni sa stimuleze ecoligizarea structurilor de \"lichele\".
Toata societatea romaneasca in toate institutile statului, trebuie sa fie facuta functionala- responsabilizata prin motivare.
22
Nabucodonosor 10-Mai-2009 18:01
Corect dar.....
Ca sa faci asemenea legi trebuie sa scapi de fosilele comuniste si de cei legati de securitate (adica de cei care sunt santajabili cu dosarul de la secu). Legea lustratiei ar fi rezolvat problema dar se duc lupte cu ea de 20 de ani si tocmai fosilele nu vor sa auda de asa ceva. Singurul presedinte care a deblocat aceste dosare si care a indraznit sa condamne oficial sistemul care a creat securitatea este, culmea, acuzat de zor ca este securist. Crezi ca Vadim o sa curete sistemul de aceste fosile si o sa faca legile pe care le vrei ?
Pina la urma, chiar Gorbaciov, care era comunist, a dus la distrugerea sistemului. Eu as prefera ca un prezumtiv securist sa-i dea in sfirsit lovitura de gratie. Altfel nu ne ramine decit sa asteptam un presedinte care s-a nascut dupa 1989.
23
EmilMOLDOVAN 29-Iun-2009 08:27
Justitia este subreda !
Nu faptul ca a aparat un nemernic este de reprosat D-nei Iacob ci justitiei romane care s-a lasat prea usor (?) \"convinsa\" de pledoaria acesteia !
24
EmilMOLDOVAN 29-Iun-2009 08:39
Care e punctul in care...
... naivitatea devine prostie fara scuze ?
Daca ar fi existat acele dosare fi sigur ca cei cateva mii de scormonitori in rahat platiti de Felix, Vantu, Patriciu etc. le-ar fi expus in editii gratuite pe la toate toaletele - sau NU ?
25
EmilMOLDOVAN 29-Iun-2009 08:49
p.s.
E vorba de dosarele de informator ale lui Base
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
JUSTITIE