Home » Societate » Administratie » Oprescu îi obligă pe bucureşteni să spele trotuarele

Oprescu îi obligă pe bucureşteni să spele trotuarele

17 Sep 2008 | 20 comentarii | 2751 vizualizari
Rating:
10 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Primarul Capitalei a semnat o dispoziţie care prevede ca persoanele fizice să fie amendate cu sume între 100 şi 500 lei dacă nu spală, în fiecare sâmbătă, trotuarul din faţa casei şi geamurile.
 
Primarul General al capitalei
Persoanele juridice riscă amenzi mai mari, între 3.000 şi 5.000 de lei, dacă nu fac acelaşi lucru, lunea, în faţa sediilor. Persoanele juridice care au în administrare domeniul public sau privat al municipiului Bucureşti mai sunt obligate să întreţină spaţiile verzi, să repare şi să păstreze în bună stare dotările din locurile de joacă pentru copii şi băncile. 

Firmele sunt obligate, de asemenea, „să defrişeze vegetaţia spontană şi să toaleteze copacii, să întreţină în mod corespunzător starea semnelor de circulaţie, a indicatoarelor şi a semafoarelor”, se mai menţionează în dispoziţia semnată de Sorin Oprescu.

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

20 comentarii

 
1
AronDeleanu 18-Sep-2008 07:22
Chiar asa !
Locuitorii din Rahova,Ferentari,Giulesti trebuie si ei sa spele trotuarele?Ordinul lu'Oprescu a fost contrasemnat si de Madalin Voicu?.Cred ca bugetul capitalei va creste de citeva sute de ori.Ma bucur ca nu stau in capitala,alfel nu mi-ar ajunge pensia chiar si marita de Geoana.
2
Nyki 18-Sep-2008 09:36
Excelent!
Desi nu l-am votat pe Oprescu, aceasta masura mi se pare excelenta; poate va intelege si romanul, respectiv bucuresteanul, ca trebuie sa-si ia gunoiul de sub fereastra si ca trebuie sa aiba grija de imaginea capitalei in care traieste. La ceea ce a spus d-l Oprescu, as adauga amenda pentru toti stapanii cainilor care-i lasa sa-si faca nevoia pe aleea dintre blocuri fara sa curete apoi si amenzi pentru cei care-si arunca gunoaiele pe fereastra.
3
Cineva 18-Sep-2008 10:46
De ce platesc impozit
Nu inteleg de ce trebuie sa strang gunoiul altora. Din respect civic, nu am aruncat niciodata o hartie pe jos. Pana si biletele RATB le arunc in cosul de gunoi.
Cu toate acestea, Oprescu ma obliga sa adun gunoiul altora. De ce? De ce mai platesc impozit? Amendati-i pe cei care arunca gunoiul in strada.

Incercati sa rezolvati cauza, nu efectul. Daca Oprescu gandeste la fel si ca medic, nu ma voi duce niciodata la cabinetul dumnealui. Ma duc ca ma doare capul, si el imi da calmante pentru dureri, cand eu pot sa fiu racit, sau doamne fereste, sa fie ceva mai grav.

Sa spal trotuarul? Imi plateste dumnealui factura la apa? Cu toate astea, eu platesc impozit pe apartament, bani care ajung in buzunarul primariei. Halal...

Tampenie mai mare chiar ca nu am auzit... cineva mai sus se bucura la asa ceva. Prietene, eu decid ce fac cu timpul meu, nu primarul. Eu decid ce fac cu banii mei, nu primarul. Mai vrei argumente?! Daca se face o actiune pe baza de voluntariat, si sa se mearga prin parcuri sa se stranga pet-urile, as putea sa ma inscriu, DAR, repet, e decizia mea, nu a primarului.
4
Nyki 18-Sep-2008 11:40
Ma bucur
Cineva (18-Sep-2008 10:46)
De ce platesc impozit
Nu inteleg de ce trebuie sa strang gunoiul altora. Din respect civic, nu am
deoarece in fata unei asemenea masuri, sper ca oamenii vor avea mai mult bun simt si nu vor mai face mizerie pe trotuarele pe care le folosim toti. Ca si dvs si eu sunt de acord cu amenzile, asa cum am si scris de fapt. In ceea ce priveste spalarea saptamanala a geamurilor, consider ca in acest fel romanii vor fi constransi sa-si faca in casa curat, deoarece atat timp cat isi splala geamurile, probabil isi vor sterge si praful, isi vor aspira si covorul, samd, ceea ce-i va determina sa aiba o alta mentalitate in ceea ce priveste curatenie.
In ceea ce priveste factura la apa, haideti sa fim seriosi; cred ca o galeata de apa, nu va saraci pe nimeni; problema va fi ca administratorul blocului (pentru cei care locuiesc la bloc) va trebui sa se ocupe de organizarea acestei activitati si parca vad ce scandal va iesi si cum vor aduce toti aceleasi argumente ca dvs. Eu nu locuiesc la bloc ci la casa si fara sa-mi spuna cineva, in fiecare seara (nu cand ploua sau ninge) imi spal trotuarul din fata casei, aleea din curte, imi ud gazonul, etc, dar probabil la bloc unde sunt 100 de persoane pe metrul patrat de trotuar si gazon, e fff greu sa faci curat o data pe saptamana. Tipic romanesc!
5
SCORPIO 18-Sep-2008 11:41
Bre nea cineva,
Cineva (18-Sep-2008 10:46)
De ce platesc impozit
Nu inteleg de ce trebuie sa strang gunoiul altora. Din respect civic, nu am
Bre, matale ai vazut ca cam cum se face p-acolo pe unde tot vrem noi sa ne integram? Sigur trebuie amendati si bagati ani grei la parnaie, nenorocitii de aruncatori de bilete itb pe strada curatata cu impozitu` platit de alde matale dar poate ne spui, crezi ca ajunge impozitu` platit ca sa pui cate un supraveghetor la fiecare bilet aruncat pentru al amenda pe aruncator?! Eu cred despre d-astia care gandesc ca alde matale ca de fapt nici nu-ti platesti impozitele si mai esti si aruncator de bilete itb pe strada chiar daca zici ca n-o faci! Ba, mare boer mai esti, iti cade rangu` pe asfaltul ala din fata casei pe care trebuie sa dai saptamanal cu matura si putina apa, tu sau femeia de servicu de la bloc?!
6
loko 18-Sep-2008 11:46
Pai cand v-am zis
ca e tampit ati spus ca n-are cum, ca-i doctor. Ce ma fac daca trece autostrada suspendata prin fata casei mele? Le car eu molozul alora de-o construiesc ca sa nu iau amenda?
Uite cum facem, eu am sa ma duc in fata casei domnului primar general si daca il vad pe el ca spala trotuarul, il spal si eu. Da' nu carecumva sa-i vad pe aia de la REBU (sau mai stiu eu pe care) platiti din banii mei pe acolo ca nu-s ce fac.
P.S. Zapciu' tot zapciu ramane chiar si independent de e.
7
loko 18-Sep-2008 11:56
@Scorpio
Io unu i-as da lu ala de al prind ca arunca biletu' pe strada o amenda cat pentru cinci sute de bilete aruncate. Si apoi ai noroc ca nu te urasc ca altfel te-as pandi cand termini curatenia ca sa-mi arunc gunoiu' pe trotuaru' tau si apoi te-as reclama numai asa de-al dreacu' ca sa iei amenda. Da' cum ti-ai zis, ai noroc.
Va pupa tata de comunistoizi mici!

P.S. Ne trebuie si o dispozitie care sa ne oblige sa ne stergem la c.... . Verificarea implementarii acestei masuri ar fi un lucru dificil, dar cred ca s-ar gasi inspectori care sa o faca pentru un mic spor de toxicitate la salariu.
8
zozo 18-Sep-2008 12:18
impozit ?
e o metoda buna pentru a obliga jegosii care "platesc impozit" si asteapta sa fie stershi la c*r in banii astia sa se civilizeze CU FORTZA. daca stringi si gunoiul altuia, poate nu mai arunci gunoiul de la geam/balcon. ca tot tu trebuie sa-l curetzi. este si-asa un dezastru sa treci chiar prin cartiere centrale in Bucuresti cu riscul de a-tzi ateriza in cap gunoiul vreunui "platitor de impozite".....
CIVILIZARE FORTATA.
9
montezuma 18-Sep-2008 12:27
masura corecta
nu-s fan oprescu, de fapt nu il suport, dar e o masura buna. din pacate ca si celelalte masuri luate de cand a devenit primar (pietele mobile, daramarea constructiilor ilegale din parcuri etc) e o masura populista. cand vor trece alegerile nu vom mai auzi de niciun ordin al lui oprescu.(asta daca nu cumva vrea sa ajunga presedinte:) )
10
loko 18-Sep-2008 12:31
@ZOZO
Sa stii prietene ca eu te respect din principiu chiar daca imi dovedesti ca nu meriti. Ar trebui probabil emisa si o lege care sa-i amendeze pe cei ce isi jignesc interlocutorii fara motiv, ar tine tot de civilizarea fortata, pentru ca exista o civilitate a dialogului pe care poporul asta nu o cunoaste. Credeam ca avem macar simtul umorului dar se pare ca nici asta nu este o constanta pentru noi.
Cu respectul ce a mai ramas dupa postarea dumitale.
11
blackdeath 18-Sep-2008 12:52
de acord oarecum cu zozo
sal all din punctul meu de vedere e buna decizia pe o parte dar rea pe o parte.in primul rand ex cu aruncatul biletelor e bun si sunt mii de astfel de exemple, treaba e ca si cu acest spalat pe jos nu cred ca o sa se schimbe fata bucurestiului pt ca populatia nu este educata."ce te costa o galeata de apa" scria cineva mai sus dar eu cred ca nu iti mai vine sa faci nimik cand vezi ca in bucuresti sunt atat de multi oameni fara bun simt care arunca gunoaie unde faci tu curat. si acum intreb eu cina sta dupa fiecare om sa ii sanctioneze contraventional pt aruncarea de gunoie?
12
SCORPIO 18-Sep-2008 12:54
Baiatu`,
loko (18-Sep-2008 11:56)
@Scorpio
Io unu i-as da lu ala de al prind ca arunca biletu' pe strada
gresesti de mai multe ori (esti iertat dar nu din cauza de ura cum zici tu ci asa ..!)
- cand sunt acasa in Bucuresti nu merg cu itb-ul, n-am mai mers de peste 25-30 de ani,deci nu-s aruncator;
- avand in vedere ca acolo am casa la bloc curatenia n-am facut-o eu niciodata ci angajata blocului,deci n-am ce arunca;
- aici unde sunt te-ar costa cam mult panda, numai cu avionul faci o zi, deci nema panda ca-i scumpa si zau nu merita;
- am plecat din tara inainte de '89 asa ca micutele nu stiu cine-i mai comunistoiz (!) dintre noi, deci ai zbarcit-o si aici;
Si inca ceva prietene, incearca sa mai si gandesti ca vorba lui zozo de la 8, "CIVILIZARE FORTATA", daca invata sa faca curatenie poate invata sa nu faca murdarie si tot e un castig! Problema nu-i enuntarea masurilor coercitive ci grija primariei de-a aplica masurile coercitive pentru a curata Bucurestii, aici e problema oprescului,ai inteles "tata"!?
13
Nyki 18-Sep-2008 13:18
Poate va citi si Oprescu
postarile noastre, pentru a intelege ca masura lui fara amendarea celor care fac mizerie, nu poate avea rezultatele scontate. Curatenia incepe cu stoparea producerii mizeriei, iar in ceea ce priveste "civilizarea fortata", toate tarile astazi civilizate au procedat la fel; in lipsa educatiei sau posibilitatii de educare, trebuie aplicata constrangerea si cea mai buna reteta in acest sens, este amenda. Oricum oamenii cu bani, ne demonstreaza de multe ori ca isi pot permite sa fie mai nesimtiti decat cei nevoiasi si asta o putem vedea si constata in fiecare zi in trafic; cu cat masina e mai lunga si mai lata, mai inalta si mai scumpa, cu atat soferul ei este mai nesimtit si mai impunator in trafic. Acelasi lucru l-am constatat si la stapanii cainilor de rasa; cu cat cainele e mai ciobanesc, mai dog sau mai de rasa nobila, cu atat si stapanii care-i plimba de lesa, considera ca patrupedele lor au mai multe drepturi sa-si lase fecalele in zonele mai circulate de pe aleile dintre blocuri. Revenind la amenzi, valoarea acestora ar trebui sa fie direct proportionala cu nivelul de lux care induce acest grad de nesimtire.
14
Cineva 18-Sep-2008 13:32
Politia comunitara
Ei ar trebui sa aplice amenzile. I-am vazut, exista. Ca m-au luat la intrebari de ce nu merg pe banda cu bicicleta pe banda rezervata lor. (probabil ar trebui sa fac extreme biking, sau cum ii spune, ca sa sar peste masinile parcate).

Ei, ei sunt cei care ar trebui sa aplice amenzi. Sunt de acord cu civilizarea fortata, dar la noi cine sa o impuna? Cei care stau si beau de dimineata in baruri, ca ei sunt pe teren?

Cat despre chestia cu semafoarele, e rau de tot. O sa ma duc sa pun un far (folosit pentru intrarile in porturi) in intersectie pe post de semafor. Probabil sunt norme pentru intensitatea luminii la semafor, dar eu, neavand firma specializata, nu stiu de ele. Asa ca fac cum ma duce pe mine capu'.

Cat despre alte tari spre care tindem: vorbesti cumva de Franta, unde erau rahati de caine in fata consiliului europei, langa oranjerie (Strassbourg), unde prima imagine avuta cand am coborat din taxi era un negru facand pipi la un copac (Paris, Arcul de Triumf)? Vorbesti de USA, unde daca ai iesit din zona pentru turisti, nu mai stii cum sa pleci cat mai repede de acolo (Chicago, la sud de canal; San Jose, zona Flea Market)? Anglia cumva, unde angajatii de la aeroport m-au intrebat daca pasaportul meu e cumva cumparat de pe eBay?! De astia vorbesti?
15
Cineva 18-Sep-2008 13:39
Errata
Orangerie... scuze... m-am luat dus de val
16
loko 18-Sep-2008 13:56
Lasand gluma la o parte.
Nu stiu de unde ati scos notiunea asta "civilizare fortata",ce mie imi suna nelinistitor de asemanator cu un altul, anume "colectivizare fortata", de aici aprecierea ca masura ar fi comunistoida, dar el nu exista decat in imaginatia voastra flamanda de normalitate. Nu suntem in stare sa ne asiguram viitorul natiunii printr-o politica coerenta in domenii precum educatia sau sanatatea publica dar vorbim de amenzi si legi indreptate, nu impotriva celor ce creeaza discomfort, ci impotiva acelora care nu isi sacrifica din timpul lor pentru a repara ce au stricat primii.
Mai devreme am incercat sa subliniez ridicolul deciziei cu ajutorul sarcasmului, se pare ca esuat si as vrea sa-i asigur pe cei ce s-au simtit lezati de ceea ce am scris ca nu asta a fost intentia mea.
In opinia mea masura este una ineficienta si indreptata impotriva cetateanului obisnuit ce isi respecta concitadinii si orasul incercand sa-l impovareze cu obligatii ce apartin autoritatilor alese si sa-l mai mulga de ceva banuti pentru...... stiti voi ce.

Cu respect!
17
boborul 18-Sep-2008 14:57
Respectuoasa solicitare
Dom` Primar, bagati si minim un dus si o spalare pe dinti obligatorii.
Multumim anticipat.
Boborul
18
loko 18-Sep-2008 17:52
O ultima precizare,
nu am nimic impotriva sanctionarii celor ce produc mizerie, fie ca este vorba de un bilet RATB, un chistoc de tigara sau murdaria cainelui din dotarea lantului. Astfel de apucaturi trebuiesc a fi eradicate si cea mai buna metoda sunt amenzile usturatoare, de acord. Dar de aici si pana la a amenda un pensionar, sau pe oricine altcineva, ca nu spalat trotuarul de cojile de seminte scuipate seara de golanii cartierului este cale lunga. Atat de lunga cat de la respectul autoritatilor pentru cetatean la dispretul pentru acestia.
19
Marius Delaepicentru 18-Sep-2008 21:37
Noutăţi vechi
Ideea nu e nouă, dar e bună. Presimt că următoarea obligaţie ieşită din trombonul primarelui va fi cea de economisire a apei, că seacă staţiile de la Arcuda şi Roşu.
20
Marius Delaepicentru 18-Sep-2008 21:43
Dar adventiştii?
Ei se odihnesc sîmbăta. Dar dacă sîmbătă trece vreun Lamborghini şi stropeşte geamurile ce facem? Dăm vina pe adventişti? O punem de-o cruciadă, de-o reconchistă în batistă?
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
ADMINISTRATIE