Home » Stiinta & Tehnologie » Medicina » Oamenii de ştiinţă nu se pun de acord asupra legăturii dintre masturbare şi cancer

Oamenii de ştiinţă nu se pun de acord asupra legăturii dintre masturbare şi cancer

27 Ian 2009 Ionut Dulamita | 1 comentarii | 6244 vizualizari
Rating:
9 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
O nouă cercetare leagă frecvenţa ejaculării de posibilitatea contractării cancerului la prostată, deşi părerile sunt încă împărţite în rândul specialiştilor.
 
Un studiu realizat de Universitatea din Nottingham şi publicat în “Jurnalul Britanic de Urologie” (BJU) demonstrează pe cale statistică o corelaţie între frecvenţa actelor sexuale şi a masturbării şi instalarea cancerului la prostată în organism, informează publicaţia “Popular Science”. Dar dacă o cercetare din 2002, apărută în publicaţia “Epidemology”, susţine aceste rezultate, alte două studii, din 2003 şi 2004, publicate în “Jurnalul Asociaţiei Medicale Americane” (JAMA), respectiv de “Cancer Council” din Australia, arată că masturbarea excesivă şi sexul chiar reduc considerabil riscurile apariţiei acestei forme de cancer.
 
Echipa de cercetare britanică a examinat un grup de 431 de bărbaţi diagnosticaţi cu cancer la prostată înainte de vârsta de 60 de ani şi alţi 409 perfect sănătoşi. Din primul lot, 40% au declarat că s-au masturbat sau au întreţinut acte sexuale de cel puţin 20 de ori pe lună după vârsta de 20 de ani. Acelaşi grup bolnav de cancer a înregistrat un procentaj mai mare şi în ceea ce priveşte bărbaţii care au avut peste şase partenere de-a lungul vieţii.
 
În schimb, cercetarea din 2003 a arătat că riscul cancerului la prostată la bărbaţii care ejaculează de cel puţin 20 de ori pe lună este mai scăzut cu 33% decât în cazul celor care ejaculează de 4-7 ori lunar. Spre deosebire de studiul din BJU, care a analizat 840 de bărbaţi, cercetarea din JAMA a contorizat frecvenţa ejaculării la aproape 30.000 de subiecţi. Iar cea australiană a comparat 1.079 de bolnavi de cancer la prostată cu 1.259 de bărbaţi sănătoşi, arătând că cei care au ejaculat cel puţin o dată pe zi între vârsta de 20 şi cea de 30 de ani erau cu peste 30% mai puţin predispuşi la boala incurabilă. Astfel că un verdict este încă departe în această privinţă.
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

1 comentarii

 
1
Marius Delaepicentru 19-Feb-2009 15:58
Statistica
La observaţiile pe animale, abaterile de pînă la 30% nu sunt relevante. Aşadar, 33% e neconcludent.
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
MEDICINA