Home » Editorial » Invitati » Lui Geoană i s-a suit criza la cap

Lui Geoană i s-a suit criza la cap

09 Noi 2008 Traian Ungureanu | 24 comentarii | 5605 vizualizari
Rating:
41 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
E doar un prăpădit de zvon planetar: vom fi iar socialişti! De unde observaţia că, în vremuri de criză, prima criză loveşte judecata şi amnistiază ideologiile cu cazier.
 
Desen de Devis Grebu
Capitalismul în comă? Nici o problemă! Obamania salvează economia, Oprah Winfrey e cu noi şi va rezolva deficitul diplomatic de la Ambasada americană din Londra, iar Hollywoodul va ecraniza revoluţia. De partea românească se vor ocupa Mircea Geoană şi PSD, partidul care îl va executa scurt după eşecul de la alegerile din 30 noiembrie. Imediat după alegerile americane, în corul extaziat de apoteoza Sf. Barack s-a strecurat un tril de Dăbuleni. Mircea Geoană s-a prins cu amândouă mâinile de criza financiară şi a anunţat că ora capitalismului fioros, care a guvernat tranziţia românească, a trecut. Din fericire, PSD are rude social democrate în străinătate şi va guverna România pe bază de obamism. PSD va readuce statul în centrul vieţii economice şi va netezi furiile pieţei libere. 

Dacă n-ar veni din tupeul unui disperat, prostiile înşirate de Geoană ar merita compasiunea. Situaţia e mult mai banală. Lui Geoană i s-a suit criza la cap. Obama e un pretext. Spiritul director PSD are un alt nume: Ion Iliescu. Sub protecţia acestui organizator de lovituri de stat şi miliţii minereşti-fasciste, PSD s-a născut ca partid al privilegiilor supralegale şi al economiei scindate: opulenţă de castă şi mizerie colectivă. PSD a fost dintotdeauna ostil economiei libere, pentru că nu poate trăi în regim de competiţie deschisă. În consecinţă, grupul de gândire economică Iliescu a încercat, la începutul anilor ’90, o spoială pe bază de mandatari. Apoi, a construit o piramidă fiscală şi o birocraţie enormă. 

Această reţea a arestat dezvoltarea economică şi a creat zona de umbră în care s-au mişcat marile afaceri cu statul ale castei protejate. Episodul economic PSD a avut un cost istoric fabulos. România a pierdut startul, a întârziat pentru a da timp de manevră noii oligarhii şi a devenit o zonă economică inferioară, redusă la închirierea sau exportul mâinii de lucru. Ar fi cea mai mare eroare să punem acest eşec pe seama incompe­ten­ţei. PSD a calculat brutal că promovarea subdezvoltării e vitală pentru supremaţia politică a partidului. 

Masa rurală şi cea semiurbană au fost condamnate la mi­zerie programată, pentru că dependenţa de asistenţa statului a rezolvat pro­blema democraţiei: un lumpen electoral a început să-şi voteze binefăcătorul. PSD e un partid de dresură socială, nu un partid de dezvoltare naţională, un organizator de subordonări, nu un aliat al clasei econo­mice pe care doreşte, de fapt, să o absoarbă, cu contribuţii cu tot. Altfel spus, să o impoziteze fiscal sau să o corupă prin presiune de stat. Geoană vorbeşte emoţionat şi ipocrit de reapariţia statului. A fost statul concediat vreo clipă până acum? Şi ce ar însemna revigorarea statului: încă 244 de Agenţii şi Regii? 

România a înaintat lent şi ezitant, tractată de eforturile eroice ale unei clase de mijloc mereu în defensivă. Ce rău a făcut României capitalismul? Deocamdată, ştim ce bine i-a făcut socialismul.
 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

24 comentarii

 
1
ques 09-Noi-2008 17:24
Geoana e ametit, iar noi ne veselim.
Pe plan global esecul politicii economice de dreapta, dublata de aroganta si propaganda tip guerrilla a determinat orientarea electoratului spre altceva. Probabil ca acest "altceva" se va dovedi mai rau, dar ar fi cazul ca drepta sa-si asume esecul pentru a-si recapata increderea cuvenita.

in România e nevoie de o guvernare de dreapta. Dar daca-i spui unui alegator de dreapta ce n-a facut Geoana si nu ce-ai facut tu, ai pierdut. Nu de anticorupoti cu aura avem nevoie ci de oameni capabili sa transforme societatea, ale carei organisme adecvate si functionale vor avea grija de corupti.

Aveti grija cu urcatul anticoruptiei la cap.
2
Habib 09-Noi-2008 18:17
Biserica este tot PSD-ista!
"PSD a calculat brutal că promovarea subdezvoltării e vitală pentru supremaţia politică a partidului". Nu doar PSD tine mortis ca acest popor sa fie sub papuc. Biserica a contribuit si ea la mentinerea acestei stari, priviti moastele, aghiasma si slujbele de sfintire a tot ce misca sau sta! L-am urmarit aseara pe Toader Paleologu (invitat de Turcescu), da Toader este o reala speranta si am convingerea ca bucurestenii il vor instala in Parlament.
3
isul 09-Noi-2008 19:25
E adevarat.
Daca stai sa analizezi cele spuse,insotite de gesticulatia caracteristica lui,dl.Geoana este paralel cu orice discutie concreta.Vorbeste singur,neglijand ca este ascultat de o natiune capabila de a distinge raul de bine.Ii confunda pe toti cu aplaudacii sai din PSD.
4
Heraclius 09-Noi-2008 20:01
excelent editorial!
Geoana e un prost pompos, pus pe ros!

bravo TRU!
5
ellena 09-Noi-2008 20:57
Maharii PSD n-au nimic in comun
cu social-democratia. Si, in general, cu democratia. Nu-mi pot explica cum prostii astia, fiindca, in general aici ii gasesti pe prosti si needucati, au putut sa conduca atita timp Romania. Si nici cu PD L nu-mi e rusine, si nici cu PNL. Dar ei sint pe locul I.
6
inimarea 09-Noi-2008 21:25
Şefu', mai dă pe-acasă!
"Masa rurală şi cea semiurbană au fost condamnate la mi­zerie programată."
''Ai că m-m prins, TRU n-a mai pus picoru-n ţară de muuultă vreme. Ce faci, domnu', ne iei de pe Discovery?
Vai mama voastră de 'telectuali! Şi vai mama cui se mai uită-n gura voastră!
7
YODA_ BLOG 09-Noi-2008 21:30
Domnule Traian Ungureanu
ia mai cititi dumneavoastra doctrinele social- democratice europene, nu sunt dictaturi, stati linistit, dati pe wikipedia si veti afla. Off, sa fie ea a naini de nepricepere.
8
desves 09-Noi-2008 23:42
Alegeri Parlamentare la 2 ani
Personajul in cauza nu are deloc simtul penibilului.
Cine sustine material campania electorala ale unor asemenea figuri?
Ar trebui sa refacem Constitutia :
Cele 2 camere ale Parlamentului sa fie reduse numeric-cel putin la jumatate,iar alegerile parlamentare sa se faca din 2 in 2 ani.
Numai asa vom putea scapa de astfel de indivizi
In 2 ani deja ne putem da seama daca merita sa-i mai tinem pe cei alesi in Parlament sau nu .Vom putea sa-i cernem mai repede, mai eficient.
Inteleg ca si in SUA este la fel
Cu alegeri la 4 ani-timpul de-a lungul caruia trebuie sa-i suportam este prea lung,mult prea lung.Ne apuca depresia.Pierdem prea mult timp din pretioasa noastra viata
9
antiMonique 10-Noi-2008 00:05
ma si miram
ma si miram unde e Yoda, prostul constant.
10
Serban76 10-Noi-2008 00:10
La Londra sau la Bucuresti ?
Ungurene, unde iti vei da cu dragoste votul PD-L-istilor basescieni ? La Londra sau la Bucuresti ? Dar nu are prea mare importanta: te astept aici in seara de 30 Noiembrie la orele trecute fix.
11
mosh Califar 10-Noi-2008 07:38
Rasism
Poate explicati pulimii : " un lumpen electoral a început să-şi voteze binefăcătorul " Lumpen ? Cat sange albastru ai vene TRU ?
12
rxctps 10-Noi-2008 09:08
Daca nici dusurile reci...
...nu au avut efect...asta este,TRU este nevindecabil!
13
Gabi_Micu 10-Noi-2008 11:36
Articol
Aveti perfecta dreptate!Cand il vad pe Prostanac dandu-si cu parerea despre economie ma apuca durerea de cap!Crede ca am uitat cum au furat tot ce au putut?Ca au privatizat pe doi bani(argintii lui Iuda pt.tradarea propriului popor) ca ei sa-si umfle conturile cu comisioanele luate?Si,da ,au ramas sa-i voteze toti cei cu putina carte,toti cei care depind de ajutorul statului!Ce-i intereseaza pe ei micii producatori?De la astia nu au ce fura!
14
tartoman 10-Noi-2008 12:04
Iar ai dreptate
Dar numai pe jumatate. Jumatatea nespusa ii vizeaza pe actualii detinatori ai puterii in frunte cu Basescu si Tariceanu. Asteptam o analiza lucida si convingatoare a perioadei de patru ani de cand acesti doi domni au naruit sperantele noastre de mai bine.
15
Nyki 10-Noi-2008 12:39
Indiferent
de cine a guvernat Romania, eu personal nu pot sa spun ca am avut vreodata altceva decat socialism in aceasta tara. PNL are un nume care indica o doctrina de dreapta dar a guvernat numai "pe stanga". Romania este tara cu cel mai mare procent de asistati si cu cel mai mic procent de persoane active in productie; doua milioane de salariati din sistemul privat trebuie sa sustina doua milioane de bugetari, cinci milioane de pensionari, alocatiile copiilor si ajutoarele de somaj. Datorita masurilor populiste ale guvernului liberal s-au dublat salariile bugetarilor la care s-au mai adaugat si prime, bonusuri si sporuri si pensiile in timp ce nivelul de trai a scazut. Geona acuza o guvernare de dreapta pe care partidul sau a sustinut-o in parlament fara sa specifice ca toate masurile au fost de stanga. O guvernare socialista nu poate duce decat la falimentarea economiei unei tari; atat timp cat tot iei din bugetul statului sa dai anumitor categorii sociale defavorizate fara sa existe o crestere reala a productivitatii, rezultatul nu poate fi decat unul singur si am vazut asta f bine in perioada comunista. Mesajul electoral al PSD prin Geona este unul care tine de socialismul utopic sau chiar de socialismul stiintific. Forma asta anemica de capitalism care s-a instalat in Romania post-decembrista este amenintata de numarul mare de asistati social care nu pot vota decat un partid de stanga. S-a format un cerc vicios si anume marirea pensiilor si veniturilor bugetare care determina cresterea preturilor, scaderea nivelului de trai dupa care este nevoie iar de aceleasi mariri salariale si de pensii si deci de masuri populiste si de stanga. Daca toate aceste retributii nu se vor da decat atunci cand exista un excedent la fondul de pensii, respectiv la bugetul Romaniei si acesti mici investitori straini pe care-i mai avem vor disparea, sufocati fiind de taxe si impozite pentru sustinerea asistatilor sociali. Cu Geoana si/sau Tariceanu, Romania este pe drumul sigur al victoriei socialismului.
16
doina67 10-Noi-2008 13:36
foarte tare
domnule Ungureanu!
Sa ne feresca Dumnezeu de socialismul uman al lui ilici, sau de prosti precum yoda si altii asemeni lui!
17
Heraclius 10-Noi-2008 13:38
sefu', mai deschide ochii
inimarea (09-Noi-2008 21:25)
Şefu', mai dă pe-acasă!
"Masa rurală şi cea semiurbană au fost condamnate la mi­zerie programată."
''Ai că m-m prins,
si vezi ce se intampla numai in bucuresti, oras semimanelizat, plini de scursuri in cartiere marginase...

asa ca, cine se refugiaza pe Discovery??
18
Heraclius 10-Noi-2008 13:39
Yoda
doina67 (10-Noi-2008 13:36)
foarte tare
domnule Ungureanu!
Sa ne feresca Dumnezeu de socialismul uman al lui ilici, sau de prosti
dar el nu e prost, asa s-a nascut; nu poate trece de stadiul de wikipedia :)
19
doina67 10-Noi-2008 13:49
poate asa-i place
bucurestiul : tiganit si murdar, ca si toata tara de fapt.
da' eu cred ca el nu se refugiaza pe Discovery, ai prea mari pretentii!
mai exista si otv, taraf tv, etc
20
misterfox 10-Noi-2008 14:55
Bijule, ai trecut la invective?
Un de ti-e educatia ta te tanar utecist nelinistit , care scria versuri dedicate PCR inca din Sc. Generala Pancota ?
21
misterfox 10-Noi-2008 14:59
Nutzo, cultura ta de porumb
te tradeaza!
Erai duminica la prashila, cand se facea ora de religie la voi in sat ?
Iuda a tradat pe 20 de arginti si nu are nici o treaba cu privatizarea.
Poate ne spui tu care-i legatura.
Esti obsedata de tradare si tradatori , vad bine.
De ce ti-e frica nu scapi....
Nici PDL nu va scapa.
22
Inthedusk 10-Noi-2008 19:13
????????
domnul Ungureanu eu am citit cu placere articolele dumneavoasta intotdeauna si le am considerat scrise de un profesionist. Ceea ce ma surpinde acum este modul in care va dati cu parerea acum despre un subiect pe care nu il cunoasteti. Comparatie Obama-PSD???? Absurd. Obama socialist?? Discutabil. Vad ca sunteti un adept al paradigrmei economice si al scolii de la Chicago si e dreptu dumneavoastra, dar sa nu vedeti ca toata criza asta economica are ca punct de plecare tocmai capitalismul salbatic de tip american, lipsa de interventie a statului e naivitate.
Psd nu e partid socialist, e pretins socialist..ca de,da bine la \"pulime\"
23
renatta 11-Noi-2008 00:27
" Lui Geoană i s-a suit criza la cap "
Credeti ca la Dabuleni se vede?
24
vinci 11-Noi-2008 10:44
CRONICA unui ESEC ANUNTAT
Este de admirat LUCIDITATEA cu care ati tratat si tratati Obamania.
Dupa trecerea euforiei initiale,presa serioasa,atit din State cit si din Europa (mai ales UK,"Economist") demonstreaza,
cu argumente economice,sociale,traditionale (care tin de traditia si de specificul SUA,pentru a nu mai vorbi de interese),ESECUL promisiunilor GLOBALISTE,IDEALISTE
ca ale oricarei IDEOLOGII,cum este cea COMUNISTA,recent
ESUATA. GLOBALISMUL reprezentat de Obama este un
COMUNISM TOTAL,adica si RASIAL,nu doar SOCIAL,cum a
fost precedentul. Daca mai sunt NAIVI care cred in VORBELE FRUMOASE ale IDEOLOGIILOR,acestia se vor TREZI rapid,in special TINERII,mai CURATI dar mai MANIPULABILI,motiv pentru care TOTALITARISTII ii prefera
ca TINTA,pentru a-si atinge SCOPURILE MURDARE, de
DOMINATIE TOTALA a POPULATIEI,asa cum o fac acum
GLOBALISTII,cu ARTEFACTUL BIOLOGIC Baraca Obama.
Ceea ce cred,GLOBALISTII,a fi un "INCEPUT",va fi SFIRSITUL.
Al LOR si al GLOBALISMULUI lor.
Daca tot au dorit un "Mesia",il vor avea,dar insotit de
JUDECATA FINALA,care ii va PEDEPSI pentru CRIME in MASA si pentru INALTA TRADARE : de NEAM si RASA.
"Apocalipsa",dorita de dinsii, va fi ANTI-GLOBALISTA.
Adica DREAPTA.
Vorba dictonului : fii ATENT la ce iti DORESTI,pentru ca s-ar
putea sa se IMPLINEASCA !
Cit despre Geoana,o forma fara fond,poate avea dreptate CVT atunci cind l-a caracterizat drept "nu prostanac, ci prost ca noaptea".
Iar analiza dv privind PSD-ul,CANCERUL NATIONALIST-COMUNIST al Romaniei post-1989,este DUREROS si TRAGIC de ADEVARATA.
Poate ca si Romania,si SUA,si LUMEA vor S C A P A,
SIMULTAN, de CANCERUL G L O B A L I S T, forma GENERALIZATA si F I N A L A a COMUNISMULUI.
Fie si pentru ca Romania a fost SINGURA Tara care l-a
CONDAMNAT OFICIAL.
Dupa CONDAMNARE,urmeaza acum EXECUTIA.
OMENIREA va deveni astfel LIBERA si NORMALA.
Si isi va CONSTRUI un VIITOR DREPT si CORECT cu
O M U L, NU cu "MASELE",cu CALITATEA si NU cu CANTITATEA folosita in scop TERORIST impotriva OAMENILOR de CALITATE.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
INVITATI