Home » Societate » Ion Bazac: “Se întârzie construcţia apartamentului lui Mircea Geoană, dar din păcate n-am cu ce să-l ajut”

Ion Bazac: “Se întârzie construcţia apartamentului lui Mircea Geoană, dar din păcate n-am cu ce să-l ajut”

22 Ian 2009 Liana Subtirelu | 36 comentarii | 2920 vizualizari
Rating:
27 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Ministrul Sănătăţii explică felul în care afacerile sale s-au intersectat cu casa în construcţie a preşedintelui Senatului.
 
Ion Bazac
Cotidianul a descoperit în premieră, la sfârşitul anului trecut, faptul că preşedintele Senatului, Mircea Geoană, a contractat o locuinţă în Băneasa de la partenerul de afaceri al lui Ion Bazac, ministrul Sănătăţii. Geoană nu a trecut în declaraţia de avere faptul că a contractat această locuinţă şi nici că ar fi plătit vreun ban.
 
L-am întrebat pe ministrul Sănătăţii ce părere are despre faptul că Mircea Geoană a contractat o casă la partenerul său de afaceri din firma care aduce Ferrari din România. “Partenerul meu de afaceri este asociat cu noi într-un domeniu cu totul diferit de cel de construcţii. Asociatul nostru în tot acest demers, Ferrari, este importatorul Iveco în România. Eu nu sunt asociat cu ei pe partea de imobiliare. De altfel, eu nu am foarte multe legături cu structura de imobiliare.
 
Pe de altă parte, noi am intrat în asocierea asta, cred, prin luna aprilie 2007, iar Mircea Geoană şi-a comandat casa în anul 2005, când nici nu era preşedintele PSD şi nu se punea problema ca noi să facem Ferrari în România. Soţia mea lucra pentru Maserati în acel moment, iar eu aveam o companie de leasing. Eu am intrat într-o relaţie de asociere şi de prietenie cu domnul Albarosa la peste un an după ce el şi-a contractat casa. Deci nu sunt absolut în nici un fel conectate”, a explicat ministrul Bazac. Dat fiind acest răspuns, l-am întrebat pe şeful de la Sănătate dacă nu poate pune o vorbă bună la asociatul său să termine mai repede casa actualului preşedinte al Senatului.
 
“Că se întârzie construcţia apartamentului, da, e o problemă. Problemă care e destul de mare pentru domnul preşedinte Geoană, dar din păcate nu am cu ce să-l ajut, absolut deloc”, a spus Ion Bazac. Totuşi, el a confirmat faptul că soţia sa şi doamna Geoană “au o relaţie amicală, dar relaţia asta este mult mai veche decât anul 2007 sau 2005”.
 
În legătură cu propria situaţie locativă, l-am mai întrebat pe ministrul Sănătăţii de ce şi-a cumpărat un apartament tocmai la Monaco. “E casă de vară. Mergem doar în vacanţă acolo. Apartamentul l-am cumpărat cu o parte din banii primiţi după ce am vândut o companie de leasing. Prioritatea personală, a mea şi a familiei mele, este să avem un copil şi există un anume tip de impediment medical pentru care nu am reuşit până la această vârstă. În gândirea noastră, sigur că nu ştiam că avea să se întâmple la sfârşitul lui decembrie 2008, era să mergem să folosim acel loc pentru a urma împreună un tratament şi eventual soţia mea să rămână gravidă. Acum a trecut pe planul doi. O să vedem cum o să rezolvăm această prioritate personală”, a conchis Ion Bazac.
 
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

37 comentarii

 
1
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:28
infertilitatea
Domnule ministru, mie pentru moment nu imi pasa nici de apartamentul dlui Geoana, nici de Ferrari, nici macar de apartamentul din Monaco. De fapt, de asta ultimul chiar ma bucur ca exista, asa am aflat singurul aspect pe care il retin din articolul de fatza:
\\\"Prioritatea personala, a mea si a familiei mele, este sa avem un copil si exista un anume tip de impediment medical pentru care nu am reusit pâna la aceasta vârsta. În gândirea noastra, sigur ca nu stiam ca avea sa se întâmple la sfârsitul lui decembrie 2008, era sa mergem sa folosim acel loc pentru a urma împreuna un tratament si eventual sotia mea sa ramana gravida. \\\"

Domnule Bazac, poate e un semn de la Dumnezeu sa fi fost numit ministru al Sanatatii tocmai dvs, care, nu am nici o indoiala, stiti ce inseamna lupta cu infertilitatea. Si care, sunt convinsa, ati cunoscut impreuna cu sotia dvs. sistemul de sanatate romanesc \\\"din interior\\\" in aceasta lupta.

Profitam de ocazie pentru a va informa - am facut nenumarate sesizari la Ministerul Sanatatii, dar poate nu v-au parvenit inca; dar vom mai face! - ca am initiat o campanie de responsabilizare a clasei politice pe tema infertilitatii.

Pagina web a campaniei noastre este http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/si solicitam ca statul roman să garanteze cuplurilor dreptul de acces universal la tratament impotriva infertilitatii, in conformitate cu reglementarile europene. Concret : solicitam introducerea, in regim de urgenta, a procedurilor inseminare artificiala (IA) si fertilizare in vitro (FIV) in programele nationale de sanatate, astfel incat costul unui anumit numar de proceduri, stabilit prin lege, sa fie suportat de la bugetul asigurarilor sociale de sanatate, asa cum se intampla de multa vreme in majoritatea tarilor europene.
2
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:32
o problema grava
Domnule ministru, speram ca echipa dvs. sa monitorizeze acest articol si sa va aduca la cunostinta comentariile noastre. Ne propunem sa tragem un semnal de alarma cu privire la o problema grava cu care se confrunta foarte multe tinere familii din Romania: infertilitatea. Persoanelor care se confrunta cu dificultati in a obtine o sarcina pe cale naturala nu li se ofera sprijin din partea statului roman pentru investigatii si tratament, desi acestia sunt cetateni platitori de taxe si impozite, iar infertillitatea este o boala recunoscuta de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii.

In prezent, cetatenii romani trebuie sa plateasca integral pe cont propriu o procedura medicala de tip inseminare artificiala (IA) sau fertilizare in vitro (FIV), inclusiv analizele preliminare si medicamentele aferente. Costurile acestora sunt uriase in raport cu veniturile medii ale unei familii din Romania; cu titlu de exemplu, pretul global al unei tentative de FIV variaza intre 1.400 si 3.000 euro, in functie de spital si de procedura/medicamentatie. O procedura de tip IA / FIV reprezinta o experienta extrem de dificila pentru un cuplu, in plan fizic si mai ales psihic, care se accentueaza dramatic atunci cand la aceste dificultati se adauga un obstacol insurmontabil de ordin financiar. Posibilitatea de a avea un copil nu trebuie sa reprezinte un lux si, de aceea, am initiat impreuna o “Campanie civica de responsabilizare a autoritatilor din Romania in problema finantarii reproducerii asistate medical”.


3
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:34
o problema comuna
Domnule ministru, apreciem ca ati avut curajul sa abordati acest subiect personal - da, a vorbi deschis despre infertilitate in romania este un act de curaj!


In tarile Uniunii Europene exista o legislatie clara referitoare la sanatatea reproducerii. Pe langa aspectele etice si de protejare a embrionului foarte clar reglementate, in ceea ce priveste costurile procedurilor necesare pentru reproducerea umana asistata, acestea sunt incluse in programele de sanatate publica. In aceste tari, in numele solidaritatii sociale, statul sustine din impozitele si taxele platite de cetateni, inclusiv de catre cei afectati de infertilitate, pana la sase incercari de fertilizare in vitro sau inseminari artificiale per cuplu. De exemplu, in ceea ce priveste tehnicile de fertilizare in vitro, Austria sustine financiar patru incercari, Belgia - sase, Danemarca - trei, Franta - patru, Ungaria - cinci etc.


In schimb, in “Romania europeana” a anului 2008 nu exista un cadru legislativ care sa reglementeze acest domeniu atat de sensibil. Practic, in Romania domneste legea junglei in domeniul reproducerii asistate medical, pe principiul “tot ce nu e interzis este permis”, ceea ce ofera medicilor posibilitatea unor proceduri uneori experimentale. Mentionam ca a existat o tentativa de reglementare in domeniu in anul 2003, cand a fost initiata propunerea legislativa nr. 217 / 2003, privind sanatatea reproducerii si reproducerea umana asistata medical; insa, dupa mai multe modificari si dezbateri, proiectul de lege a fost respins. In ceea ce priveste finantarea propriu-zisa a unui anumit numar de proceduri de reproducere umana asistata medical, aceasta chestiune nu a fost niciodata luata in dicutie la nivel oficial.


Scopul nostru este acela de a semnala clasei politice romanesti, in ansamblul sau, ca finantarea acestor proceduri este o solicitare urgenta si legitima din partea cuplurilor cu probleme de fertilitate.

Avem nevoie de sprijinul dvs., dle ministru!
4
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:37
apel
A avea un copil nu trebuie sa reprezinte un lux.

Nu, romanul mediu nu isi permite un tratament la o clinica din sudul Frantei - foarte bine ca dvs. puteti sa o faceti, dar ajutati miile de cupluri afectate de infertilitate sa se poata trata macar in clinicile din Romania, dle ministru! Nici macar analizele hormonale preliminare nu sunt rambursate! Aduceti Romania la NORMALITATE din acest punct de vedere, domnule ministru!
5
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:58
rf. infetilitate
Totodata, aducem la cunostinta Ministerului Sanatatii si tuturor forurilor responsabile urmatoarele probleme si solicitam ofical sa se ia masuri in consecinta, pe termen mediu si lung:

1) In Romania exista un numar mult prea mic de medici specialisti pe probleme de infertilitate – atat ginecologi si obstetricieni, cat si medici specializati in endocrinologie reproductiva –, raportat la frecventa problemelor si numarul pacientilor. De asemenea, spitalele nu au acces la tehnica medicala moderna si performanta in acest domeniu, adesea utilizandu-se tehnologii invechite si proceduri riscante si traumatizante pentru pacienti, care in alte tari au fost de ani buni inlocuite. Solicitam gasirea unor solutii pentru o comunicare mai buna intre institutiile statului si medicii specialisti in infertilitate pentru a cunoaste cu exactitate atat problemele pe care le intimpina acestia in exercitarea profesiunii lor, cat si nevoile pacientilor, si alocarea de fonduri in vederea satisfacerii acestora.
6
RalucaBonzi 22-Ian-2009 15:59
alte revendcari - infertilitate
2) Solicitam dispunerea, elaborarea si publicarea unui studiu statistic national pentru a se estima stiintific procentul cuplurilor cu probleme de fertilitate in cadrul numarului total al cuplurilor aflate la varsta reproductiva. Studiul sa ofere criterii sociologice (varsta, sex, mediu urban/rural, nivel de studii, profesia s.a.) si medical-financiare (diagnostic, probleme intampinate in sectorul sanitar in vederea diagnosticarii, tratarii si obtinerii unei sarcini dorite, costuri personale pentru analize, tratamente, IA/FIV etc.), in vederea cunoasterii si ameliorarii acestor probleme.

3) Solicitam reglementarea legala a domeniului reproducerii umane asistate medical, cu acordarea unei atentii deosebite principiilor de bioetica.
7
RalucaBonzi 22-Ian-2009 16:03
atitudinea functionarilor din MS
Domnule ministru, nu fac spam, sa stiti ca eu consider ca ma aflu in audienta online la dvs. :)) si va spun aici tot ce am de spus, in speranta ca fie veti citi personal, fie cabinetul dvs. va va informa si in privinta comentariilor.

Sa va povestim cum a reactionat institutia pe care o conduceti acum atunci cand le-am scris, in cursul anului trecut.


Am semnalat Ministerului Sanatatii problema lipsei de sustinere din partea statului roman pentru cetatenii care sufera de probleme de fertilitate. S-au trimis nu mai putin de 54 de petitii catre aceasta institutie; s-a primit raspuns doar la o parte dintre ele, si mult dupa termenul legal, abia dupa ce petentii au dat telefoane insistente la Minister, referitoare la petitie. Raspunsul, semnat de Directorul General Dr. Adrian Pana, precizeaza: “[...] Procedura de fertilizare in vitro se incadreaza in categoria serviciilor care nu sunt decontate din fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, asa cum este precizat in art. 237, alin. (1), lit. h din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Procedura de fertilizare in vitro nu este inclusa in programele nationale de sanatate deoarece, potrivit Art. 45, Titlul II din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, acestea reprezinta un ansamblu de actiuni organizate în scopul evaluarii, prevenirii, tratamentului si controlului bolilor cu impact major asupra starii de sanatate a populatiei, iar infertilitatea nu reprezinta o afectiune cu o raspandire larga in populatie. ”
8
RalucaBonzi 22-Ian-2009 16:05
atitudinea Ministerului Sanatatii (2)
Acest raspuns este o dovada intolerabila de cinism, dat fiind ca vine din partea unui medic (!), si de lipsa de profesionalism, dat fiind ca vine din partea unui director general in Ministerul Sanatatii. Astfel, precizam ca, desi ar fi tocmai de datoria Ministerului Sanatatii sa solicite realizarea unui astfel de studiu sociostatistic, in prezent nu par a exista statistici din care sa reiasa clar numarul cuplurilor afectate de infertilitate in Romania. La nivel european insa, acesta este estimat la cca. 15% din totalul cuplurilor aflate la varsta de a procrea; foarte probabil, Romania se afla, la randu-i, undeva in media europeana, cu precizarea ca in Romania exista numerosi alti factori care conduc la o imbatranire rapida a populatiei, estimarile referitoare la acest subiect fiind sumbre pentru urmatoarele decenii. Deci, raspunsul conform caruia infertilitatea nu ar fi o “boala cu impact major” si nu ar reprezenta o “afectiune cu o raspandire larga in populatie” [sic!] este - dincolo de cinismul sau - nejustificat statistic si, o spunem cu tarie: FALS!

9
gamer27 22-Ian-2009 16:09
Felicitari dna Bonzi
Sper ca dnul ministru sa citeasca. Sunt foarte multe persoane afectate de aceasta problema, nu mai departe de zilele trecute era pe site-ul realitatea un subiect asemanator, la rubrica cele mai citite!
Aici:
http://www.realitatea.net/blog-col ectiv--ministerul-sanatatii-ne-intoarce-spatele_43 5591.html
Sa vedeti acolo siroi de comentarii.
Poate va ganditi o secunda si la cei nu-si permit sa incerce nici macar aici in Romania, care nu primesc nici macar niste banale analize hormonale gratuit, care scot luna de luna bani pentru monitorizari si tratamente.
Nadajduim ca veti avea mai multa intelegere decat predecesorul dvs.


10
RalucaBonzi 22-Ian-2009 16:09
atitudinea Ministerului Sanatatii (3)
Ii sugeram Dlui director general un exercitiu simplu: sa isi aduca aminte ca este medic si sa mearga pe holurile clinicilor specializate in probleme de fertilitate din Bucuresti sau din tara si sa vada cozile infernale care se formeaza zilnic la usile cabinetelor. Si sa tina cont de faptul ca acolo ajung doar aceia - putini! - care isi permit financiar sa intre in lupta pentru o procedura de tip IA/FIV, adesea dupa ce au fost nevoiti sa faca apel la un credit bancar pe mai multi ani. Dupa o astfel de incursiune - ipotetica, nu ne facem iluzii -, poate Dl. doctor ar ezita un pic inainte de a emite astfel de raspunsuri oficiale. Caci nu putem sa nu ne intrebam - retoric, desigur: oare crunta neputinta de a avea copilul dorit chiar sa nu fie o problema de sanatate cu un “impact major”? Si oare cam cate procente din populatia aflata la varsta reproductiva ar trebui sa fie afectate de infertilitate pentru ca acesta sa fie considerata “o afectiune cu o larga raspandire in randul populatiei”? 50% ? …96,32% ?! Mai putin decat cancerul, mai mult decat HIV-ul, la fel de mult ca alcoolismul?? Care sa fie criteriul acestui pat al lui Procust? Sa se fixeze prin lege, macar. Neaparat cu zecimale!

De asemenea, va aducem la cunostinta ca am reclamat oficial atitudinea dlui director general dr. Pana la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, dosarul fiind in curs de cercetare.

Speram din suflet ca in acest nou mandat atitudinea Ministerului Sanatatii fata de cetatenii platitori de taxe si impozite care ii semnaleaza probleme REALE si DUREROASE ale sistemului de sanatate - se va schimba. De altfel, vom afla destul de curand, intrucat la inceputul lunii ianuarie am adresat o noua petitie cu peste 2800 de semnaturi catre Ministerul Sanatatii - asteptam raspunsul.
11
elenada 22-Ian-2009 17:06
Felicitari Dna Bonzi
Sa speram ca veti gasit tot sprijinul de care aveti nevoie de la dnul Ministru Bazac.
Poate dumnealui intelege mai bine decat fostul ministru ce inseamna lupta cu infertilitatea.
Poate asa se va considera si in Romania ca infertilitatea e o problema care afecteaza din ce in ce mai multe cupluri din Romania. Statul trebuie sa faca ceva nu poate ignora la nesfarsit aceasta problema
12
sperantza 22-Ian-2009 17:15
apel catre dl ministru
Domnule Bazac,
asa cum spunea mai devreme RALUCA va scriu nu pentru ca imi pasa de apartamentul dlui Geoana, de Ferrari, sau de apartamentul din Monaco ci pentru ca as dori sa fac un apel catre dumneavoastra pentru a ne sprijini in demersurile care se fac in legatura cu compensarea tratamentelor pentru procedurile de reproducere umana asistata pentru cetatenii romani.

Desi contribuim la bugetul de stat prin plata asigurarilor de sanatate de ani buni, atat eu cat si sotul meu am cheltuit sume considerabile pe proceduri de fertilizare. Fara succes.
Imi pare extrem de rau sa aflu ca familia dumneavoastra se confrunta cu o problema similara, si va doresc atat dumneavoastra cat si sotiei dvs sa va impliniti visul de a avea un copil cat mai curand.

Avem speranta ca un om care s-a confruntat cu o astfel de problema va sprijini demersurile care se fac pentru ca si romanii sa aiba dreptul la tratament compensat , asa cum se intampla in alte tari UE si non-UE. A avea un copil nu trebuie sa reprezinte un lux!
Speram intr-un raspuns pozitiv la demersurile care s-au facut pe langa ministerul sanatatii.
Va rugam sa accesati pagina http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/ . Veti gasi acolo marturii directe ale oamenilor care se confrunta cu aceasta situatie, precum si demersurile pe care grupul SOS Infertilitatea le-a facut pentru a sensibiliza cat mai multi oameni din sfera politica si medicala pentru ca si in Romania sa existe cadrul legal prin care analizele si procedurile medicale sa fie subventionate de la bugetul de stat.
13
Alexa_ 22-Ian-2009 17:50
Apel catre Ministrul Sanatatii
sperantza (22-Ian-2009 17:15)
apel catre dl ministru
Domnule Bazac,
asa cum spunea mai devreme RALUCA va scriu nu pentru ca imi pasa
Domnule Bazac
Imi pare rau sa aflu de problema medicala din cuplul dvs., dar nu pot decat sa sper ca in acest fel ne veti intelege mai bine pe noi, cei cu probleme de fertilitate, si ca ne veti ajuta in acest demers al nostru.
Va multumesc anticipat si va doresc ceea ce ne dorim si noi, sa ne indeplinim visul de a avea un copil cat mai repede
Doamne ajuta!
14
RalucaBonzi 22-Ian-2009 17:56
Romania, stat membru al Uniunii Europene
Domnule ministru, cunoasteti aceste prevederi europene?

Parlamentul European "constata ca infertilitatea este o boala recunoscuta de Organizatia Mondiala a Sanatatii, care poate avea efecte grave, cum ar fi depresia; subliniaza faptul ca rata infertilitatii este în crestere, atingand in prezent aproximativ 15% din cupluri; invita, prin urmare, statele membre să garanteze cuplurilor dreptul de acces universal la tratament impotriva infertilitatii".
[Rezolutia Parlamentului European privind viitorul demografic al Europei (2008)]

Cand o sa ofere si statul roman acces la tratamentul impotriva infertilitatii? Cand va inceta posibilitatea de a avea un copil sa fie un lux?
15
Beatris 22-Ian-2009 18:01
1 din 6 cupluri sufera de infertilitate
Stimate Domnule Ministru, imi pare rau sa aflu ca aveti probleme de infertilitate in cuplu. Va inteleg durerea dumneavoastra si a sotiei. Stiti de ce? Pentru ca si cuplul nostru este afectat de acest flagel care ne macina incetul cu incetul. Si mai stiti ceva? Nu suntem afectati doar noi. Conform statisticilor europene, 1 din 6 cupluri aflate la varsta reproductiva este atins de infertilitate, iar daca ii intrebati pe medicii specialisti din Romania, dumnealor va pot confirma. Ma bucur ca faceti parte dintre foarte putinele cupluri care isi permit tratamente in strainatate, dar tin sa va informez ca majoritatea cuplurilor de romani nu isi permit tratamentele nici aici, in tara. In consecinta, va rugam sa luati masurile care va stau in putere pentru a sprijini aceste cupluri, in dorinta lor de a deveni parinti. Avem nevoie de sustinerea oficiala a dumneavoastra pentru introducerea procedurilor de Reproducere Umana Asistata Medical in programele nationale de sanatate. Stiti la fel de bine ca si noi la cat se ridica in Romania toate costurile si cu siguranta stiti ca celelalte state europene sprijina tratamentele impotriva fertilitatii. Daca sotia dumneavoastra a plans macar odata din cauza dorintei neimplinite de a avea un copil, atunci va rugam sa ne ajutati! Si sa nu puneti prioritatea personala pe locul 2, chiar si cu noile indatoriri de ministru, sa va luptati pentru implinirea familiei dumneavoastra. Mult succes in noua dumneavoastra functie si sa va impliniti visul de a va tine copilul in brate!
P.S. O asteptam pe sotia dumneavoastra alaturi de noi!
http://infertilitateaesteoboala.wordpress.co m/
16
Willow 22-Ian-2009 19:21
Infertilitate
D-le ministru fiti alaturi de persoanele afectate de aceasta problema, infertilitatea! Si Dumnezeu va va rasplati inmiit!

http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/

Luca Bonzi multumesc pt. tot ceea ce faci.

17
ioanatugs 22-Ian-2009 19:29
apel catre dl.ministru
Domnule ministru,
I-mi pare rau ca si dvs. va confruntati cu infertilitatea si va doresc sa reusiti cat mai curand sa reusiti si sa aveti propriul copil.
Din pacate din ce in ce mai multe cupluri afla ca nu pot concepe copii pe cale naturala si e crunt cand primesti o asemenea veste.
Pentru noi toti cei care ne luptam cu infertilitatea ar trebui sa se schimbe ceva in tara asta si sa putem beneficia de fertilizari gratuite, asa cum se intampla in celelalte tari europene.
Va rugam frumos faceti ceva pentru noi si pentru familia dvs.
18
Cristina_Dobre 22-Ian-2009 19:33
Va sprijinim! Va rugam sa ne sprijiniti
Domnule ministru,
Imi pare foarte rau ca si dumneavoastra va situati in randul celor care au probleme de infertilitate in cuplu, dar va felicit pentru faptul ca faceti parte dintre cei care pot rezolva aceste probleme in strainatate. Daca ati sti cate cupluri nici nu indraznesc sa viseze macar la vre-un astfel de tratament, sau cate cupluri au datorii pe perioade lungi la banci pentru ca si-au pus speranta intr-un tratament care sa le indeplineasca cel mai minunat vis: acela de a deveni parinte. Aveti posibilitatea sa va umpleti golul din suflet, dar totodata aveti posibilitatea sa faceti ceva si pentru noi. Si noi, oamenii de rand din Romania ne dorim sa fim parinti. Ajutati-ne!
Sunt convinsa ca nu va vor lasa indiferent aceste mesaje tocmai pentru ca numai cine trece prin ceea ce trecem si noi ne poate intelege intr-adevar.
Mult succes si sa va tineti copilasul mult dorit cat mai repede in brate!
19
felix76 22-Ian-2009 19:44
infertilitatea este o boala
Domnule ministru, daca intr-adevar aceasta stire este adevarata, inseamna ca, nesperat, ne este intinsa o mana de ajutor. Rugamintea mea fierbinte este sa ne ajutati si pe noi si pe d-vs, cei atinsi de aceasta boala crancena!
Va multumesc anticipat, in speranta ca d-vs care treceti prin aceeasi boala cu noi si care sunteti la putere, ne veti ajuta sa ne implinim visul de a ne tine copilul in brate!

http://infertilitateaesteoboala.wordpres s.com/
20
kitty78 22-Ian-2009 20:19
Ion Bazac: “Se întârzie construcţia apar
Domnule ministru,nimeni nu intelege mai bine ca noi,cei care scriu aceste comentarii,prin ce sunteti nevoiti sa trecetiVa admir pentru ca aveti curajul sa recunoasteti public,pentru ca eu,de exemplu ,nu o pot face.Si nu o pot face pentru ca sunt foarte multi oameni ignoranti,care nu sunt in stare sa inteleaga ce inseamna o problema de fertilitate ,si care nu vor fi niciodata in stare sa inteleaga daca cineva nu le deschide ochii.Trecem luna de luna prin tratamente chinuitoare,prin o groaza de analize,monitorizari,tratamente hormonale ,iar uneori dam peste persoane care ne si chinuie cu glume de genul"cred ca nu stii cum se face" sau "dar nu exista si vecini?"sau"a,dar se poate rezolva prin insamantare,nu?",iar cand pe langa toata aceasta suferinta fizica dar mai ales psihica mai avem de dat si o groaza de bani pe analize si tratamente,uneori ne vine sa o lasam balta.Dar luna viitoare ne apucam din nou in speranta ca poate ,odata,vom reusi sa ne tinem in brate ingerasul.Nu este drept,dar dvs. sunteti in stare sa schimbati ceva,sa ne sprijiniti in demersul nostru sa avem o parte din tratamente gratuite,caci infertilitatea este o boala cumplita,iar dvs. o stiti.
Va doresc sa reusiti sa aveti propriul dvs. copil.
21
tili 22-Ian-2009 21:28
Infertilitatea CHIAR este o boala ...
Da , da domnule ministru va admir si eu ca ati vorbit deschis .
Ca ne-ati impartasit noua tuturor din problemele dvs.
Cred ca ne intelegeti foarte bine, stiti ce analize traumatizante trebuie sa facem , ce frustant este sa fii aratat cu degetul , sa fii marginalizat, sa nu mai ai curaj sa intri intr-un parculet ptr. copii.
Sa mai astepti cu testul de sarcina in mana si cu inima cat un purice sa vezi ... "am reusit luna aceasta...???" Asta ,dupa ce am platit o suma ENORMA , mare... mult prea mare ptr. bugetul nostru (salariu de 2000 ron pe familie..)
Daca doriti revenim cu preturile analizelor , al medicatiei si a procedurilor..
Poate ne intelegeti !! Avem nevoie de ajutorul dvs.
Va rugam!!! Revolutionati sistemul medical romanesc!!!
Va doresc din tot sufletul sa reusiti sa va tineti pruncii in brate!!
Sa va ajute Dumnezeu!!!
Cu multa stima si mii de multumiri!!!
22
tili 22-Ian-2009 21:46
Infertilitatea este o boala
Domnule ministru nu ezitati sa dati clic aici: http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/ si sa cititi marturiile oamenilor in suferinta.
Nu va rapim mult timp, dorim sa va convingem ...
23
abi 22-Ian-2009 21:57
Infertilitatea este o boala
Infertilitatea este o boala si poate fi tratata: http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/
Ci titi cateva marturii...

24
mara72 23-Ian-2009 08:16
infertilitatea este o boala
In sfirsit, poate cineva isi indreapta atentia si asupra noastra, a celor care ne confruntam cu probleme de fertilitate E frustrant sa ti se spuna de catre reprezentantii ministerului de resort ca fertilitatea nu reprezinta o problema a societatii noastre desi nimeni nu a avut curiozitatea de a face un studiu pentru a vedea care este in realitate adevarul. Si dincolo de sumele exorbitante pe care trebuie sa le scoti din propriul buzunar, desi cotizezi ani la rind la bugetul de asigurari, cozile infernale de la usile cabinetelor medicale pot confirma ca infertilitatea este o problema majora care trebuie sa isi gaseasca rezovarea in Romania anului 2009.
Domnule Ministru, am speranta ca poate veti intelege mai bine decit oricare altul si veti face ceva in privinta asta
25
Nikoo 23-Ian-2009 08:24
Infertilitarea este o boala grava!!!!!!!
Domnule Ministru sper din tot sufletul ca ne veti intelege durerea nostra si chinul prin care trecem.Sperdin tot sufletu ca veti intelege dorinata nostra arzatoare de a fi parinti va rog nu ne loati acest drept faceti ceva si pentru noi. In toate tarile europene infertilitatea este considerato o boala si primele 3-5 fertilizari in vitro sunt suportate de stat la noi de ce nu se poate?Noi trebuie sa ne bagam datori in banci sa putem face aceasta procedura si din pacate unele din lnoi nu reusim din prima procedura este dureros. Va rog din suflet ajutati-ne!!!!!!
26
flo.flo 23-Ian-2009 09:09
Infertilitatea este o boala
Domnule Ministru,
Imi pare rau sa constat ca si dumneavoastra faceti parte din categoria cuplurilor cu probleme de fertilitate. Ma confrunt si eu cu aceasta boala de multi ani. Am facut analize, multe tratamente, inseminari artificiale, din pacate fara rezultat. In toti acesti ani am investit multi bani, sentimente si cred ca ma indrept incet incet spre FIV. Din pacate aceasta procedura este foarte costisitoare si trebuie sa facem eforturi mari sa ne putem permite. Sunt in stare sa ma supun oricarui tratament fie el si foarte dureros, sunt dispusa sa-mi aloc tot timpul si toata energia scopului de a avea propriul copil, as face orice numai sa stiu ca imi pot tine copilul in brate. Cred ca toate astea sunt eforturi considerabile pentru o femeie, asa ca daca statul ar lua de pe umerii nostri povara costurilor imense ale procedurilor de reproducere asistata ne-ar usura un pic suferinta.
Sper din tot sufletul ca ne veti intelege si ne veti sustine in lupta noastra.
Sa va ajute Dumnezeu
27
sophie76 23-Ian-2009 09:48
infertilitatea este o boala
D-le ministru, nu are sens sa va povestesc suferinta prin care trecem zilnic eu si sotul meu datorita acestei pb crunte: infertilitatea, doar va rog din suflet sa ne dati o sansa mie si tuturor cuplurilor infertile din Romania sa ne putem tine copilul in brate , cred ca o meritam, e dreptul nostru fundamental, pe care doar statul roman il refuza!!! (...)


28
iulia_70 23-Ian-2009 11:11
INFERTILITATEA ...o problema comuna!!!!
Domnule Ministru Bazac,
suferinta celor care isi doresc copii cu tot sufletul dar din motive medicale nu-i pot avea pe cale naturala , este imensa.
Va rugam ajutati-ne ca macar prin aceasta procedura (FIV) sa putem spera ca intro zi ne vom tine copilul in brate. Nu intoarceti spatele strigatelor noastre de ajutor !!!
29
76pif 23-Ian-2009 12:31
infertilitatea este o boala
Domnule ministru, imi pare rau ca si dumneavoastra faceti parte din categoria cuplurilor cu probleme de fertilitate. Sper ca ne veti intelege si ne veti sustine in lupta noastra, deoarece stiti probabil cat este de greu sa te lupti cu aceasta boala- infertilitatea.
Va rugam sa ne sprijiniti in demersurile noastre.
http://infertilitateaesteoboala.wordpres s.com/


30
tamaryllis 23-Ian-2009 14:56
infertilitatea este o boala
76pif (23-Ian-2009 12:31)
infertilitatea este o boala
Domnule ministru, imi pare rau ca si dumneavoastra faceti parte din categoria cuplurilor cu
Nu pot sa ma gandesc decat la faptul ca ne-am agatat cu disperare de cateva cuvinte spuse la sfarsitul unui interviu care nu avea legatura cu aceasta tema dureroasa: INFERTILITATEA!
Speram sa ajutati atatea si atatea cupluri infertile sa isi vada visul cu ochii, pentru ca e clar ca numai cine traieste cu acest stigmat, intelege cu adevarat durerea noastra!
31
florela30 23-Ian-2009 15:52
Infertilitatea este o boala
Domnule ministru, nu va cerem sa faceti o concesie doar ptr ca si dvs va luptati cu aceasta infertilitate, va cerem doar drepturile noastre , sa ne sprijiniti in aceasta tema dureroasa si mai ales ca stiti ceea ce presupune aceasta infertilitate sa nu ne dati un raspuns imbecil asa cum au facut predecesorii dvs. Ajutati cuplurile infertile din romania asa cum celelalte tari civilizate isi ajuta si sustin cetatenii in lupata cu infertilitatea. Va multumim anticipat.
32
ingeras26a 23-Ian-2009 17:04
Infertilitatea este o boala! ajutati-ne
Domnule Ministru, nu pot decat sa spun ca imi pare rau ca si dvs. treceti prin ... ce trecem noi. Stiti cum este si ce simtiti ca barbat, ca femeie nu aveti cum si nici nu va cerem, dar sunt convinsa ca discutati cu sotia si a incercat sa va explice ce este in sufletul unei femei cand nu poate sa dea viata unui copil. Sper din inima sa reusiti sa va tineti in brate bebelusul si in acelasi timp sa ne ajutati si pe noi, restul, sa putem deveni PARINTI!
Va multumim.
33
2Bobocei 23-Ian-2009 19:52
Dreptul de a avea un copil
Stimate Domnule Ministru,
Noi cei care trecem prin problema infertilitatii de cuplu stim poate cel mai bine ce greu este sa vorbim despre acest subiect.
Apreciem ca ati putut vorbi public despre aceasta problema cu care, cu parere de rau, vad ca si dumneavoastra va confruntati.
Nu cerem decat dreptul de a avea un copil. Un drept la care, in acest moment, statul roman nu isi aduce nici un aport.
Multe cupluri fac sacrificii enorme sa poata obtine o sarcina prin tratamente si proceduri foarte costisitoare.
Sper ca toate aceste mesaje sa va determine sa reflectati putin asupra problematicii infertilitatii si sa demarati procedurile legale in cadrul Ministerului pe care il conduceti in vederea elaborarii cadrului legal care sa reglementeze reproducerea umana asistata. Acesta trebuie sa aiba in vedere, in principal, acordarea unui sprijin financiar cuplurilor infertile, asa cum se intampla in majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene, din care si Romania face parte incepand cu 2007.
Va multumim anticipat.
34
cristal1995 24-Ian-2009 00:32
Infertilitatea
Domnule Ministru,
chiar avem nevoie de ajutorul dumneavoastra! Va rugam sa nu ocoliti mesajele unor cupluri ajunse in faza dureroasa de FIV.
Am descoperit aceasta BOALA numita INFERTILITATE cu 5 ani in urma, la varsta de 25 ani!!! Nu va pot povesti in doar cateva randuri durerea psihica si fizica prin care am trecut in acesti ani si prin care trec in continuare. Totodata, de la varsta de 22 ani, cand am terminat facultatea, platesc asigurari de sanatate catre stat DEGEABA!
Sper sa ne auziti durerea, neputinta de a fi FEMEI cu adevarat!
http://infertilitateaesteoboala.wordpre ss.com/
35
NAGYRAMO 26-Ian-2009 08:15
Va rog ajutati-ne
Domnule Ministru imi pare rau ca va confruntati cu o problema asa de grava cum este infertilitatea. Din nefericire sunt tot mai multe cupluri care sufera de aceasta boala. Majoritatea cuplurilor nu isi pot permite nici macar o inseminare sa nu mai spun de un FIV. De ce noi suntem condamnati sa nu aveam copii nostri, doar datorita lipsei de bani? Si noi platim in fiecare luna acei bani catre asigurarea de sanatate si nu beneficiem de ea.
Infertilitatea este o boala grava care te afecteaza foarte tare si iti influenteaza viata de zi cu zi.
Asa ca va rog Domnul Ministru ajutati-ne, oferiti-ne si noua o sansa de a ne tine la un moment dat bebelasi in brate.
36
felix76 30-Ian-2009 21:58
ne cititi domnule ministru?
Domnule Ministru, dupa cum vedeti ne agatam de cel mai mic detaliu al interviului dat de d-vs (chiar daca nu are nici un fel de legatura cu tema principala) ca sa ne facem auziti, vazuti! Motivul pentru care facem acest lucru este DISPERAREA din sufletele noastre! Oare meritam sa fim luati in seama? Eu cred ca DA, pentru ca noi vom da nastere la generatiile care ne vor plati pensiile si mie si d-vs. Si vor fi copii educati, ingrijiti si, cel mai important, iubiti cu toata fiinta noastra! Deci inca odata, va rog, chiar si in acest an de criza, incercati sa faceti ceva pentru noi! Ajutandu-ne va ajutati si familia d-vs... Multumesc
37
claudia_mamaruta 05-Feb-2009 15:51
"mandria de a fi roman"
Ramaneam cu speranta ca in viitorul foarte apropiat, si in Romania va exista o lege care sa reglementeze vitro. Doar suntem mandri ca suntem romani, nu?
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
SOCIETATE