Home » Politic » Guvern » Fraudă grosolană în Parlament pentru Mitrea şi Năstase

Fraudă grosolană în Parlament pentru Mitrea şi Năstase

26 Iun 2008 Lucian Gheorghiu, Cristian Oprea | 28 comentarii | 13701 vizualizari
Rating:
30 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Cotidianul a descoperit joi că anunţul privind neîntrunirea cvorului de şedinţă la votul privind dosarele Năstase şi Mitrea a fost fals. Băsescu cere sesiune specială pentru Mitrea, Năstase şi Curtea de Conturi.
 
parlamentari
Marţi, oficialii Camerei au declarat nul votul privind cererile DNA de aprobare a începerii urmăririi penale pentru Miron Mitrea şi Adrian Năstase, motivând lipsa cvorumului de şedinţă. S-a anunţat că au existat doar 208 deputaţi care şi-au exprimat sufragiile, minimum necesar fiind 219.

Procesul-verbal de după votare reprezintă un fals grosolan. Nu au fost trecuţi ca fiind prezenţi şi deputaţii aflaţi în sală şi care din diferite motive nu au votat. Art. 129, alin. 6, din Regulamentul Camerei, spune clar: „Deputaţii care nu îşi exercită dreptul de vot, dar care au fost prezenţi în sala de şedinţe intră în numărul regulamentar de stabilire a cvorumului“. Trei deputaţi - Adrian Năstase, Manuela şi Miron Mitrea - se văd foarte clar în imaginile video că spun „prezent“, dar că nu votează. În situaţia lor au fost însă mai mulţi deputaţi (imaginile televiziunii interne ale Camerei focalizează doar primele două rânduri de bănci), deci, cu siguranţă a existat cvorum de şedinţă.

Stenograma şedinţei de marţi este uluitoare. Doar 48 de deputaţi (dintr-un total de 328) apar ca fiind absenţi. Evident, stenografele au notat ceea ce citea (la apelul votului) secretarul de şedinţă Gelil Eserghep. Acesta, cu bună ştiinţă nu anunţa - unde era cazul - „prezent în sala, nu votează“ - şi nu a anunţat o mare parte dintre cei prezenţi şi nici o parte dintre absenţi. Totul făcut parcă pentru a pregăti un viitor anunţ de neîntrunire a cvorumului. Din stenogramă nu se poate afla câţi deputaţi au fost prezenţi şi câţi au votat.

Reamintim, cu 30 de minute înainte de acest vot, în plen se aflau 248 de deputaţi. Unii au plecat, dar au fost alţii, absenţi anterior, care au venit special pentru acest vot. Valer Dorneanu, vicepreşedinte al Camerei, îl consideră vinovat de această situaţie pe Bogdan Olteanu. „S-a greşit pentru că nu s-a făcut o reverificare oficială a cvorumului. Dl preşedinte de şedinţă, Bogdan Olteanu, trebuia să facă acest lucru înainte de votare.

Sigur, la voturile anterioare au fost suficienţi deputaţi, dar să nu uităm că s-a luat o pauză şi nu se mai putea considera ca fiind valabil cvorumul anterior. Dacă s-ar fi făcut verificarea, s-ar fi ştiut dinainte câţi deputaţi sunt efectiv în sală. Nu exclud ca în afară de soţii Mitrea şi dl Năstase ar fi fost şi alţii care nu au votat. Dar acum nu mai avem ce face, decât supoziţii de tot felul“, ne-a declarat Dorneanu.

Erată 

Dintr-o regretabilă eroare, în ediţia de ieri a ziarului Cotidianul, pe prima pagină în fotografia de deschidere, în locul deputatului PNL Traian Dobre a apărut o poză a deputatulului PD-L Cornel Ştirbeţ. Aceeaşi eroare s-a strecurat şi în pagina 5, acolo unde, în dreptul declaraţiei lui Traian Dobre, a apărut fotografia deputatului Ştirbeţ şi invers. Cerem scuze pentru această eroare.
 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

28 comentarii

 
1
Cruntu 26-Iun-2008 23:01
Dizolvarea si arestarea parlamentarilor
nu ar fi nicidecum lovitura de stat, ci aplicarea legii si a constitutiei existente.
Fara echivoc, parlamentul este cel mai infect cuib de criminali si escroci al Romaniei, iar presedintia si armata ar face bine sa scoata tara din mizeria asta fara de sfarsit.
2
mandea007 26-Iun-2008 23:19
sf ioan botezatorul
asemeni lui iarasi zic:
AVEM UN PARLAMENT. CUM SCAPAM DE EL?
AM SCAPAT DE EL. CE PUNEM IN LOC?
PINA NU VOM RASPUNDE LA ACESTE INTREBARI DEGEABA TOATA VORBARAIA. ABIA ATUNCI VOM MAI AVEA SPERANTA.....
3
msftnotok 26-Iun-2008 23:21
indeed...
Cruntu (26-Iun-2008 23:01)
Dizolvarea si arestarea parlamentarilor
nu ar fi nicidecum lovitura de stat, ci aplicarea legii si a constitutiei existente.
Fara
Stau si ma intreb cum ar reactiona America daca Base ar pune tunul pe Parlament ca Eltzan. Reactia UE chiar n-ar conta. Prietenii stiu de ce ...
Oricum, cu toate ca nu sunt pentru dictaturi si chestii de genul asta, sunt pentru ANIHILAREA acestor nemernici o data pentru totdeauna. M-am saturat sa tot aud vesti de-astea de la 6000 de mile departare.
Lumea cred ca ar aplauda la scena deschisa prezenta militarilor in fata parlamentului. Nu uitati ca in Indonezia s-a intamplat cam acelasi lucru acum ceva timp.
4
georgeV 26-Iun-2008 23:48
Domnule Sarcozy,
Ma adresez in calitatea dvs de Presedinte al Consiliului UE in perioada Iulie - Decembrie 2008 cu speranta ca in acesta perioada viziunea dvs personala clara si limpede si a Frantei in general sa primeze in politica UE.

Desi Comisia si Parlamentul au fost insistent avertizati din cunostintele mele de numerosi cetateni ai Uniunii si in special din Romania toate opiniile au fost ignorante in mod flagrant si in continuare niciun mecanism de corectie nu a fost aplicat.

Avertizarile de mai sus se refereau la faptul ca Romania nu este pregatita pentru aderare - dar mai grav Uniunea (Comisia si Parlamentul) nu sant pregatite pentru a face fata acestei integrari.

Uniunea a fost conceputa si a exercitat functiile sale pe parcursul anilor dela incheierea WW2 in lumea civilizatiei Europei Occidentale si a unor valori moral-spirituale si idealuri total necunoscute pentru cei ce au dominat societatea din aceste tari in comunism si in continuare in neocomunismul prezent.

Domnule Sarkozy - luciditatea dvs nu va poate permite sa vedeti in aceste tari altceva decat realitatea:

- o parodie de democratie multipartita cu actori cabotini si cu mentalitatea exemplificata de personaje reprobabile (mugabe, sadam, ahmadinejad).

- o parodie de economie de piata in care totul este sufocat de coruptie, de lipsa de competitie si impozitare justificata doar de lacomia guvernantilor.

Uniunea ar trebui sa priveasca lucid si sa treaca la retragerea Romaniei a calitatii de membru cu drepturi depline pana la corectarea acestor deficiente.

Fara un program de inlocuire sau reeducare a acestor actori ratati Uniunea va fi continu discreditata iar banii platitorilor de taxa din Uniune risipiti sau dirijati spre lanturile de coruptie din Romania.

Domnule Sarkozy, nu uitati - comunistilor le-a trebuit peste jumatate de secol de intoxicare mentala ca sa creeze acesti retardati, buni de nimic - intr-un sistem incepand dela kindergarden pana la nivel academic.

5
mudi 27-Iun-2008 00:42
de acord, dle george V
dar incercati sa corectati greselile gramaticale pe care le-ati facut in text ("sant"!!!, "continu"?)...
6
rxctps 27-Iun-2008 07:02
Pe ce lume traiesti dle?
georgeV (26-Iun-2008 23:48)
Domnule Sarcozy,
Ma adresez in calitatea dvs de Presedinte al Consiliului UE in perioada Iulie -
Pana acum "banii platitorilor de taxe din UE"nu au fost in pericol pentru simplul motiv ca de guvizi ce suntem platim peste un miliard (o mie de milioane de euro!)anual cotizatie la excrocheria denumita UE...doar se stie ca banii ii iei cel mai usor de la saraci!Cate fasoane tembele...
7
ninel 1 27-Iun-2008 08:22
Furt la vot si in toamna
Din pacate si in toamna se va fura masiv la alegerile pentru parlamentare (sau la anul). Nu am vazut pe nimeni bagat la puscarie pentru fraudele de la aceste alegeri desi au fost declaratii clare ca s-au dat bani, ca s-a facut suveica si alte manevre. Exista o declaratie a unei fete care spunea ca trebuia sa se deplaseze cu microbuzul prin diferite localitati si sa voteze in locul altor persoane aflate pe lista plecate in strainatate sau moarte in complicitate cu o persoana din comisie. Mai spunea ca si politia era implicata in aceasta frauda. De ce nu se spune nimic despre asta? De ce televiziunile si ziarele tac complice in loc sa faca emisiuni si reportaje pe aceasta tema?
8
bratu_g 27-Iun-2008 08:38
bumerang
Democratia functioneaza normal cand oamenii au o anumita cultura politica si un simt al valorii; daca obligi oamenii din tribul Hutu_Hatu sa traiasca in democratie, ei vor fi manipulati foarte usor de smecheri si toate deciziile pe care le vor lua se vor intoarce ca un bumerang in capul lor. Unde mai pui faptul ca alegand oameni ca cei de acum in parlament iti expui in fata intregii lumi propria prostie. Dar, cum bine se stie, fiecare popor are conducatorii pe care ii merita.
9
pulp fiction 27-Iun-2008 08:55
Bogdan Olteanu!
Cum este vorba despre nereguli la deputati, despre declaratii ce contin minciuni de te doare capul (doar doar pune botul cineva) hop! Apare numele acestui individ!
10
montezuma 27-Iun-2008 09:21
nu ma mai mira nimic
este o practica obisnuita pentru parlamentari sa sfideze cetatenii romaniei. Ca si in cazul suspendarii presedintelui, ca si in cazul votului uninominal ca si in multe alte cazuri coalitia 322 ii sfideaza pe romani. Gandindu-ne insa la rezultatele alegerilor (mai ales la rezultatul de la bucuresti) se pare ca primim exact ceea ce meritam. Suntem un popor de mincinosi, marlani si mediocri iar cei care ne conduc nu au cum fi altfel.
P.S. e prea dimineata pentru prostituatele de internet sau lucreaza numai cu plata inainte? cepeca, monique-francoise, bogdan69, cata sunteti intr-o asa pana de idei cretine? Nu ne mai demonstrati cum e negrul alb, maro sau verde?
11
Udrea Traian 27-Iun-2008 10:21
Frauda In Parlamentul Romaniei!
O fi o stire pozitiva sau negativa.
Dac dipa spusele lui Dornenu Bogdan Olteanu este de vina se va lasa cu sanctiuni?
12
filadel 27-Iun-2008 10:27
Este cazul unor DEMISII
Ar trebui să curgă demisiile pe bandă rulantă.
Bogdan Olteanu se audeee?
Sergiu Andon se audeee?
Comisia Juridicăăăă!!
Camera deputaţiloooooor!!
13
Elli 27-Iun-2008 11:07
Dar PDL ce pazea ??

Nu era normal ca PDL sa protesteze la fiecare incalcare de acest fel a Regulamentului ?
Nu era necesar ca in urma sesizarii sa fie oprita sedinta si sa se reia cu respectarea procedurilor din regulament ?
Ca doar nu votau atunci pentru prima oara in viata lor -
Nu era normal sa depuna plangere in justitie pentru abuz in functie din partea biroului permanent al camerei - evident, dupa ce ar fi sesizat iar abuzul ar fi continuat fara a tine seama de proteste ?

De ce ne punem noi speranta intr-un singur om, Traian Basescu - cat timp la astia le ploua-n gura si se cred deasupra norilor stiind ca pentru oameni ca noi ei sunt ultima/unica alternativa ?
De ce ne punem noi sperante in PDL daca ei refuza sa-i scoata in fata pe oamenii care reprezinta electoratul anti-PSD ?
Cum vor ei sa faca campanie anti-PSD cat timp adevaratii militanti anti-PSD (cei care vin din PLD) sunt ascunsi si tinuti departe de propriul electorat ?

14
gabifm 27-Iun-2008 11:28
Va surprinde?
Anormal ar fi fost ca acest vot sa treaca de parlament. Ceea ce s-a intamplat intra in cotidian. Ceea ce face Bogdan Olteanu este un demers normal. Oameni buni, traim in Romania! Nu se va face nimic in domeniul justitiei, al coruptiei pentru ca suntem condusi de oameni care sunt ... puscariabili!
15
hydeparker 27-Iun-2008 12:23
Pina unde?
Cit de penibili sunt cei doi hoti supraponderali! Ce teama au sa compara in fata justitiei! Cite institutii angrenate degeaba si bani irositi pentru niste banditi de "talie"! Aici este vorba de fapt de intreaga clasa politica si nu numai de cei doi. De asta nu se intimpla nimic!!!
16
SCORPIO 27-Iun-2008 13:59
Discutam vorbe
Daca aia lipsa de la pedeleu erau pe baricade se vota si gata ramanad ca Nastase si Mitrea sa-si dea demisia din parlament pentru a fi cercetati. Restu-i campanie electorala!
17
rxctps 27-Iun-2008 14:34
Pai daca nu-i convine...
...Consumatorului,sa le dea ordin parlamentarilor pdl-isti sa nu mai umble creanga.Au lipsit doar 12 voturi ca smenarii aia sa fie dati pe mana procuraturii dar au lipsit 17 pdl-isti...oricum stati linistiti ca la Capitala totu-i pe roate,ingalatul de Murgeanu si leprezentantu'lu'Jiji sunt viceprimari generali.Numa'aveti grija ca unul sa nu scrie prea multe note informative iar cellalt sa nu adoarma numarand oi...
18
stefanis 27-Iun-2008 14:36
parlamentul = interese mafiote.
Acesti nemernici cu figuri de om ar trebui extirpati ca pe niste sobolani.Un rahat de B.Olteanu,obraznic si arogant,Paunescu,Vadim,Iliescu,Andon,sunt cei care ne reprezinta pe noi ? Rusine popor roman care pentru o punga cu zahar si o sticla de ulei faci alesi oameni care au doar dorinta de imbogatire rapida.Fraudele electorale sunt practicate la vedere si politia si justitia nu vad nimic. E clar ca nu avem sanse de redresare odata ce avem asa nulitati in parlament.Mi-e scarba de ei.
19
stefanis 27-Iun-2008 14:38
Da.Este poate o solutie alungarea
georgeV (26-Iun-2008 23:48)
Domnule Sarcozy,
Ma adresez in calitatea dvs de Presedinte al Consiliului UE in perioada Iulie -
Romaniei din UE.Nu meritam sa stam alaturi de popoare civilizate. La noi coruptia e incomensurabila,parlamentul este o rusine,justitia si politia sunt marionete.
20
stefanis 27-Iun-2008 14:50
Propunere pentru editorii Cotidianul
Comentariile la acest articol ar trebui imprimate si trimise recomandat lui Nastase,Mitrea si Bogdan Olteanu,solicitandu-le sa-si dea cu parerea.Daca nu raspund,le mai trimiteti odata si tot asa.
21
Kabul din Afg 27-Iun-2008 14:55
Tot ce-i mai rau in Romania
s-a adunat in Parlamentul acesta. Aceasta institutie actioneaza impotriva legilor, a bunului simt, dar mai ales impotriva intereselor nationale. Si-au tras drepturi si privilegii ca nicaieri in lume. Cu o astfel de institutie nu putem sta cat de cat demni in UE, si in lume in general. Cei care au contacte cu strainatatea inteleg mai bine aceasta situatie. Suntem peceputi si tratati ca cetatenii unei tari de mana a doua, starnim zimbete cu subinteles si suntem de multe ori chiar umiliti. Pecetea coruptiei endemice de factura pur romaneasca ne urmareste peste tot. Toti stiu cine a fost Nastase, si francezii, si englezii, dar mai ales germanii, iar acum auzind cum Parlamentul incearca sa-l albeasca au reactii inamicale, malitioase. Suferim pentru niste lingai si hoti. Numai alegerile din toamna mai aduc oarece speranta!
22
Quasimodo 27-Iun-2008 15:13
Inutil
Aceşti oameni ne-au tot demonstrat că puţin le pasă de lege sau de cei care i-au trimis acolo cu speranţa că vor face ceva pentru ei, de electori. Au fost situaţii nenumărate când au fost surprinşi cu "neuronii în vine" şi ne-au demonstrat cu preaplin că nici nu ştiu, nici nu pot, dar, mai ales, nu vor să înţeleagă că ei nu sunt puşi acolo "stăpâni" ci că sunt nişte funcţionari puşi să ne slujească.
Nu este nevoie să mai numărăm situaţiile în care s-au făcut de râs şi este o aberaţie fraza pe care o tot flutură ei când noi generalizăm: "Nu toţi parlamentarii sunt proşti, corupţi...". Ba chiar toţi sunt astfel şi aş mai adăoga şi majoritatea trusturilor media care ne tot aburesc, aruncând în derizoriu criza de moralitate în care se află toata clasa politică românească, dar şi societatea.
De ce şi societatea? Păi, analizaţi rezultatele acestor alegeri locale! Parcă în ciuda tuturor evidenţelor, tot cei mai "pătaţi" fruntaşi ai partidelor politice sunt aleşi şi, deşi sunt partide care ar trebui să dispară natural, nefiind votate, ele, nu numai că nu dispar, dar reuşesc chiar să se întărească.
Toţi "lătrăm" că nu sunt buni, că sunt hoţi şi aroganţi, că ne mănâncă zilele de 19 ani, dar, paradoxal, când este să punem ştampila, iar îi credităm cu viitorul nostru.
Inutil. Parcă ne aflăm în zona crepusculară. Ei ne fură şi ne umilesc, iar noi le dăm cheile visteriei pe mână, mandat după mandat.
23
cicero. 27-Iun-2008 15:18
normal
cu frauda pana la capt!
24
arthur_arting 27-Iun-2008 15:19
Hai ca sunteti penibil!
Cruntu (26-Iun-2008 23:01)
Dizolvarea si arestarea parlamentarilor
nu ar fi nicidecum lovitura de stat, ci aplicarea legii si a constitutiei existente.
Fara
Mai stimate pentru tine si alti manelisti in gandire sunt Basescu si deontologii cotidieni-realisti-vantosi detinatorii adevarului suprem ,dar pentru restul de cca. 65% din romani NU! Unde e falsul grosolan cand cotidienii au depistat cel mult 3 potentiali votanti si de fapt lipseau 11! Asta e stilul Basescu care anunta ca stie el un judecator corupt dar nu-l denunta sau ca el nu a furat flota pentru ca nu a fost dovedit de 10 expertize ci doar de 9!
Astia ca dvs. inca nu au descoperit ca in democratie ^^% este intodeuna majoritate fata de 34% si astea sunt cifrele de la euro-par. si de la LOcale ,asa ca legitimi sunt "cei 322" oricat ar plange Basescu si Boc! Aaaa,cu o lovitura de stat sa ajungem la nivelul Rusiei lui Putin se poate dar intram in istorie ca dati afara din UE! Si mie acolo imi place!
25
Cata 27-Iun-2008 16:46
are cineva idee
cine si cand a adoptat legislatie privind acordul parlamentului? aceste imunitati pornind de al seful statului continuan cu ministrii si terminand cu parlamentarii trebuie eliminate. toti trebuie sa fim egali in fata legii. nu unii mai egali decat altii...
26
mosh Califar 27-Iun-2008 16:49
De Italia ati auzit ?
De un domn Berlusconi care ajutat de alt domn Frattini ( cunoasteti numele astea cumva ?) si-a tras LEGI care sa-l faca imun la urmarire penala ce parere aveti domnilor ziaristi ? Sau despre Italia "prietena" nu deschidem guritzele ?
27
marcelus 27-Iun-2008 17:11
Ce mai conteaza un fals in plus...
cand majoritatea parlamentarilor s-au strecurat prin viata inseland, furand, deturnand, evazionand sa. Poate ca unii au si crime nedovedite la activ, nu m-ar mira. Deci un fals de felul asta e, cum sa zic, absolut in logica normalului pentru astfel de oameni.
Dar nu este in intregime vina lor. Dar cu siguranta este vina noastra, a tuturor, pentru ca refuzam sa deschidem ochiii atunci cand mergem, sau ar trebui sa mergem la vot. Fie stam acasa si preferam sa-i injuram (ducem politica aia cu participam dar nu ne bagam), fie punem botu' la pomeni electorale, fie votam cum o da Domnul.
Un vot responsabil, proactiv si participativ ar schimba proportia in Parlament, covarsitor acum in favoarea ticalosilor.
Daca nu ne va fi clara chestia asta, atunci ne meritam soarta pana in ultima clipa. Sa fie clar!
28
Marius Delaepicentru 27-Iun-2008 18:12
Acordul tacit
Ar fi timpul ca justitia sa numai bage in seama parlamentul in speta asta, si sa considere fuga deputatilor ca fiind un acord tacit pentru continuarea proceselor penale.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
GUVERN