Home » Stiinta & Tehnologie » Campania anti-Dumnezeu se mută în Canada

Campania anti-Dumnezeu se mută în Canada

08 Mar 2009 Ionut Dulamita | 23 comentarii | 4090 vizualizari
Rating:
12 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Autobuze şi tramvaie tapetate cu sloganul “Dumnezeu probabil că nu există. Aşa că nu vă mai îngrijoraţi şi bucuraţi-vă de viaţă” au început să circule de săptămâna aceasta şi în oraşele canadiene Montreal şi Toronto, după acţiuni similare în Marea Britanie, Spania, Australia şi Italia.
 
Campania anti-Dumnezeu se muta in Canada
Sloganul ateist de pe autobuzele din Barcelona ajung si in Canada. Sursa: REUTERS
Acest mesaj ateist va rămâne inscripţionat până la sfârşitul lui martie pe zece autobuze care brăzdează centrul metropolei din provincia Quebec - Montreal -, pe câteva tramvaie şi în staţiile de metrou din Toronto, informează AFP.

Informaţia vine de la Michel Virard, preşedintele Asociaţiei Umaniste din Quebec, formată din 170 de membri. “Simplul fapt că ateii sunt batjocoriţi, insultaţi şi defăimaţi public şi că această formă de discurs este considerată şi acum normală arată importanţa rectificării acestei situaţii”, a declarat acesta.

Campania canadiană completează iniţiativa lansată la începutul lui ianuarie în Marea Britanie, unde 800 de autobuze din Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor au fost tapetate cu acelaşi mesaj ateist. Mişcarea insularilor a costat în jur de 160.000 de euro, dintre care 6.000 au fost donaţi de marele om de ştiinţă ateu Richard Dawkins, şi s-a extins imediat în Spania, Australia şi Italia.

Urmează Calgary
“Am vrut să lansăm o campanie asemănătoare cu a lor pentru că au avut un succes enorm”, a adăugat Virard, susţinând că ateii constituie “o parte a populaţiei care nu se bucură de o voce oficială”. El a precizat că o cerere pentru inscripţionarea cu acelaşi mesaj a mijloacelor de transport în comun din Calgary, capitala industriei petroliere canadiene şi o fortăreaţă a conservatorismului, iniţial refuzată, va fi aprobată şi ea în cele din urmă.

De cealaltă parte, secretarul general al Asociaţiei Episcopilor Catolici a spus că nu găseşte ofensatoare şi îngrijorătoare o astfel de iniţiativă, ea dovedind că cetăţenii canadieni sunt norocoşi să trăiască alături de libera exprimare.

În schimb, militanţii atei din Ottawa, Vancouver, Halifax şi Londra s-au lovit de refuzuri categorice din partea autorităţilor care gestionează reţeaua de transport în comun. De la începutul mişcării atee canadiene din această săptămână, 40 de oameni şi-au exprimat dorinţa de a se alătura Asociaţiei Umaniste, care a primit o nouă tranşă de donaţii în valoare de 3.000 de dolari, dar şi o “scrisoare de insultă”, a mai spus Michel Virard, inginer de profesie.
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

23 comentarii

 
1
Dariurs 09-Mar-2009 10:12
Campanie anti-Dumnezeu?
Oricum aţi întoarce-o, asta nu e campanie anti-Dumnezeu. Căci dacă ar fi, ar implica faprul că umaniştii cred în Dumnezeu, dar sunt "împotriva" lui.

În plus, mesajul original este "THERE'S PROBABLY NO GOD". De aici nu reiese că traducerea lui GOD este Dumnezeu şi nu zeu. Deci campania poate fi - şi trebuie - interpretată ca una împotriva zeilor şi a credinţelor în supranatural.
2
Ogre 09-Mar-2009 10:24
Pe cand in Romania?
Dariurs (09-Mar-2009 10:12)
Campanie anti-Dumnezeu?
Oricum aţi întoarce-o, asta nu e campanie anti-Dumnezeu. Căci dacă ar fi, ar implica
Astept cu mare drag sa vad cand/daca aceasta campanie soseste si in Romania. Ceva trebuie sa mai tulbure "turma de credinciosi" autodescoperiti brusc dupa 1990. Asta ar fi si un test bun pentru societatea romaneasca; sa vedem daca suntem dispusi cu adevarat sa respectam libertatea de expresie.
3
NOMOS 09-Mar-2009 11:04
CLARIFICARE:
Mesajele acelea nu se refera la "zei si la credinte in supranatural" precum afirma Darius,din simplul motiv ca daca era asa atunci mesajul trebuia sa fie: There are no gods.Adica,nu exista zei,la plural.Substantivele "God","Deu","Dios&q uot;,"Got",etc. cand sunt folosite la singular in asemenea contexte se refera numai la dumnezeul din religiile monoteiste.Oricum,in Anglia mai sunt alte mesaje pe autobuze precum: "Sleep in on Sunday mornings" ,adica "Dormiti duminica dimineata",cu alte cuvinte mesajul ne indeamna sa nu mergem duminica la biserica, deci e clar ca mesajul nu discrediteaza doar credintele politeiste,ci pe toate,Crestinismul fiind tinta principala.Este gresit sa afirmi ca aceasta campanie ii exclude pe crestini,din moment ce ateii refuza sa creada in existenta oricarei divinitati,fie ea Dumnezeu,Brahma sau Zeus.Mi se pare o prostie sa spui ca ateii militeaza doar impotriva credintelor in supranatural din moment ce pentru ei orice religie este considerata a fi o credinta in supranatural;ei nu fac diferenta intre religie si superstitie.

Cei care au venit cu ideea asta cu pancardele nu inteleg sensul cuvantului "respect".Nu imi aduc aminte sa fi vazut pe autobuze mesaje care sa-i jigneasca pe atei.De ce vor ei sa jigneasca persoanele religioase?E o intrebare care isi asteapta raspunsul.Cel mai probabil cei care au venit cu ideea asta sufera foarte mult de bigotism.De unde si pana unde stiu ei cum imi e mie mai bine sa-mi traiesc viata?Eu nu-mi aduc aminte sa-mi fi impus stilul meu de viata nimanui.Dar ce sa-i faci,englezii pana nu-s cinici nu se simt bine.Oricum,pancardele alea denota clar ca ei nu au nici macar taria de caracter sa sustina cu fermitate ateismul,utilizarea adverbului "probabil" indica o oarecare lipsa de fermitate si convingere in afirmatia lor.Daca pancardele astea au vreun scop in existenta lor amarata,este acela de-a fi ignorate.
4
shinobi 09-Mar-2009 13:04
lol
NOMOS (09-Mar-2009 11:04)
CLARIFICARE:
Mesajele acelea nu se refera la "zei si la credinte in supranatural" precum afirma
daca chiar e vreun "probabil" pe acolo inseamna ca mesajul este mai degraba de natura agnostica
5
gogu_tim 09-Mar-2009 13:46
Ateii persecutati si batjocoriti?!
Asta-i culmnea, frate! E ca in aia romaneasca "hotzu striga hotzii"...

Nicio religie din lume nu a fost batjocorita recent mai mult de catre atei decat religia crestina si adeptii acesteia... Si inca mai au tupeul sa sustina ca ei sunt cei batjocoriti. Da' nu va e un pic de rusine, fratilor?!... A, ma scuzati, am uitat... La standardele voastre morale lipsa rusinii este de fapt o virtute, n'asa?....

Oricum... Nu ma ingrijorez prea tare, la cata credibilitate are si la ce gandire "logica" e in stare "marele om de stiinta" Dawkins...
6
Ogre 09-Mar-2009 13:58
Clarificarea ne-a bagat in ceata
NOMOS (09-Mar-2009 11:04)
CLARIFICARE:
Mesajele acelea nu se refera la "zei si la credinte in supranatural" precum afirma
Domnule Nomos,
1) Singularul la care faceti referinta: "God" este intr-o propozitie negativa. In limba engleza "There is no God" este negatia existentei atat unui dumnezeu cat si mai multora (e si o chestie de logica, daca negi unul, oricare, negi pe toti). Asadar din aceasta nu se poate deduce ca mesajul este indreptat exclusiv credintelor monoteiste. Inteleg ca nu va place ca sa fiti asimilati cu alte religii si credinte. Dar din punct de vedere teoretic este la fel de greu sa argumentezi existenta unui dumnezeu ca si a mai multora, sau a altor creaturi invizibile (sau altfel detectabile): unicorni, zane, mos craciun, spiridusi, etc.
2). Mesajul "There is probably no God" este un mesaj despre inexistenta a ceva. Este in spatiul public (guvernat de libera exprimare), si nu foloseste nici un cuvant jignitor. Acest mesaj nu "impune" un stil de viata, nu impune sa fie crezut, dupa cum o reclama la Coca Cola nu "impune" ca oamenii sa bea acea bautura. Daca doriti sa va simtiti jignit, puteti sa o faceti (la fel cum sunteti liber sa faceti orice altceva cu timpul dvs.) dar nu puteti sustine in mod credibil ca v-a jignit mesajul. Pur si simplu exprima un punct de vedere ateu. Ar trebui si ateii sau oamenii de alte religii sa se simta lezati de atunci cand crestinii afirma public ca "There is a God"? Ar trebui ca in alte domenii cand un om de stiinta afirma ca Pluto este o planeta, cei care au o alta parere sa se simta jignit? Pe scurt ce ati zis cu privire la a fi jignit e absurd, si aveti dreptul sa fiti astfel.
7
Ogre 09-Mar-2009 14:01
Continuare
Ogre (09-Mar-2009 13:58)
Clarificarea ne-a bagat in ceata
Domnule Nomos,
1) Singularul la care faceti referinta: "God" este intr-o propozitie negativa. In limba
Ceea ce nu aveti dreptul sa faceti este sa jigniti; iar asta faceti cand ii numiti pe autorii mesajului "bigoti", cand insinuati fara argumente ca acestia impun un stil de viata, cand tot ce fac este sa exprime o opinie despre ceva ce exista sau nu exista.
8
Ogre 09-Mar-2009 14:08
Sunteti revoltat dar de ce?
gogu_tim (09-Mar-2009 13:46)
Ateii persecutati si batjocoriti?!
Asta-i culmnea, frate! E ca in aia romaneasca "hotzu striga hotzii"...

Nicio religie din
Domnule gogu_tim,
Faceti niste afirmatii generale si foarte nete. Nu dati nici un exemplu despre badjocorirea religiei crestine la care va referiti, nici nu argumentati ca aceasta ar fi facuta de "atei". Insinuati ca ateii (in general doar pentru ca sunt atei) au motive sa le fie rusine, si ca nu au standarde morale, dar nu argumentati in nici un fel. Insinuati ca Richard Dawkins este lipsit de credibilitate si logica, fara nici un argument.
Ca atare afirmatiile dumneavoastra sunt jignitoare, neargumentate si nu merita nici un fel de consideratie.
9
1octav 09-Mar-2009 14:28
Domnu' Dulamita, va plac dumnezeii?
Mie nu imi plac jurnalistii prosti. Sau oamenii care fac un job la care nu se pricep... si se vede. Dumneavoastra nu stiti sa traduceti lucruri simple din engleza (este limpede ca "articolele" dumneavoastra sunt simple preluari de pe fluxul de stiri)... ba mai mult, denaturati sensul textelor traduse.
Cum este aceasta campanie anti-dumnezeu, cand dumnezeu nu exista? Ce rost are sa fii anti sau sa il scrii cu D mare pe dumnezeu, cand el este o fantasma in mintea unor oameni euforici de la infometarea prin post?
Pune domnule mana si mananca o friptura, poate iti revine claritatea logicii... sau cunoasterea limbii engleze.
10
NOMOS 09-Mar-2009 21:30
ATUNCI AM SA CLARIFIC MAI MULT:
Ogre (09-Mar-2009 13:58)
Clarificarea ne-a bagat in ceata
Domnule Nomos,
1) Singularul la care faceti referinta: "God" este intr-o propozitie negativa. In limba
Mesajul vizeaza in special religiile monoteiste,cu precadere crestinismul.De ce spun asta?Pentru ca alte pancarde promovau mesajul: "THE BAD NEWS IS,THERE IS NO GOD.THE GOOD NEWS IS,YOU DON'T NEED HIM".Alt mesaj era: "Sleep in on sunday mornings",din cate stiu eu este o practica crestineasca a te trezi duminica dimineata pentru a merge la biserica,asa ca subtextul mesajului este clar:nu te duce duminica la biserica.In engleza,franceza,germana si spaniola cuvintele :God,Dieu,Got si Dios,cand sunt folosite la singular in asemenea contexte au sensul de "Dumnezeu",nu de zeu in general.Daca aceasta campanie viza toate religiile,fara sa se refere in special la una anume,atunci spuneau pur si simplu:There are no GODS.La plural,si gata.

Aceste mesaje,pancarde nu m-ar "revolta" daca ar fi puse intr-un mediu frecventat de atei;problema este ca aceste pancarde sunt afisate IN PUBLIC unde nu toti sunt atei.Cum sa nu fiu putin iritat cand mesajele insinueaza ca eu nu stiu sa ma bucur de viata pentru ca apartin unei anumite religii?Cum ar fi daca eu as afisa mesaje in public gen: "Ateii sunt doar niste ignoranti" sau "A fi ignorant este sinonim cu a fi ateu".Intr-un mediu public mesajele astea nu au ce cauta;stiu ca toti avem dreptul la libera exprimare dar treaba asta cu pancardele este deja un abuz al acestui drept;in public respectul este obligatoriu.Problema e ca tu vezi lucrurile numai din perspectiva ta,nu si din perspectiva celorlalti.Pentru tine o caricatura cu Mahomed nu inseamna nimic,dar pentru un musulman reprezinta o blasfemie si o lipsa totala de respect pentru religia lui.Vrei sa promovezi ateismul?Treaba ta.Dar fa-o in asa fel incat sa nu-mi discreditezi convingerile mele.Nu-mi spune mie ca eu nu am nevoie de Dumnezeu sau sa nu ma scol duminica sa merg la biserica,ca nici io nu iti spun tie sa nu crezi in teoria evolutiei sau sa nu accepti ce spune Dawkins.
Sper ca m-am facut inteles.

11
NOMOS 09-Mar-2009 21:48
NU II FAC EU BIGOTI
Ogre (09-Mar-2009 14:01)
Continuare
Ceea ce nu aveti dreptul sa faceti este sa jigniti; iar asta faceti cand
eu doar constat ca ei sunt bigoti.Oricum,chiar daca i-am jignit,eu cel putin nu am inceput o campanie anti-ateism si nu mi-am raspandit "injuriile" in halul in care o fac ei.Doar mi-am exprimat opinia intr-un mod civilizat fara sa trebuiasca sa mi-o afisez pe autobuze in locuri publice frecventate intensiv de lume.Nu imi permit sa spun lucruri gen :"Ateismul este ignoranta" sau "Sa nu credeti in Darwin!" si sa le afisez in public,din simplul motiv ca in lumea asta nu toti sunt de acord cu opinia mea.Daca vreau sa contraatac ateismul in nici un caz n-am sa fac pancarde gen : "Ateismul nu este bun pentru tine" din simplul motiv ca eu nu sunt in masura sa decid pentru ceilalti ce le face bine si ce le face rau.Din aceleasi motive nici ateii nu au dreptul sa afiseze mesaje din care sa reiasa ca religia mea este inutila si ca nu stiu sa ma bucur de viata din cauza ei.Intelege ca respectul este reciproc.Fie respecti pe toti,fie nu respecti pe nimeni.
12
NOMOS 09-Mar-2009 21:59
Completare:
Mesajele spun clar ca eu nu stiu sa ma bucur de viata daca sunt o persoana religioasa,cel putin asta inteleg eu din: PROBABIL CA DUMNEZEU NU EXISTA,ASA CA NU-TI MAI FACE GRIJI SI BUCURA-TE DE VIATA.

Pentru minte religia in general nu reprezinta doar ingrijorare,si in nici un caz nu sunt de acord cu ideea ca eu nu stiu sa ma bucur de viata pentru ca sunt o persoana religioasa.Nimeni nu este in masura sa-mi spuna mie (cel putin nu in stilul asta) ca nu stiu sa-mi traiesc viata pentru ca nu sunt ateu.
13
kalos 09-Mar-2009 22:13
discutia
in Canada, discutia in jurul acestor autobuze poate fi de bun augur;
o alta opinie exprimata inca din Februarie 2009
http://blog.punctul.com/2009/02/09/vestea-buna-a -autobuzelor-cu-mesaj-ateist/
14
Ogre 10-Mar-2009 00:05
Mai mult nu e mai clar
NOMOS (09-Mar-2009 21:30)
ATUNCI AM SA CLARIFIC MAI MULT:
Mesajul vizeaza in special religiile monoteiste,cu precadere crestinismul.De ce spun asta?Pentru ca alte pancarde
Domnule Nomos,
In al doilea mesaj v-ati temperat ceea ce spuneti de la o afirmtie neta ca "nu se refera la "zei si la credinte in supranatural"" la unul mai moderat ca "vizeaza in special religiile monoteiste,cu precadere crestinismul". De data asta inclin sa va dau dreptate in privinta asta. Da, intr-un context crestin, era mai relevant sa se sugereze cu putere nu doar ca nu exista dumnezei in general ci si ca nu exista Dumnezeul crestin. Din punct de vedere al eficacitatii comunicarii mi se pare o alegere buna. Orice mesaj publicitar trebuie sa tina cont de context.
Legat de faptul ca mesajul este facut in public nu doar in medii atee, imi pare rau sa va dezamagesc dar tocmai asta este esenta. Spatiul public este unul guvernat de liberatea de exprimare. Nu trebuie sa fiti de acord cu mesajul, si fara lipsa de respect, nu conteaza daca sunteti sau nu de acord, ideea e ca oamenii au libertatea de a-si exprima opiniile, iar dumneavoastra nu aveti vreun drept sa va simtiti ofensat doar pentru ca sunteti in dezacord cu mesajul. (Ma rog aveti dreptul sa va simtiti cum doriti, inclusiv ofensat, dar nu va inchipuiti ca aveti si un drept sa vi se dea dreptate pentru asta si ca vi s-a creat vreun prejudiciu de cineva).
Pe de alta parte va invit sa aplicati acelasi standard si mesajelor religioase, care chiar daca nu pe autobuze, abunda in alte spatii la dispozitia publicului (TV, radio, presa, pancarte, etc). Ar trebui ca necredinciosii sau credinciosii altor religii sa se simta ofensati de un mesaj de genul "There is a God"?
Mai mult decat atat daca cineva creaza o ofensa, aceasta este adusa cand spatiul public (de data asta public in sensul folosindu-se de autoritatea statului) este invadat de simboluri ale unei religii, ignorand simbolurile si mesajele tuturor celorlalte credinte si ateismul. Acesta este cazul masurii Ministerului Educatiei de a pune OBLIGATORIU (si pentru cei ce nu cred) icoane in scoli.
15
Ogre 10-Mar-2009 00:21
Continuare
Cu privire la faptul ca va dati aceasta licenta de a fi ofensat, va supun din nou atentiei ca mesajul de pe autobuze era unul despre existenta sau inexistenta a ceva, care intr-adevar este in contradictie cu credinta crestina, dar nu este despre crestini. Mesajul nu afirma ceva de genul "Christians are X" unde X ar fi un atribut defaimator. Daca dumneavoastra afirmati ca "luna straluceste pe cer" iar eu sunt in dezacord, aceasta nu este o jignire. Nici imperativul "Now stop worrying and enjoy your life" cum nici imperativul "obey your thirst" din reclamele la Sprite nu este. Dumneavoastra chiar nu faceti distinctia intre pe de-o parte asertiuni despre realitate sau imperative recomandand o actiune si, pe de alta parte, jigniri.
Nu aveti vreun drept sa va simtiti revoltat de mesaje si sa replicati cu injurii sau jigniri. A afirma ca o persoana sau grup de persoane sunt ignorante (cum ati facut-o in public deja) este o jignire. Si intrucat nu fuseseti deja jignit este una gratuita. Dumneavoastra faceti ce ii acuzati pe altii ca fac.
16
Ogre 10-Mar-2009 00:33
Continuare2
Referitor la faptul ca va simtiti jignit de imperativul sa va bucurati de viata am spus deja ca nu aveti vreun motiv serios, intrucat acesta nu este o jignire ci doar un imperativ. Dumneavoastra interpretati la greu acest mesaj, adaugati semnificatii care nu exista si replicati dur cu jigniri. Faceti un salt de logica nepermis de la imperativ la jignire. Si in cele din urma v-as intreba daca nu cumva neintentionat dati dreptate mesajului: daca v-ati bucura mai mult de viata nu v-ati mai simti atat de usor "revoltat" si "ofensat" de lucruri care nu sunt revoltatoare si ofensatoare doar altfel decat ganditi dvs.
In cele din urma, paradoxal, desi nu in sensul jignitor formulat de dvs. sunt de acord cu mesajul "Ateii sunt ignoranti" formulat de dumneavoastra. Ateii sunt ignoranti despre existenta lui dumneazeu, si au curajul de a fi deschisi despre ignoranta lor. Mai mult decat a fi doar agnostici mai au curajul sa afirme ca o asfel de existenta, pe baza dovezilor cunoscute, este foarte improbabila, cu nimic mai probabila decat exitenta zanei zanelor, mumei padurii, a lui Mos Craciun, a unicornilor, etc.
Dumneavoastra care pretindeti ca "stiti" de existenta lui Dumnezeu, nu ati prezentat nimic in sustinerea credintei dvs, dar va simtiti ofensat de reactia, cat se poate de normala a altora la lipsa dvs. si a altora de dovezi.
17
Ogre 10-Mar-2009 00:42
Continuare 3
NOMOS (09-Mar-2009 21:48)
NU II FAC EU BIGOTI
eu doar constat ca ei sunt bigoti.Oricum,chiar daca i-am jignit,eu cel putin nu am
Nu stiu pe baza a ce "constatati" ca ateii, sau doar autorii mesajului sunt bigoti. Nu este nici evident bigotismul de care vorbiti nici nu prezentati vreun argument in sprijunul viziunii prezentate (ca sa nu vorbim ca in general intr-o dezbatere de idei e nepermis sa va lansati in astfel de caracterizari). Mesajele dvs. prin continutul de jigniri generalizante la adresa ateilor si autorilor mesajului nu sunt nicidecum "civilizate". Mesajul de pe autobuze, nu este "necivilizat" pentru ca este exprimat public pe autobuze (va amintesc ca este plasat acolo civilizat printr-o campanie publicitara nu prin vopsirea abuziva a autobuzelor).
18
Diana-tm 12-Mar-2009 02:54
Draga Ogre
Te rog sa crezi in Dumnezeu pentru simplul fapt ca Dumnezeu exista.Si asta nu pentru ca o spun eu ci pentru ca asa este. O pot confirma o multime de oameni care L-au cunoscut si care I-am simtit ajutorul (sau bataia) cu diferite ocazii din viata lor si care lasandu-se in voia Lui, prin lupta cu patimile, au inceput incet-incet sa-I semene, adica sa prinda "chip dumnezeiesc". Acesta este rostul si sensul existentei omului pe pamant. Unii dintre ei, ajunsi in apropierea sfinteniei, s-au invrednicit de la El cu darul facerii de minuni , al vindecarii bolilor, al vederii mai presus de fire. Credinta crestina, si inca cea ortodoxa este singura credinta adevarata, care asumata are putere de a-l scoate pe om din robia pacatului, a intunericului si a mortii sufletesti.E in intregime coerenta cu ea insasi si daca te vei stradui sa o cunosti vei vedea ca asa este. Numai prin credinta si indeplinirea poruncilor evanghelice omul poate iesi di stricaciunea firii in care l-a adus pacatul si din robia duhurilor rele la Lumina si Iubirea care este Hristos. daca L-ai cunoaste ti-ai da seama ca nu e nimic mai bun pe lumea asta, mai dulce si mai minunat decat El si poate ca ai lasa totul si I-aI urma Lui, asa cum au facut ucenicii Sai. Nu e nimic rau in credinta crestina, totul e bland si bun asa cum este El. gresesti incercand sa intelegi cu mintea aceste lucruri, incearca sa-ti deschizi inima, caci Dumnezeu "se gusta cu inima"si sa crezi, chiar daca ti-e greu, caci in religia crestina "mai intai e credinta, apoi cunostinta". Probabil sunt pacatele neamului pe care trebuie sa le ispasesti tu sau greutati ale vietii pe care le percepi ca nedreptati din partea lui Dumnezeu si eu am avut acelasi duh de razvratire, oricum esti pe un drum gresit, asculti de glasul celui ce primul s-a razvratit-diavolul, asa ca te indemn sa nu perseverzi pe acest drum caci vei ajunge din rau in mai rau
19
Diana-tm 12-Mar-2009 03:14
continuare
te vei impietri si te vei intuneca sufleteste din ce in ce mai mult si diavolul isi va striga din ce in ce mai imperativ drepturile asupra sufletului tau, si cu atat mai grea si mai indelungata va trebui sa fie pocainta, cu atat mai mult va trebui sa plangi pentru ca sa reintri in drepturile initiale de fiu al Lui Dumnezeu. Toate acestea probabil ca le simti sau le presimti undeva in sufletul tau, caci o ramasita a harului tot trebuie sa mai fie in sufletul tau, sper ca Duhul Sfant primit la Sf. Botez nu te-a parasit de tot. Sfanta Biserica a fost intemeiata de Hristos cu pretul sangelui Sau, e sigurul bastion de pe acest pamant impotriva diavolului , singura pe care portile iadului n-o vor birui pana la sfarsit. Ea ne sfinteste prin Sfintele taine, prin botez, prin Impartasanie, prin Spovedanie, chiar si prin cununie, ne imbraca cu putere de Sus pentru a putea savarsi binele si a ne feri de rau, ne ajuta treptat si cu efort si din partea noastra sa ne sfintim , sa ne indumnezeim. Acestea nu sunt vorbe goale, ci REALITATI. Hristos a facut totul pentru noi si si mantuirea noastra
20
Diana-tm 12-Mar-2009 03:51
continuare
S-a pogorat din ceruri, Dumnezeu fiind, a luat trup omenesc, s-a nascut in conditii umile intr-o familie saraca, a rabdat batjocuri, hule, lovituri, scuipari ,''ascultator facandu-se pana la moarte si inca moarte pe cruce", pentru a ispasi pacatele noastre, pentru ca oricine crede in El "sa nu moara, ci sa aiba viata vesnica", iar acum ne da trupul si sangele Lui spre mancare si bautura pentru vindecarea noastra sufleteasca. "Cu adevarat mare este taina crestinilor!" Nu te sminti daca nu le intelegi pe toate odata, in timp le vei intelege, important e sa fii pe cale, iar calea este Biserica, in afara careia nu exista mantuire!( Sf Ciprian al Cartaginei) Dar sa stii ca dupa ce a facut totul pentru mantuirea noastra, a doua oara Hristos nu va mai veni in umilinta, ci in slava, ca judecator si va 'desparti oile de capre'', cei buni de cei rai, fiii Lui Dumnezeu de fiii diavolului, si ''vor merge dreptii la viata vesnica, iar pacatosii la osanda vesnica'', in focul cel vesnic pregatit diavolului si ingerilor lui, pentru ca asta au ales. Dumnezeu e Atotbun dar e si judecator drept, rasplatind fiecaruia dupa faptele lui. Cand cineva il iubeste pe Dumnezeu din cauza ca L-a cunoscut nu poate rabda nici o ofensa adusa Celui pe care Il iubeste, e ca si cum ti-ar cere tie cineva sa ramai impasibil sau te-ar condamna ca te superi daca cineva ti-ar injura mama de exemplu, sau pe altcineva care iti este cel mai drag, si cu cat este Dumnezeu mai bun si mai demn de a fi iubit decat parintii nostri! Iar a spune despre Cel ce Este ca nu este e o ofensa cumplita, mai degraba noi nu existam decat El , care este insusi Viata! De asta se supara crestinii cand este jignit Hristos care atat de mult ne-a iubit si atat a facut pentru noi pentru ca simt durerea Lui infinita de a fi negat, respins batjocorit de proprii copii care Il rastignesc neincetat pana la sfarsitul veacurilor! Te sfatuiesc sa te smeresti si sa nu mai fi in tagma rastignitorilor ci in tagma prietenilor, sa-L cauti
21
Diana-tm 12-Mar-2009 03:58
continuare
din toata inima si-L vei gasi , caci e mai aproape de tine decat crezi, e viu, e sfant si"nu intoarce pe nimeni din cei ce vin la El', toate sunt inaintea ochilor lui, e indelung rabdator , milostiv si multindurat. Iar daca nu te vei intoarce te va astepta osanda fagaduita celor ce nu cred in El! Cere si vei primi, caci oricine cere primeste, oricine cauta gaseste si oricui bate, i se deschide, atat de bun e Dumnezeu! Incearca! Atat avem de ales:viata sau moartea, binecuvantarea sau blestemul.
22
radusky 28-Mar-2009 23:51
Bravo Diana
Ce faci tu este probabil (sic!) singurul efect pe care aceasta campanie o sa-l aiba. Cei care cred vor da marturie mai mare despre credintza lor, iar cei impietritzi se vor invartosa si mai rau. (doar trebuie sa se desparta oile de capre intr-un fel, nu?)
23
vasliu 09-Apr-2009 00:13
Prieten imaginar
Diana, singurul lucru bun despre credinţa în acest prieten imaginar numit Dumnezeu e că ai un prieten (chiar inexistent) în vremurile mai grele. Însă el nu te poate ajuta, indiferent de cât de mult te rogi la el, pentru că nu există. De-asta, creştinii şi ateii au exact aceleaşi şanse de a face cancer sau de a se vindeca miraculos de cancer.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
STIINTA & TEHNOLOGIE