Home » Editorial » Invitati » Atac de panică

Atac de panică

13 Aug 2009 Adrian Paul Iliescu | 30 comentarii | 4586 vizualizari
Rating:
28 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Teatrul politic dezinvolt - atât de familiar pentru noi - s-a preschimbat brusc, după raidul FMI, într-o dezlănţuire carnavalescă.
 
Ciocnirea besmetică a veştilor şi cifrelor nici nu mai poate fi urmărită: punctul de vârf al crizei a trecut... dimpotrivă, ce e mai rău abia urmează... în proximele luni vor fi concediaţi 100.000 de oameni... ba nu, cel puţin 150.000... pensiile vor fi îngheţate, ca şi salariile... nicidecum, creşterea de 2% (pentru pensionari) rămâne valabilă... salariul bugetarilor va scădea cu 25%, ...ba nu, cu 30%... şi, de fapt, salariile nu vor scădea pentru cei “competenţi” - economiile se vor face prin simpla disponibilizare a “incompetenţilor”... - ca şi cum Băsescu şi Boc îi detectaseră de mult pe netoţi şi nu aşteptau decât momentul propice pentru a termina definitiv cu ei! (Nu cumva “incompetenţii” sacrificaţi vor fi pur şi simplu cei ce nu aparţin nici unui clan influent?) Şi aşa mai departe, la nesfârşit, într-un carusel orgiastic impulsionat de politicieni şi catalizat de mass-media.

Vacarmul mediatic, din ce în ce mai aiuritor, are totuşi o mare virtute - clarifică instantaneu diagnosticul: panică. Haosul din sfera publică evacuează definitiv orice iluzie privind funcţionarea bine supravegheată a statului român - nimeni nu mai poate ignora că puterea are un grav atac de panică. Există însă un risc colosal: ca publicul larg să creadă că panica ar fi justificată obiectiv... datorată pur şi simplu durităţii crizei mondiale... cauzată de climatul internaţional...

Să ne înţelegem: criza economică este ocazia, nu cauza panicii din politica noastră. Căderea economică este masivă şi serioasă, dar panica concomitentă este mult mai acută şi are alte surse. Asistăm, de fapt, la prăbuşirea unei mitologii edificate cu grijă, ţesute atent, de la începutul epocii Băsescu: mitologia eficacităţii Puterii directe şi nemijlocite, a deciziilor arbitrare ale unor grupuri restrânse de putere. Handicapat de trecutul personal (mai mult decât suspect), de lipsa anvergurii intelectuale şi morale corespunzătoare demnităţii acaparate, de un autoritarism primitiv şi brutal, Băsescu a pedalat pe o mare (dar înşelătoare!) găselniţă - mitul eficacităţii mâinii forte. Pretenţia de a fi “căpitan jucător”, ambiţia de a dirija personal (sau prin interpuşi) procesele politice importante, insistenţa de a controla tot ceea ce contează (serviciile secrete, direcţiile politice magistrale şi, dacă s-ar fi putut, întreaga mass-media...) s-au mascat, toate, sub vălul presupusei sale eficacităţi. “O fi el doar un ex-nomenclaturist, o fi el cam din topor, dar cel puţin pune lucrurile în mişcare... face ordine...” - aceasta a fost legenda şi iluzia cu care au fost anesteziaţi milioane de alegători de bună-credinţă. Boc, căţeluş ascultător al his master’s voice, cultivă acelaşi mit: transformând Parlamentul în sanatoriu de odihnă, vrea să guverneze exclusiv prin hotărâri de guvern şi să impună expeditiv (prin asumarea răspunderii) legi improvizate... elaborate în interiorul clanului propriu şi decretate public drept teribil de eficace.

Câtă vreme economia duduia şi veniturile curgeau, mitologia eficacităţii politicii de mână forte şi de clan a prosperat. Acum însă, când problemele economice şi financiare lovesc brutal, această mitologie devine caducă. Sloganul “sunt tare şi trebuie să mă lăsaţi să fac ordine”, cu care ne-a prostit Băsescu până acum, nu mai are nici o credibilitate. În sferele puterii se simte asta, şi panica se instalează rapid: legenda cu care regimul Băsescu-Boc se menţine la comenzi e într-o destrămare accelerată. Nu ravagiile economiei bolnave, ci dizolvarea singurului soclu al Puterii alarmează mortal jucătorii formulei actuale, împingându-i spre actuala incontinenţă verbală, atitudinală şi decizională.
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

30 comentarii

 
1
corinne 13-Aug-2009 21:40
Punctul pe i,
felicitari!
2
golanitzky 13-Aug-2009 22:14
r
alt gropar al ideii de ziarist scrie la cotidianul...
3
cyrano 13-Aug-2009 23:12
Simţ enorm, văz monstruos
E thriller curat articolul asta !
Totuşi, serios, ăştia care sînt puterea executivă de acum, cu numele lor hulite Băsescu şi Boc şi toţi ceilalţi, sînt mandataţi şi datori să facă ceva. Nu înteleg de unde le-ar veni ameninţarea.
4
Periscop 13-Aug-2009 23:23
Matale, cine mai esti, bre?
Auzi, chestiile astea sa le spui prostilor! La Lipova eu am invatat la orele de tactica ca intr-un razboi pe langa forta armata (cum sunt amplasate trupele, chestii trestii) mai trebuie si un serviciu care are drept scop demoralizarea soldatilor inamicului si a populatiei civile din teritoriul inamicului. Asta se poate face fie utilizand aviatia bombardand sistematic spatele frontului inamic fie prin dezinformarea populatiei si aruncarea de zvonuri si "fitile". Ori eu ce constat? De "panicarea" asta responsabili sunt Vantu, Voiculescu si Patriciu cu ziarele si televiziunile lor (matale zisesi la inceputul articolului). In acest caz (intreb eu): ce popor e inamicul lui Voiculescu, Vantu si Patriciu si ce putere straina reprezinta ei? Daca ma uit in presa vestica si cea din State se pare ca aia nu sunt panicati (criza e tratata cu maxima responsabilitate, de catre specialisi, nu "pareristi") si chiar sugereaza ca populatia ar cam trebui sa nu intre in panica. Ori la noi e invers. Pentru simplul motiv ca "muschii lor vrea" sa crape Basescu trebuie sa calce si pe cadavre. Asa ca maestre, ati pus talpi cat ati putut la orice initiativa. Mergeti in fata oglinzii sa dati-va palme. Nu mai e mult si vremea ca sa vorbiti doar voi va trece, cineva va va da raspunsurile.
5
volodea 14-Aug-2009 01:17
@Periscop
Daca n-ai avea ochelari de cal, ai vedea ca presa preia ce zic oamenii politici. Cand presedintele tarii vorbeste de o Romanie muribunda si e a nu stiu cata oara cand anunta dezastre iminente, nu-i de mirare ca presa ii tine isonul. Bineinteles ca si presa mai baga ceva de la ea, ca altfel Maria Sa telespectatorul ar muta pe alt canal de plictiseala, dar la origine tot pe banditii de la putere o sa-i gasesti, intotdeauna.
6
trache 14-Aug-2009 01:37
---
E in regula, domnule.... Imi pare ca aveti dreptate.

Si eu cred ca rolul presedintelui in Romania nu ar trebui sa fie de jucator, ci mai degraba, asa cum sugereaza constitutia, de arbitru. In tarile unde seful statului are rol executiv - adica de jucator, structura puterii este cu totul alta si nu se creaza conflictele care apar la noi cand presedintele vrea sa fie jucator, dar nu are instrumentele sa o faca.

Si atunci avem un arbitru care face parte dintr-o echipa (PDL) si in acelasi timp vrea sa para si impartial dar vrea sa si marcheze in poarta adversarilor (PSD, PNL, etc). Iar acestia (adversarii) in mod predictibil se isterizeaza in fata unei astfel de nedreptati, si din toata treaba asta rezulta scandalul cat casa!

Cu un presedinte cu adevarat independent, care sa-si faca treaba ca lumea, am fi sigur mult mai castigati.

Eu il propun pe Nicolae Rainea. Fara gluma!
---
7
grommel 14-Aug-2009 01:43
adrian paul iliescu?
tu cine mai esti bai nene?
bezmeticeala cea mai mare e la voi in ograda, dovada articolul asta plin de insaileli, romgleza si lamentari de aprozar. hai ca macar voi sinteti pe drumul cel bun
8
henry 14-Aug-2009 07:46
e filosof de renume
insa din pacate se compromite. chir ii citeam cu placere cartile. jalnica treaba...
9
gigin 14-Aug-2009 09:37
noul iliescu
”Felicit nisto-cotidianul pentru racolarea unei noi jigodii activiste care vine sa completeze numarul de jigodii deja existente la cotidianul.Pe când un cotidianul format numai din jigodii.Curaj,nistorescule,nu mai ai mult pâna acolo.
10
Periscop 14-Aug-2009 10:07
Lasa, bre
ca ala de zici matale a spus-o doar acu doua saptamani, pe cand astia ai lui Vantu, Voiculescu si Patriciu te \"panicheaza\" de vreo patru ani buni de cand s-a dat verde la atac la Basescu. Singurul care incearca sa mai calmeze spiritele e Isarestu ca in rest, toti analistii care se vantu (ra) cauta argumente cu lumanarea sa-ti arate cat de nasol e regimul Basescu, parca noi nu am fi trait pe vremea lui Iliescu sa observam cum au praduit oamenii lui Romania sau pe vremea lui Constantinescu cand erau nasuliile si mai mari ca acum cu disponibilizari masive si cadere economica cam ca asta de acum, cu oameni alergand ca beleuzii in cautare de loc de munca (de abia pe ultima suta sub guvernul Isarescu redresandu-se treaba) si atunci nu eram \"panicati\" atata de catre astia.
11
Periscop 14-Aug-2009 10:08
Mesajul anterior
pentru #5
12
geo_36 14-Aug-2009 10:14
Tot Iliescu?
Asta ce hram poarta? Are vreo legatura cu bolsevicul Ion Iliescu? Parca ar fi o pastisa de a sa. Unde dracu` ii gaseste Nistorescu? dar nu ma mir: cine se aseamana se aduna.
13
inimarea 14-Aug-2009 11:26
Korrect!
"Atac de panică" - aşa arată viermuiala guvernării ăsteia, căreia i-a scăpat total situaţia de sub control. Primul vinovat de situaţia asta, incredibilă într-un stat european, este Emil Boc. Laşitatea sa este absolut excepţională. Iată că excelează şi Boc prin ceva.
El nu conduce nimic, e o maimuţă instalată la butoane, pe care apasă bezmetic - fără să ştie de ce, mai ales in ce scop. "Aşa i se spune", aşa face.
Pînă azi, am crezut că cel mai prost prim-ministru român a fost Ciorbea - pe care-l şi cunoşteam personal - un hidrocefal de un oportunism cum rar găseai mai murdar chiar şi-n vremea terorii bolşevice. Numirea sa la cîrma guvernării Cheii a fost primul şi principalul motiv pentru care m-am dezis de votul pe care l-am dat împotriva lui Ilici.
Dar văd că "se poate şi mai rău" - cu Boc, în frunte.
Mă gîndesc la "spiritul său tutelar", care-i copleşeşte spiritul de ţucălar. Azi, se dezice de măsura "concediului fără plată" - care tot de la el vine, oricum cu binecuvîntarea sa. Azi, "vede" că e greşită măsura, că ar trebui date examene pe post. Iar proştii cască gura la el, "uitînd" că există evaluări anuale, că toate posturile se ocupă prin concurs ori măcar prin examen menit a proba competenţa pentru ocuparea postului.
Da, toate măsluite. Cum şi oricare altă "probă" ar fi, potrivit obiceiului pămîntului. Dar aşa ştie jmekerul de la Cotroceni să tragă de timp, să mai facă şi cu ochiul diperaţilor care nu mai au sguranţa zilei de mîine: Vedeţi? Eu ţin cu voi!
Perfecţiunea nenorocirii - specialitatea autohtonă, probabil: Complicitatea PSD, care-şi închipuie că-i lasă pe pedelei să-şi frîngă gîtul. Că şi-o frînge toată ţara? Tant mieux! Vine PSD şi o salvează.
Deşi, la cît de idiot a putut apărea Geoană - cu ultimul său angajament electoral (25.000 de euro plus Dealu' Bîrlii - cum se zice prin Olt) e greu de crezut că PSD chiar are vreo strategie. Mai curînd, se suie-n pod să nu moară înecat, dacă de foc tot nu se poate feri.
PS: AP Iliescu scrie bine.
14
Bird 14-Aug-2009 12:02
O Doamne!
miss_mytcor s-a apucat de editoriale....sau un alt indesitor de texte cu.... se pare ca ipochimenul e profesor universitar....ce trist pentru studentii lui sa citeasca pagini de ...

Sau mai stii? Poate se bucura, e usor sa inveti ...
15
Lucifer 14-Aug-2009 14:27
Atac de furie.
Nu de panică ci de furie este starea care mă cuprinde când văd minciunile,demagogia şi incompetenţa cu care guvernul băSSecu-boc-geoană conduc România spre dezastru.Doamne fereşte ca furia mea neputincioasă să nu se transforme într-o furie violentă;a mea şi a altora...
16
Periscop 14-Aug-2009 16:59
Ati vrea voi
Lucifer (14-Aug-2009 14:27)
Atac de furie.
Nu de panică ci de furie este starea care mă cuprinde când văd minciunile,demagogia
o mineriada ceva ca vad ca asta se urmareste. Poti sa stai linistit, dupa cacealmaua din 89 in urma careia ai lui Iliescu au praduit tot, nu va mai fi nicio "rivolutie". Te imbeti cu apa rece. Cine s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt.
17
miss_mytcor 14-Aug-2009 18:09
Atac de panica , Pasaroi?
Bird (14-Aug-2009 12:02)
O Doamne!
miss_mytcor s-a apucat de editoriale....sau un alt indesitor de texte cu.... se pare ca
hai, sus pe craca ta !
vezi ca acum doua seri ma confundai cu Dl.Cristian Oprea.
mai incearca , insa nu forta ...
18
miss_mytcor 14-Aug-2009 18:19
Periscop, si eu care
Periscop (13-Aug-2009 23:23)
Matale, cine mai esti, bre?
Auzi, chestiile astea sa le spui prostilor! La Lipova eu am invatat la orele
credeam ca tu nu ai facut armata, fiind baiet destept pe vremea aia, ori daca ai facut-o , ai facut-o ca prostu', pifan trupete in termen , pana sa dai la faculatzturi, ca nu se re-inventasera TR-stii pana in '73-'74 , cand tu ereai studinte deja!

....ori, ma scuzi, la termen , in afara de 'al cu pai' , 'al cu fan ' ''cunoasterea armamentului'' si salta marmita, bha, pifane, alte lectii de tactica si strategie militara nu s-au facut.
nu cred ca ai auzit tu IN ARMATA pomenite tacticile alea savante pe care le delirezi aici, mai cucuiatule !!!!

mha,tu cu cine crezi ca vorbesti?
cu tampele alea siliconate care apar pe sticla la TV de prezinta vremea???
bah, tu sigur NU tii pusca de partea ai'lalta??
ntzz-ntzz, io cred ca tu delirezi ca AVP!
19
ovidiu19 14-Aug-2009 21:57
Criza de la noi.
I-mi amintesc ca Basescu a "inaugurat" criza, marinareste,
la cateva luni bune dupa ce o inceput. Restul europei deja iese din criza, dar noi ne afundam in ea la spartul targului.
Din cauza acestui guvern abulic si incompetent.
20
Periscop 14-Aug-2009 23:17
Asa e cand boul e bou.
miss_mytcor (14-Aug-2009 18:19)
Periscop, si eu care
credeam ca tu nu ai facut armata, fiind baiet destept pe vremea aia,
Lipova si Bacau si se facea si tactica
21
grommel 15-Aug-2009 02:03
ovidiu19
@19 ovidiu19 dupa ce inveti sa scrii corect in limba pe care o vorbeste ma-ta poti sa incepi sa debitezi si opinii despre competenta sau incompetenta altora. pina atunci besi inapoi in gimnaziu.

@inimarea: la fix caracterizarea chiombalilului, dar boc inca nu se ridica la nivelul lui...are insa destul timp si potential.
22
schmoukiz 15-Aug-2009 03:34
Ion Dodu Balan in ce zi are editorial ?
Paunescu e demult pe statul de plata al lui Vantu, deci ar putea scrie si la Cotidianul. S-ar simti natural, acum ca folkistii sunt editorialisti. Dar daca tot publicati insailari statistice ale unor protocronisti fara condei de ziaristi, de ce sa nu mergeti mai departe? Aurelian Bondrea sa scrie si el despre invatamant, Pavel Corut, rubrica de divertisment si dezvaluiri, Mircea Micu, o pagina de literatura si Paul Everac, cate o pastila care sa fie motto pentru editorialele lui Nistorescu.
23
Cepeca 15-Aug-2009 07:58
Articol bun.
Autorul vede bine. Vin cu o completare. Guvernul Basescu-Boc este cauza crizei in forma agravata din Romania, criza, in sine, fiind doar conditia care a favorizat aflarea si mai apoi cunosterea nivelului incompetentei \"de inalt nivel\" a portocaliilor care au acaparat puterea. Stilul de guvernare heirupist si abramburit este asemanator celui practicat de Stolojan prin \'92.

Guvernul este in panica. Sunt mii de functionari in structurile guvernamentale. Nu cred ca sunt toti atat de prosti si de incompetenti pe cat lasa sa se inteleaga sefii lor care ies in media. Banuiesc ca solutii bune, viabile, adaptate la diferitele momente ale crizei reale au dat acesti functionari sefilor lor. Dar nu au gasit suficienta minte la cei din Partidul cu Durata Limitata (PD-L) si PSD ca solutiile sa fie si intelese, nu mai spun de aplicare. Posibil ca cei care au avut initiative sunt deja pe lista neagra basesciana. Panica se instaureaza atunci cand \"capul\" nu mai conduce. Sa avem iertare, dar aceasta panica era previzibila. Cu Basescu in frunte, cu Boc si Geoana asistenti nici nu se putea altfel. Troglodismul a fost confirmat in actiunile lor decizionale. Posibil ca \"stilul\" lor sa fie acceptat intr-o tara care face trecerea de la comuna primitiva la sclavagism in nici un caz intr-una care incearca sa treaca de la epoca industriala la cea informationala. Peste tot a venit si cea mai gresita optiune politica a momentului. Acordul cu FMI in varianta cea mai curioasa de cand s-a nascut aceasta asociatie a contopistilor internationali. Guvernarea tarii a fost lasata in mana unor contabili, adunati de prin toate colturile lumii, insensibili la specificul tarilor in care sunt chemati sa actioneze. Contabili care nu au cine stie ce mare valoare, vorba unuia, daca o aveau erau in stafurile marilor banci internationale, platiti cu bani grei, nu functionari ai FMI.

Partea proasta este ca din panica asta a Guvernului Basescu-Boc vor trage ponoasele oamenii nevinovati.
24
Tomashek 15-Aug-2009 10:47
Cu de-a sila in doua tagme
Sunt de acord cu autorul articolului si n-as fi intervenit daca n-as fi vazut ce comenteaza dl. I.T. Morar si simpatizatii domniei sale pe blog.

Comentarii vorba vine. Injuriile aduse autorului articolului al carui continut nu le convine. N-au decat s-o tina ca gaia matzu ca Basescu e \"cel mai bun produs al politicii romanesti post-decembriste\". Sa le fie de bine si sa se bucure de el in diversele posturi pe care le-au capatat gratie pozitiei pe langa presedint. Insa modul in care este atacat A.P. Iliescu cu \"cine este asta?\", \"dar ce-a scris?\", \"de unde a aparut?\", \"aoleu ce filozofie se face la universitate!\" etc, e, ca sa-i citez pe bloghisti, jeg curat.

N-ati auzit de A. P. Ilescu (si este vina voastra), din doua motive: nu aveti preocuparile intelectuale ale acestuia. Altminteri, daca ceva din -ismele specifice eticii politice sau doctrinele v-ar spune ceva (autoritarism, utilitarism, conservatorism etc) ati fi auzit cu siguranta.

In al doilea rand, nici nu ati avut cine sa va invete. Daca piata este inundata de Liiceanu-Plesu-Pata, publicati si promovati de ei insisi, cum sa mai ajunga alcineva la public? Nu sunt impotriva celor trei (desi Liiceanu mi-e profund antipatic), ci a monopolului exercitat de acestia & co, care face ca un mediu debil de jurnalisti atotstiutori sa spuna de un profesor universitar respectabil, cu 7 carti publicate de filosofie politica, ca e mai nociv decat Ion Iliescu! Iar cititorii si mai destepti ai acestora sa sufere de grija invatamantului romanesc si a bietilor studenti nevoiti sa invete de la specimene ca A.P. Iliescu! Nu Bondrea despre care principialul Liiceanu tace acum. Doar dlui a condamnat comunismul nu si comunistii.

Ca nu le convine directia lui Nistorescu, care, personal, mi se pare total nefericita si care compromite orice idee de opozitie la T.Basescu prin supralicitare, e una. Sa ataci oamneii care scriu acum ca fiind prosti doar ca ne-au inlocuit pe noi, da masura calitatii lo
25
maykael 15-Aug-2009 19:53
In apararea lui Adrian Paul Iliescu
Nu pot decat sa fiu de acord cu Tomashek. Nu prea ma intereseaza felul in care compromite Cornel Nistorescu "Cotidianul", dar daca e un lucru bun care apare dupa toata afacerea asta este faptul ca (sper) de-acum incolo vom avea in acest ziar articole ale unui excelent profesor si filosof al politicii.
Intr-adevar Nistorescu supraliciteaza critica asupra presedintiei lui Basescu la fel cum au facut-o si Gadea&co., cu toate acestea nu trebuie sa ne lasam dusi de val. A.P. Iliescu mi-a fost profesor si pot sa va garantez eruditia sa. ITMorar nici macar nu e capabil sa inteleaga un argument al domniei sale.
Mai mult, acest articol contine una dintre putinele critici realmente legitime ale "regimului" Basescu si chiar daca apare intr-un context nefericit pentru ziarul de fata nu trebuie sa abordam situatia imatur si sa nu fim in stare distingem valoarea de noroi.
Inainte de a ma acuza de marxism stiintific, as vrea sa fie clar ca eu sunt libertarian hardcore. Directia de stanga a lui A.P. Iliescu nu-l face comunist, ci mai degraba liberal egalitarian. Din pacate incultura politica de care dau dovada asa zisii neoconservatori isterici care-l il critica pe domnul profesor nu le permite sa fac diferenta intre curentele filosofice stabile care sunt discutate in mediul academic din ziua de astazi.
Astept cu interes si urmatoarele articole ale domnului profesor Adrian Paul Iliescu.
26
gheorghe 15-Aug-2009 22:25
In sfarsit un subiect de nota zece !
Foarte bun subiectul, esential, si bine punctat.

Guvernarea democrato-politica a aliantei PD-L-PSD nu functioneaza pentru ca Premierul a depus atributile de premier la picioarele sefului statului si a facut ca Romania sa functioneze ca o republica prezidentiala.

In guvern, ministrii afla, ca se duc negocieri cu FMI-ul pentru un credit, sau alte decizii luate la Cotroceni.

Guvernarea Basescu-Boc prin experimentul actual va compromite planul de introducere a sistemului republican prezidential al \"celor din umbra\" lui Basescu.

Sa speram ca asemenea articole nu vor fi accidentale.
27
Giovanni_Drogo 15-Aug-2009 22:52
cateva cuvinte despre A.P. Iliescu
Nu sunt de acord cu viziunea oarecum apocaliptica a lui A.P. Iliescu despre guvernul Basescu-Boc (mai exact cu ideea "destramarii mitului eficacitatii"; cred ca popularitatea lui Basescu se bazeaza pe o anumita imagine de justitiar si de om care intelege si comunica bine cu alegatorii, nu pe una de Superman care rezolva totul; de asemenea, m-as aventura sa spun ca reactiile in fata crizei ale unui eventual guvern monocolor Boc ar fi fost mai coerente si mai datatoare de speranta decat ceea ce vedem in aceste luni). Mai mult, ma surprinde intrarea lui Iliescu in echipa de avarie a lui Nistorescu, alaturi de comentatori fara condei si fara consistenta.
Ma infioara insa atacurile stupide, ilogice si de o violenta de limbaj extrema care ii sunt adresate pe aici si pe blogul lui ITM.
Ca fost student al lui Iliescu, si fara sa mai am vreo legatura cu el de atunci, asta ca sa nu ma banuiti de vreun conflict de interese, pot sa spun cu toata convingerea ca este un profesor excelent si un intelectual de adancime. Are stil, poate fi extrem de exigent si acid, dupa cum o arata si editorialul de mai sus, gandeste sistemic si inchegat, a publicat unele carti bune si vreo doua chiar foarte bune. Am cunoscut destui studenti carora le era antipatic, prin personalitatea sa cu destule asperitati si exigenta transformata uneori in instrument de executie academica, insa foarte putini care sa nu-l respecte pentru calitatile intelectuale si profesionale.
28
Periscop 16-Aug-2009 06:54
Aiurea
gheorghe (15-Aug-2009 22:25)
In sfarsit un subiect de nota zece !
Foarte bun subiectul, esential, si bine punctat.

Guvernarea democrato-politica a aliantei PD-L-PSD nu functioneaza pentru
Asta e ce t-au bagat ziaristii in cap. Eu unul am vazut ca ultimul cu care s-au intalnit cei de la FMI a fost presedintele si asta pentru informare, nu pentru decizie. Primul cu care s-a discutat a fost Isarescu, apoi cu bancile cere s-au angajat sa respecte conditiile FMI, apoi guvernul ca semnatar al acordului si "asumator" de responsabilitate.Cam cate semnaturi crezi ca trebuie pe un document in afara de cele care sunt prevazute si in legislatia romana? Adica obligatoriu primulministru, ministrul de finante, ministrul de justitie, eventual ministrul de externe (in rest optional functie de domeniul lui)
29
gheorghe 16-Aug-2009 09:25
Nimic nu este ce vrea sa para
Periscop (16-Aug-2009 06:54)
Aiurea
Asta e ce t-au bagat ziaristii in cap. Eu unul am vazut ca ultimul
@Periscop- Eu ma referisem la prima actiune a guvernului pentru a solicita imprumutul FMI, actiune care nu s-a desfasurat in Romania si de care PSD-ul a aflat din mass-media, sau asa lasa sa se inteleaga.
In ce priveste ultima intalnire Basescu si-a exprimat dorinta sa primeasca banii direct la buget, inainte de a veni membrii FMI la Bucuresti, deci chiar daca a fost ultimul vizitat, strategia discutilor era facuta la Cotroceni.
30
sanis 26-Aug-2009 12:49
Criza?
Nu stiu cine e dl Iliescu de fata, dar analiza 'crizei' e facuta pentru a da munitie anti-basistilor. Era greu sa spuna ca avem criza tocmai datorita lui Boc - asa ca spune ca e 'doar 'exacerbata' de acest Guvern.
In primul rind, in Romania nu e 'criza'! Sau, mai precis, suntem in criza din 89, din 44, probabil de mai demult. Am fost 'in criza' cind toata industria romaneasca a disparut. A fost criza cind milioane de romani au ajuns someri pe 'compensate'. A fost criza cind doua milioane de virtuali someri au ajuns in Vest. Dar a fost 'criza' noastra si a fostelor state comuniste. Acum a venit si chestia asta din vest si e 'putin' mai greu. Nu e vina lui Boc, oricare Guvern ar fi fost la fel.
Si ce vreti? Ce s-ar fi intimplat daca dadea afara vreo 300 de mii de bugetari? Sa faca tot felul de 'curbe de sacrificiu'? Alte state in criza le-a facut - unele fortate de FMI. Ar fi fost mai bine daca se luau masuri anti-criza dure, "liberale" (nu ca ale liberalilor nostri populisti)?
Guvernul Boc are meritul ca a mentinut 'barca' pe val. Poate va trece si 'criza' asta. Pacat ca 'trecerea' asta nu va duce la reforme - dar niciun guvern roman nu a facut reforme! Cind noi, cu totii, nu vrem sa aiba loc reforme care ne-ar lasa pe strada fara venit, e cel putin de mirare ca acuzam un Guvern care nu face reforme!

Cu Basescu e chiar mai rau. Este acuzat ca ar fi instaurat un regim 'de forta'. Ca s-a bagat, ca a fost 'jucator', ca ar fi instaurat un regim - daca putea. Dar pe alta parte, e acuzat ca de fapt 'nu a facut nimic'. Dlor, nu le puteti avea pe toate! Basescu nu a avut pic de putere (oricit ati acuza ca Boc a fost tucalarul lui, dovezi nu aveti!). Pur si simplu Constitutia nu-i da voie. Tariceanu a facut ce a vrut el (si PSD). Tot ce i se poate reprosa este ca nu a facut ce avea voie sa faca: sa faca referendumuri, sa isi dea demisia fortind alegeri anticipate. Nu ca a stat pe margine, criticind. Va supara criticile? Pai, de ce? E bine - ca la noi!
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
INVITATI