Home » Editorial » Editorialisti » Antonescu - o sumă de locuri comune

Antonescu - o sumă de locuri comune

04 Noi 2009 Cornel Nistorescu | 31 comentarii | 6052 vizualizari
Rating:
23 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Nu-mi fac o grijă şi nici o dragoste din soarta PNL. Cu totul întâmplător, şi ieri, şi astăzi au venit la moară două subiecte legate de libe­rali. Cel de ieri îl privea pe Ludovic Orban, personajul de la care gruparea liberală s-ar putea rupe, şi cel de astăzi, legat de Crin Antonescu, personalitatea în care liberalii îşi pun toate speranţele de relansare politică.
 
Mă tem că, în ciuda aşteptărilor, mult visata revenire va întârzia multă vreme. Crin Antonescu nu are echipă. Cu Ludovic Orban pe post de vicepreşedinte, cu Adriana Săftoiu pe post de strateg, cu Relu Fenechiu prim organizator şi cu Dan Ruşanu pe post de concurent nu se conturează decât o echipă de liga a doua. Oricâte zeci şi sute de ore le-ar fi oferite pe micile ecrane, pe radiouri şi câte pagini-bloc ar cumpăra în ziare, liberalii n-ar creşte spectaculos. Şi asta nu dintr-o limitare intrinsecă doctrinei, ci, pur şi simplu, din lipsă de idei. Este suficient să privim campania electorală a lui Crin Antonescu. În afara limbajului curat, adeseori expresiv (oricum cel mai lipsit de locuri comune!), Crin Antonescu nu are nici o idee majoră. Exceptând-o pe aceea de a deveni preşedintele României! Intenţia sa de a reduce impozitul forfetar nu-i aparţine.

Ea nu este decât un împrumut de la Dinu Patriciu care, cronologic măcar, are prioritatea afirmaţiei. Afirmând asta, nevinovatul Crin Anto­nescu se propune şi el tot ca un „preşedinte-jucă­tor“. Adică vrea să influenţeze economia şi taxele, socotind că cunoştinţele sale de profesor de istorie şi de parlamentar îi conferă destulă experienţă pentru a impune măsuri presupus miraculoase în finanţele publice şi în economie. Adică tot un fel de Băsescu, dar mai înalt, mai tânăr, mai pletos şi capabil să privească omul în ochi. Dar nu mai mult! Un alt loc comun şocant la Crin Antonescu se referă la presă. Într-un interviu acordat unor cântăreţi ai preşedintelui Traian Băsescu, muşcă şi el din aberantul raport Oxford Academica, întocmit de oameni de la Societatea Academică Română a Alinei Mungiu. Şi cugetă cu dezinvoltură: „Vântu şi Voiculescu folosesc trusturile pentru a influenţa politica!“. Să mă ierte cititorii, dar afirmaţia aceasta, oricât de gravă ar părea, nu depăşeşte nivelul unei cugetări de Gâgă.

De ce? Pentru a ne lămuri este suficient să ne întrebăm, aşadar, de ce se duce Crin Antonescu de dimineaţa până seara la toate televiziunile care-l invită? De ce se duc cetăţenii la mitinguri? De ce fluieră oamenii când aşteaptă să se închine la moaştele sfinţilor? Nu ca să influenţeze politica? Dar Traian Băsescu de ce ocupă tot ce-i gard sau ecran? Şi ia televiziunile, radiourile şi pieţele cu rândul? Nu ca să influenţeze politica? Şi Divertişii de la PRO TV, de ce râd uitându-se la Lună şi prefăcându-se că nu-şi dau seama ce fac? Încearcă şi ei să influenţeze politica! Chiar şi eu, în momentul în care scriu aceste rânduri, fac acelaşi lucru! Încerc să-i determin pe politicienii români să nu mai bată câmpii, să rămână conectaţi la problemele oamenilor şi în interiorul atribuţiilor ce le sunt rezervate de legi. E ceva rău în asta? O fi cumva îndeletnicire de mafiot ori slăbiciune de oligarh?

Sau multora le displace pentru că nu sunt lăsaţi să bată câmpii, mai ales cei care sunt opriţi să nu vorbească singuri şi să delireze, eu în sus, eu în jos, eu la vale şi eu sub pat! Crin Antonescu face parte din categoria politicienilor îngrijiţi, agreabili şi care nu au fost amestecaţi în operaţiuni deocheate. Are însă darul şi păcatul de a vorbi foarte uşor! Vorbeşte plăcut despre orice. Spune multe şi frumos cântate din coardă, dar care adeseori sunt goale sau trec pe lângă durerea oamenilor. Lui Crin Antonescu îi lipseşte deocamdată substanţa! Adică ideea fundamentală pentru care vrea puterea!
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

31 comentarii

 
1
Scuratov 04-Noi-2009 20:43
?!
auzi- ti: " îi lipseşte substanţa" ?! dar geoană are substanţă ? el pentru ce vrea puterea ? să-şi mai cumpere ceva avere in USA ? ca doar este social+democrat .
2
dobrescuvalentin 04-Noi-2009 21:35
Normalitate!
Crin Antonescu este cea mai buna soltuie pentru normalitatea in Romania. Trebuie sa realizam ca daca mai vrem decenta si bun-simt in aceata tara sa votam Antonescu.
3
corinne 04-Noi-2009 22:10
Ceva nu e in regula
In text remarcati ca Antonescu are limbajul cel mai lipsit de locuri comune. Totusi, ati gasit de cuviinta sa puneti un titlu care afirma contrariul.

Planurile economice prezentate de el sunt rezultatul presiunii din exterior de a veni cu asa ceva. O face pentru ca o fac in mod apasat si alti candidati si pentru ca s-a creat o asteptare in acest sens, absurda dupa parerea mea. Antonescu nu s-ar fi aventurat din proprie initiativa in astfel de afirmatii. Tocmai ca e omul care se limiteaza la a se pronunta numai in chestiuni cunoscute de el.

Mi se pare regretabil ca-l minimalizati chiar acum pe cel mai autentic personaj dintre candidati si singurul care ar reprezenta o ruptura cu trecutul. Va e teama de normalitate cu imprevizibilul ei, domnule Nistorescu? Se repeta cumva - si inca dinainte, din nefericire - reactia elitei jurnalistilor de dupa alegerea lui Emil Constantinescu?
4
ioana zvarlefut 04-Noi-2009 22:15
Crin Antonescu are forta de a castiga
Crin Antonescu are forta necesara sa castige aceste alegeri, pana acum a demonstrat ca are o campanie foarte bine pusa la punct, asadar cred ca echipa pe care o are in spate este una foarte buna. Eu am incredere ca va castiga si il sustin pana la capat.
5
PufosulPerfect 04-Noi-2009 22:23
CE ARE MAI, CRIN ANTONESCU?
Crin Antonescu nu inseamna nimic fara Norica Nicolai sau Ludovic Orban. Crin Antonescu se da cococs ca nu asculta de nimeni – TOCMAI PENTRU CA ESTE INGROZIT DE IDEEA CA LUMEA SE VA PRINDE CATE PARALE FACE. Ce sa mai tura vura – Crin Antonescu ii topeste banii lui Patriciu – ABSOLUT INUTIL SI FARA NOIMA!
6
Fantoma lui Maniu 05-Noi-2009 00:35
Zero Antonescu
Liberalii au dat-o in bara cu Mireille Mathieu. Patriciu e un pseudoliberal - un gargaragiu, o facatura. Tariceanu era singurul lider care a probat ceva. Sinteti intr-un rahat relativ, fratilor... Poate data viitoare.
7
alexut 05-Noi-2009 03:09
Antonescu are substanta
Corect, Basescu si Geoana au substanta - furtul, jecmaneala.
Substanta lui Antonescu e bunul simt.
8
trifu 05-Noi-2009 08:06
Legea salarizarii unice
Legea salarizarii unice i-a invrajbit pe romaniunii impotriva altora.Legea salarizarii unice i-a nedreptatit pe profesoricarora guvernul Basescu boc le promitea cresterea salariilor cu 50%.Cel mai incapabil guvern post decembrist.Crin Antonescu presedinte.Pentru o societate romaneasca unita
9
Tapinarul 05-Noi-2009 08:58
"Cel mai lipsit de locuri comune"
Mie mi se pare ca Antonescu este singurul candidat care are si program. Pe langa impozitul forfetar, doreste si micsorarea darilor catre stat si a TVA. Apoi, nu vad de ce e rau ca liberalii sa preia ideile bune, indiferent de unde vin ele.
10
vax-albina 05-Noi-2009 08:59
regret
Lipseste Tariceanu. Avea coloana, avea idei, avea prestanta. Dar asa suntem noi: cum apare unul bun ii dam in cap. Daca ar fi facut greseli esentiale de mult l-ar fi reclamat un boc sau doi.
11
Gabi A 05-Noi-2009 09:13
relansare politica
nu doar cei din PNL ci si o parte considerabila dintre cetateni sunt in favoarea si in sprijinul lui Crin Antonescu si pe buna dreptate. Crin este demn pentru functia de presedinte si abil sa carmuiasca o tara. este singurul candidat care a venit in scena cu cele mai viabile solutii si cu cele mai pertinente propuneri pentru redresare economica si politica. Ideile lui liberale sunt apreciate de cetatenii care isi doresc o schimbare majora si benefica. Alaturi de Crin vom cunoaste progresul de care visam de ani de zile, de 20 de ani chiar. A sosit vremea sa cerem respect si bun simt de la cel mai inalt nivel, iar Antonescu ne poate oferi un viitor mai bun prin deciziile pe care le initiaza. Gabi A.
12
Popaalina 05-Noi-2009 09:38
--
Crin Antonescu este singurul candidat la preşedinţie care a venit cu soluţii concrete de ieşire din criză. Programul său economic prezintă soluţii concrete pentru relansarea economiei şi crearea de noi locuri de muncă.
13
Roman Polanschi 05-Noi-2009 10:14
The sum of all fears ![Tom Clancy ]
Antonescu este foarte tare ;dar numai cu Patriciu in spate .
Punem cazul ca Patriciu se satura de politica si se retrage intr o insula ,PNL o sa arate ca PNT-CDul .
14
Roman Polanschi 05-Noi-2009 10:14
The sum of all fears ![Tom Clancy ]
Antonescu este foarte tare ;dar numai cu Patriciu in spate .
Punem cazul ca Patriciu se satura de politica si se retrage intr o insula ,PNL o sa arate ca PNT-CDul .
15
05-Noi-2009 11:08
Antonescu Solutia Romaniei
Antonescu presedinte.Un presedinte liberal ar scoate tara din criza.Este singurul care are solutii pentru iesirea din criza.A fost respinsa cu bun simt o nebunie si un moft a lui Basescu..Poporul este treaza si va vota cu mintea limpedepe 22noiembrie.Iat votul va fi unul de sactiune a regimului Basescu.
16
geo_36 05-Noi-2009 11:48
Cine-i C.Antonescu?
Nu-i decat un imitator, si inca unul prost. Ca vorbeste cursiv? Si Vanghelie vorbeste cursiv, dar nu intelegi nimic.
Ca vrea sa fie Presedinte? Una e sa vrei, alta e sa poti; si el nu va putea niciodata. Pentru prima data sunt de acord cu Nistorescu: n-are substanta.
Asa ca acest mars triumfalist al lui C.Antonescu spre Palatul Cotroceni va lua sfarsit pe 22 noiembrie; si tot atunci si cariera sa politica, daca a avut vreodata.
17
El Ciu 05-Noi-2009 12:20
Antonescu
Prefer un personaj care sa nu aiba experienta in interiorul sistemului, dar care este dispus sa invete si sa astepte sfaturi de la altii, decat unul ca si Basescu sau Geoana care se considera experti intr-ale sistemului si unul prefera sa faca totul singur, de capul lui, iar altul sa lase baronii sa dicteze tonul.
18
Catalin139 05-Noi-2009 13:18
Falsificarea constiintei nationale
Ar fi timpul sa ne intrebam daca acest sistem politic mai are vreo identitate, daca mai avem ceva de castigat cu acesti presedinti "alesi de popor" cu partide prezidentiale cu circ mediatic cu nesfarsite conflicte. Pana la urma e problema partidelor politice daca vor sa continue pe acest sistem.

PNL si PNT-CD isi merita soarta, au acceptat acest sistem politic nefericit cu presedinte jucator, prea usor au renuntat la Monarhia Constitutionala, mediul lor natural de exprimare si realizare.

Demagogie ieftina cu dreptul poporului de a-si alege presedintele, in realitate e o campanie mascata pentru partidul prezidential si de aici transformarea diversitatii politice intr-un sistem conflictual. Traian Basescu este astfel presedintele tuturor romanilor din PDL si al acolitilor lui, asa cum Iliescu a patronat si favorizat alt grup politic, PSD-ul.

Starea caricaturala de azi a partidelor si in general a democratiei e efectul sistemului politic instaurat dupa '89 adica al sistemului GRUPURILOR POLITICE FAVORIZATE, sistemul partidelor prezidentiale. O revolutie deturnata si cateva mineriade n-au fost deloc un pret prea mare pentru a instaura aceasta ineptie politica.

Un sistem politic aflat in criza de identitate nu numai ca nu va putea garanta functionarea eficienta a institutiilor dar nu va mai putea opri functionarea lor in mod abuziv.

E o mare ipocrizie sa-ti doresti functionarea corecta a Justitiei si in acelasi timp sa fi adeptul grupurilor favorizate politic. Justitia romana e locul geometric al crizei de identitate al sistemului de putere.

Democratia originala sau sistemul grupurilor politice favorizate (partidele prezidentiale) e un atac la constiinta nationala, un atac la ratiune.

Tema a modificarii Constitutiei GRUPURILOR POLITICE FAVORIZATE e una prioritara si fundamentala in reinventarea democratiei romanesti.

Inainte ca Romania sa isi revina in fire, tinerii patrioti romani se vor ciocni cu democratia originala, acest nefericit sistem politic al grupurilor politice favorizate (partidele prezidentiale) instaurat dupa '89.

19
jan valjan 05-Noi-2009 14:51
care-i morala?
Citez : - "În afara limbajului curat, adeseori expresiv (oricum cel mai lipsit de locuri comune!), Crin Antonescu nu are nici o idee majoră. Exceptând-o pe aceea de a deveni preşedintele României!"
- "Crin Antonescu face parte din categoria politicienilor îngrijiţi, agreabili şi care nu au fost amestecaţi în operaţiuni deocheate. ... Lui Crin Antonescu îi lipseşte deocamdată substanţa! Adică ideea fundamentală pentru care vrea puterea!"
Prin urmare, una alba una neagra, rezultat zero? Nimic mai neadevarat.
Mai adaugati d-le Nistorescu urmatoarele:
- onestitatea si bunul simt, care-l fac incompatibil cu circul pe care-l fac ceilalti candidati,
- echilibrul, caracterul si conduita democratica care respira din actiunile intreprinse,
-viziunea si flerul politic.
In concluzie: este un prezidentiabil altfel decat ceilalti, singurul care are potentialul necesar pentru a scoate Romania din stadiul de "stupid peuple". si inscrierea pe drumul unei reale modernizari
20
PaulaLinte 05-Noi-2009 15:59
Un adevarat presedinte Crin Antonescu
Avem nevoie de un presedinte, un om care sa aiba bun simt si sa fie in stare sa conduca Romania. Avem nevoie de crin Antonescu ! Este singurul capabil sa conduca romania!
21
azazel 05-Noi-2009 16:06
nistorescu= javra de ziarist
Traian Basescu PRESEDINTE!!! sa mori de ciuda bolsevicule de nistorescxu~~~~~ javra de ziarist!!!
22
dobrescuvalentin 05-Noi-2009 16:13
OPINIA CETATENILOR
intr-adevar Crin Antonescu este singurul ce are bun simt,este singurul ce il intereseaza de soarta noastra nu de soarta lui,cum fac alti...Sunt de parere ca in momentul de fata cel mai bun Presedinte ce il poate avea romania,singurul presedinte capabil este Crin Antonescu...
23
julietaa 05-Noi-2009 18:31
:))
dobrescuvalentin (05-Noi-2009 16:13)
OPINIA CETATENILOR
intr-adevar Crin Antonescu este singurul ce are bun simt,este singurul ce il intereseaza de
nu vrei tu sa inveti limba romana pana sa alegi sa reprezinti opiniile cetatenilor?nu mi place sa fiu reprezentata de analfabeti sunt satula de succesurile astea
24
ioana zvarlefut 05-Noi-2009 18:33
Crin Antonescu are forta de a castiga
Crin Antonescu a dat dovada pana acum faptul ca are o campanie foarte bine pusa la punct, asa cum nu am mai intalnit in Romania post decembrista. Eu cred ca are o echipa foarte buna in spate care il promoveaza asa cum merita. Eu cred in sansele lui Crin Antonescu.
25
Lucifer 05-Noi-2009 18:34
Nistorescule,las-o că măcăie!
Săracul Nistorescu!Proaspăt tocător de bani la SOV,trebuie şi el,nu-i aşa,să facă politica RTV şi să-l susţină pe Geoană.Să-l susţină,chipurile,indirect prin critica celorlalţi prezidenţiabili,fiindcă pentru a-l susţine direct nu are cu ce!Şi a început cu viitorul PREŞEDINTE CRIN ANTONESCU deoarece este înaintea lui Geoană în sondaje.Păi de ce măi nene strungarule te pretezi la mârlănii?!
26
julietaa 05-Noi-2009 18:34
limbaj
azazel (05-Noi-2009 16:06)
nistorescu= javra de ziarist
Traian Basescu PRESEDINTE!!! sa mori de ciuda bolsevicule de nistorescxu~~~~~ javra de ziarist!!!
fratioare doar jignind poti sa argumentezi?esti ca zeul tau cu tigani imputiti gaozari etc??/vreau un presedinte dimplomat,nu unul de bea si apoi conduce?mircea geoana presedinte
27
alex_n 05-Noi-2009 19:28
Crin presedinte
Antonescu este candidatul cu cea mai buna,curata si corecta campanie de pana acum,si il apreciez foarte mult pentru asta...si sunt convins ca are puterea sa il invinga pe marinar in turul 2...eu am sa votez Crin si sper din tot sufletul sa iasa presedinte.
28
PufosulPerfect 06-Noi-2009 00:06
ANTONESCU = BASESCU = DEZASTRU
ANTONESCU? ESTE DOAR ALTFEL DE BASESCU - RECUNOSC - POATE BEA CEVA MAI PUTIN CA TRAIAN BASESCU DAR TOT BEA PANA CADE SUB MASA - PENTRU INTERESATI VA SPUN SI CARCIUMILE PE CARE LE FRECVENTEAZA. ASTA CA SA MAI TERMINAM CU MITURILE! - Crin Antonescu nu se dezice – se foloseste de bunavointa si parteneriatul PSD ca mai apoi sa insulte si sa jigneasca. Este surprinzator cum acest candidat de 10-15% are tupeul de a-I insulta tocmai pe aceia care l-au ajutat. Asta spune mult despre caracterul acestui domn Antonescu. Probabil acesta este motivul pentru care multi il considera ca fiind o alta varianta de Traian Basescu. Crin Antonescu se confunda in defecte si pacate cu Traian Basescu.
29
Roza_Sandor 06-Noi-2009 08:30
DIXIT...
alexut (05-Noi-2009 03:09)
Antonescu are substanta
Corect, Basescu si Geoana au substanta - furtul, jecmaneala.
Substanta lui Antonescu e bunul simt.
moshu catre baba:

"HAI sa ne futturum esse"
...
repetent cu re-petitzie-
ministru cu freza brici
....
halal bun simtz...
voteaza la CA; eu votez pe Presedinte!
30
concasoru86 06-Noi-2009 14:11
Antonescu nu poate
Antonescu nu poate fi presedintele Romaniei penrtu ca nu ar fi decat o marioneta in mainele lui Patriciu.
Antonescu este prea slab pentru a fi presedintele romaniei si nici cei de langa el nu sunt mai puternici.

31
Wallah 07-Noi-2009 15:57
nevinovatul Crin Anto­nescu se propune
>

...aiurea;astazi si-a exprimat intentia de a fi presedinte ,,de unica folosinta" sau,dupa mine, ,,kamikadze"..
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
EDITORIALISTI